Denon - що за "антискейтинг"?
- Stefan Stefanov
- BG Audio Team™
- Мнения: 3026
- Регистриран на: Съб Юли 31, 2004 12:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
- velinski
- BG Audio Team™
- Мнения: 2684
- Регистриран на: Пон Яну 24, 2005 1:00 am
- Местоположение: Sofia
- Обратна връзка:
И на мен така ми се струва, той регулира оборотите. Ама такава регулация е супер несериозна с това плаващо мрежово напрежение и трябва да се мисли за нещо друго... прост стабилизатор например, но първо трябва да се измери консумацията на двигателя и да се калибрира до 0.01V скоростта на въртене със стробоскоп за да се фиксира напрежението за регулация. Може да се използва по-мощен жичен потенциометър за калибрирането на напрежението. Можеш да ползваш плейтър със стробоскоп от друг грамофон за калибрирането на скоростта. Останалото е лесно.Stefan Stefanov написа:Да не би двигателят да е за по-ниско напрежение и това да е гасящ кондензатор?
- Borislav Uzunov
- BG Audio Team™
- Мнения: 649
- Регистриран на: Вто Яну 11, 2005 1:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
- Simonov
- има известен опит
- Мнения: 1344
- Регистриран на: Съб Ное 27, 2004 1:00 am
- Местоположение: Пазарджик
Подозренията за липсващата част са все по-реални. Тъй като това е грамофон създаден за универсално захранване (120V/220V - 50Hz/60Hz), ясно е че при различните честоти на захранващото напрежение, моторчето върти с различни обороти. При това положение някъде по шасито е била закрепена допълнителна ролка(pulley), която да се сменя според честотата на която пускаме грамофона, заедно със смяната на първичните намотки на трафчето. Този метод съм виждал на доста машини. Дори и старата ми ямаха беше така.
- pdkfoto
- чете и пита
- Мнения: 199
- Регистриран на: Съб Авг 26, 2006 12:00 am
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Внасям едно уточнение че оборотите за 33 и 45 оборота подобно на Thorens TD-165 /166 се превключват по механичен път с помощта на лост/вилка. Оста на моторчето има две различни дебелини/сечения - по малкото сечение е за 33 оборота а по голямото е за 45. Така че съотношението на скоростите е еднакво. Скоростта е по висока , мога обаче да го установя само при познати записи, тяка че разликата не е огромна.
- Simon
- има сериозен опит
- Мнения: 228
- Регистриран на: Сря Яну 05, 2005 1:00 am
- Местоположение: Пловдив
- Обратна връзка:
Кондензатора (вижда се от снимката
) е включен паралелно на микрека (бутона за вкл. на двигателя) и е
потив смущения от влк./изкл. на индуктивния "консуматор" - двигателя
.
Това е асинхронен двигател - единствено с шайби с различни диаметри на оста му, се (до)уточняват обороти.
Обикновено хлъзгането (при асинхроните двигатели) се приема че е постоянна величина, при равно натоварване -
С други думи тежеста на диска и равномерното (преполага се) натоварване са (достатъчна) предпоставка за ползване на такъв двигател.
Пропорцията 33.1/3 / 45 е зададена от стъпката голям/малък диаметър на шайбата на оста на двигателя.
Колкото до универсалноста 50/60 Хц - при тази конструкция, просто няма как да е универсален, без механична смяна на шайбата!

потив смущения от влк./изкл. на индуктивния "консуматор" - двигателя

Това е асинхронен двигател - единствено с шайби с различни диаметри на оста му, се (до)уточняват обороти.
Обикновено хлъзгането (при асинхроните двигатели) се приема че е постоянна величина, при равно натоварване -
С други думи тежеста на диска и равномерното (преполага се) натоварване са (достатъчна) предпоставка за ползване на такъв двигател.
Пропорцията 33.1/3 / 45 е зададена от стъпката голям/малък диаметър на шайбата на оста на двигателя.
Колкото до универсалноста 50/60 Хц - при тази конструкция, просто няма как да е универсален, без механична смяна на шайбата!
- Rumen Suvandjiev
- BG Audio Team™
- Мнения: 2924
- Регистриран на: Нед Авг 01, 2004 12:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
- Stefan Stefanov
- BG Audio Team™
- Мнения: 3026
- Регистриран на: Съб Юли 31, 2004 12:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
- Borislav Uzunov
- BG Audio Team™
- Мнения: 649
- Регистриран на: Вто Яну 11, 2005 1:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта