Въведение към Tubes DIY

Ако знаеш какво искаш!
Съобщение
Автор
Аватар
lusi
има известен опит
има известен опит
Мнения: 169
Регистриран на: Нед Сеп 18, 2005 12:00 am
Местоположение: Panagiuriste
Обратна връзка:

#16 Мнение от lusi »

Мойте уважения кам D.Kolev, но вметката не е уместна.
Ако не беше от тима, директно ти казвах, че има още много да се учиш.
Да се върнем на темата.Когато говорех за прага на чуваемост, визирах
от части кривите на Флетчър, но там се намесва и нивото ва звука.
Amitko, подобно на твоят пример се канех да опиша, но сварзан с
цветността на телевизора.Тя не е фискирана и е променяш в зависомост от картината.
Румене, ако визираш мен ,че съм "плювал" лампите, нещо грешиш.
До момента такова мнение никога не съм изказвал.

Аватар
Stefan Stefanov
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 3026
Регистриран на: Съб Юли 31, 2004 12:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

#17 Мнение от Stefan Stefanov »

Много е лесно - чуй една добра система без и с корекции и моментално ще разбереш за какво говорим! Това ще ти спести няколостотин думи.
:D

Ivan Rachev
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 1914
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 12:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

#18 Мнение от Ivan Rachev »

lusi написа:Мойте уважения кам D.Kolev, но вметката не е уместна.
Ако не беше от тима, директно ти казвах, че има още много да се учиш.
Да се върнем на темата.Когато говорех за прага на чуваемост, визирах
от части кривите на Флетчър, но там се намесва и нивото ва звука.
Amitko, подобно на твоят пример се канех да опиша, но сварзан с
цветността на телевизора.Тя не е фискирана и е променяш в зависомост от картината.
Румене, ако визираш мен ,че съм "плювал" лампите, нещо грешиш.
До момента такова мнение никога не съм изказвал.
:) моите уважения към теб , но забележката на D.Kolev ( който междо другото е в бгаудио тима от преди да съществува бгаудио :wink: ) е съвсем уместна и е само едона от няколкото които получи все от хора с неизмеримо по-голям аудио опит от твоя :) .
Сега да ти обобщя ако наистина не си разбрал , в този сайт сме се събрали все хора с изградени виждания в аудиото и за твоя жалост корекциите не влизат в тях . Ако не ти харесва просто не си длъжен да споделяш нашите виждания , но запази корекциите за себе си и тези които правят чаики снаеквилайзерите .Има цяло изследване , на цял институт , цялото преведено в няколко части ...напъни се да го намериш в статии и го прочети за даразбереш ,че корекции се правят единствено при нужда при запис... :wink:
Aeroponic-LedGarden
Etheraudio
Metropolis

Аватар
Rumen Suvandjiev
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 2924
Регистриран на: Нед Авг 01, 2004 12:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

#19 Мнение от Rumen Suvandjiev »

lusi написа: Румене, ако визираш мен ,че съм "плювал" лампите, нещо грешиш.
Ако визирах теб, щеше съвсем ясно да го усетиш.

Аватар
Angel Gekov
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 366
Регистриран на: Вто Апр 10, 2007 12:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

#20 Мнение от Angel Gekov »

За мен най-елементарният отговор на въпроса "Защо слушам без корекции" е, че просто така ми харесва, защото искам да чуя реално запсания върху съответния носител звук, защото не искам да влизам в ролята на тонрежисьора, а искам да чуя неговата работа.

Очевидно на някои хора им харесва звука, преминал през незнаен брой корекции, извършени с още по-незнаен брой "висококачествени" елементи с произход от Югоизточна Азия, но в това няма нищо лошо - въпрос на вкус и добро възпитание на сетивата. А и ако нямаше такива хора Техносуперите щяха да фалират. :D

Аватар
Momchil
има сериозен опит
има сериозен опит
Мнения: 755
Регистриран на: Чет Авг 25, 2005 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица
Обратна връзка:

#21 Мнение от Momchil »

И както "Borislav Uzunov" казва :..... Как да обясня на комшията ,че "копче" за намаляне на "баса " няма ......
ехехехехехе......

Между др.
От съботното гости при Иво и Боби главата ми още опитва да асимилира чутото .
Така ,че ако все още някои твърди ,че понякога са нужни корекции нека не се хаби да пише по форума ,а просто да посети някои от хора притежаващи широколентови говорители , лампова система .........
и сам да си прави изводи !

