В колата разбира се, всички тези нискочестотни аномалии не присъстват. Там ниските честоти не срещат трудност да преминат извън автомобила без да бъдат отразени и именно това е първопричината за разликата м/у двете акустчни среди. С таята те биват отразени, което води до образуване на модалните резонанси / акустичните интерференци, а в колата просто си преминават през нейните граници невъзпрепятствано.
Извинявам се и аз за офтопика, но без да поставям под
съмнение знанията и способностите ти, си позволявам
категорично да се се съглася с горното изказване.
Най-ниските честоти наистина излизат извън купето
до някаква степен, но как тогава да си обясним
повдигането им с 15-20dB в някой случаи?
Има една много интересна статийка по тази тема, но
в момента не мога да пусна линк за съжаление.
Мисълта ми е че освен много голямо повдигане
в областта на най-ниските в купето на всяка кола си
има големи спадове и максимуми, които както в стаята си
зависят изключително много от купето, разположение и
''оформление'' на суба...
Тези наблюдения са от опит (преценено на слух и след това
измерено с мик).
[/quote]