"Ангел Геков " Интересното , е че хората се "напариха " от некачествените продукти на големите фирми и ако знаеш колко е интересно в момента около мен . :)
Всеки сумти , почесва се , мънка и пита: това колко пари , за колко време ще ми го направиш , има ли от къде да се купи , хубаво ли свири , има ли ниски , има ли високи и още куб подобни въпроси .....
За сега е по добре да си гледам образованието и работата ,за другото ще има време за напред само да сме живи и здрави . :)

Извинявам се за "ОФ" .

Поздрави : Момчил

Аватар
Veselin Krachunov
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 361
Регистриран на: Чет Мар 15, 2007 1:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

#22 Мнение от Veselin Krachunov »

@Momchil

Като спомена за "копчето" за намаляване на "баса", си спомних, че преди време бях решил да монтирам на жената няколко копчлъка - "on/off", "mute", "volume", "safe mode" (за sex), "econo mode" (за shopping), "WAF-enhancer", "scandal attenuator", "don't call to mama" и т.н., обаче, покрай аудиото, се разубедих :)

Сега си я слушам без корекции и даже започва да ми харесва... ;)

Аватар
Evelina Milusheva
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 374
Регистриран на: Вто Апр 04, 2006 12:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

#23 Мнение от Evelina Milusheva »

:lol:
Истински аналогови взаимоотношения :twisted:

По темата - много ми е трудно да обясня на закоравелите съзнания, че качествения звук се постига с минимално количество максимално качествени елементи по целия път на сигнала. Въпреки това продължавам да се старая и процента на разбралите нараства :)

@колегата от филхармонията - ако смяташ, че ще се справиш, в сайта се продават кит-ове и можеш да се възползваш :) Ще получиш помощ, ако се нуждаеш.
D.I.Y. 4eva!
lyrical hardcore

D.Kolev

#24 Мнение от D.Kolev »

lusi, çíàì êàêâî ñå îïèòâàø äà êàæåø. òîâà ñìå ãî êîìåíòèðàëè äîâîëíî ìíîãî. ïðè ñèñòåìèòå îò íèñúê êëàñ êîðåêöèèòå ñúçäàâàò èëþçèÿòà çà ïîäîáðåíèå íà çâóêîâàòà êàðòèíà. ïðè ñèñòåìèòå îò âèñîê êëàñ îáà÷å ïðè ïîñòàâÿíå íà EQ ïî ïúòÿ íà ñèãíàëà, äîðè è äà å íàãëàñåí íà ôëàò âåäíàãà ñå ÷óâà îìàçâàíåòî íà ñöåíàòà ïîðîäåíî îò ìíîãîòî åëåìåíòè ïî ïúòÿ íà çâóêà.êîëêîòî è äà ñè èãðàåø ñ êîðåêöèèòå, âñå ñòèãàø äî ïúëíîòî èì îòñòðàíÿâàíå ðàíî èëè êúñíî.
êðèâèòå ãè çíàåì
Изображение
òå òðåòèðàò âúçïðèåìàíåòî íà ÷îâåøêîòî óõî â çàâèñèìîñò îò ñèëàòà íà çâóêà, íî òîâà å óñðåäíåí âàðèàíò. òè óñðåäíåí âàðèàíò íà ÷îâå÷åñòâîòî ëè ñè, à äâåòå òè óøè åäíàêâî ëè âúçïðèåìàò çâóêà :!: . â ïðîäúëæåíèå íà òèÿ ìèñëè, "âðúòêàòà" çà ñèëàòà íà çâóêà /íåçàâèñèìî äàëè å ñ êîðåêöèè ïî ïîñî÷åíèòå êðèâè èëè áåç/ ñå ÿâÿâà êîðåêöèÿ íà çâóêà. àêî ñå ïîäõîäè ìèíèìàëèñòè÷íî ïðîñòî òðÿáâà äà ñëóøàø çàïèñà ïðè 0äá êàêòî å çàïèñàí. òîãàâà âúïðîñíèòå êðèâè íÿìàò íèêàêúâ ñìèñúë òúé êàòî ñè ñå äîáëèæèë ìàêñèìàëíî äî îðèãèíàëà.
îòêëîíèõìå ñå äîñòà îò òåìàòà, íå å ëîøî äà êàæåì êàê ñå âïèñâàò ëàìïèòå â öÿëàòà êàðòèíêà. òå íå ñà íÿêàêâà åêñòðàâàãàíòíà öåë è âåù ñâåòåùà â òúìíîòî, à ñðåäñâî çà ïîñòèãàíå íà ïî-äîáúð çâóê, íàé-âå÷å çàðàäè ìèíèìàëèñòè÷íîñòòà íà ñõåìíîòî ðåøåíèå.

Аватар
lusi
има известен опит
има известен опит
Мнения: 169
Регистриран на: Нед Сеп 18, 2005 12:00 am
Местоположение: Panagiuriste
Обратна връзка:

#25 Мнение от lusi »

Точно това имах в предвид.Защо смяташ, че само апаратурете от по-нисък клас имат физио корекция на усилването?Тези криви не касаят апаратурата.
Както и да е.За лампите две мнения няма.
Нека само да кажа, че ми е пределно ясна идеята, че всеки елемент
по пътя на сигнала оставя своя отпечатък, променя първоначалния замисъл и т.н.
Не отавайте с впечетление , че подкрепям употребата на корекций.
По-горе написах, че трябва да са комутируеми.
За мен няма разлика дали корекцийте са преди или след записа, освен ако не касаят самия процес на записване.

D.Kolev

#26 Мнение от D.Kolev »

lusi написа:Òåçè êðèâè íå êàñàÿò àïàðàòóðàòà.
èìåííî, íèòî çàïèñà, à óøèòå òè. çàùî òðÿáâà äà ïðàâèø êîðåêöèè òî÷íî òàì. ñïîðåä òÿõ , êîëêîòî ïî-íèñêî å íèâîòî, òîëêîâà ïîâå÷å òðÿáâà äà âäèãàø áàñèòå.òîâà çâó÷è ìåêî êàçàíî íåïðèÿòíî. ðåàëèçèðàé åäíà ñõåìà è ñàì ùå ðàçáåðåø.

Аватар
plamenhar
чете и пита
чете и пита
Мнения: 139
Регистриран на: Пет Мар 14, 2008 1:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Въведение към....

#27 Мнение от plamenhar »

Извинявайте ,че Ви прекъсвам разсъжденията.
Тази тема я пуснах да науча нещо за практическото реализиране на този вид усилвател.За китарните съм наясно.Взема се едно шаси 50 на15 на 5см.Слага се в единия край мрежовия,в другия-изходящия-
може завъртян на 90гр.,между тях лампи,отпред потенциометри,входо-
ве,ефекти,отзад захранване ,изходи,бушони.
Но при вашите не е така.
И ето конкретни въпроси...(не знам на този лаптоп къде са двете точки).
1.Каква мощност обокновено се търси?
2.Входовете с каква чувствителност и за какви устройства се правят?
3.Как се разполагат частите на шасито?
4.То от какъв материал е най добре да се направи?
5.Какъв материал ползвате за декоративните капаци на трафовете?
6.Може ли да се използват лампи ЕМ80 за индикация и шоу?
7.Какво значи да се сложат плазми-може би за светлинни ефекти?
Имам и други въпроси,но тях друг път.Моля някой по търпелив от Вас
да ми отговори.Може и като лично съобщение.
А сега да си кажа и аз мнението какво чувате от тези усилватели-било то и за 280000$-нищо общо с истината.Тя е в залата на живо.Вярвайте-имам 35 годишен стаж като класически музикант ,а и джазов с хиляди часа записи зад гърба си.По важното е дали си харесвате звука на Вашитеустройства.Ако е така -значи сте постигнали целта си.

С добри чувства и респект към вашите творения!
пламенхар

Аватар
lusi
има известен опит
има известен опит
Мнения: 169
Регистриран на: Нед Сеп 18, 2005 12:00 am
Местоположение: Panagiuriste
Обратна връзка:

#28 Мнение от lusi »

plamenhar, няма проблем , просто не трябваше да започваме този коментар в твоята тема, така че ти ще извиняваш.
D.Kolev, наистина е така и заради това съм търсил и попадал на няколко статий по този въпрос.Проблемът по-скоро е в калпавото реализиране в смисъл,че неточно реализират необходимия подем или затихвоне в зависимост от ъгъла на завъртане./това е мое мнение и не ангажирам никого с него/Срещах решения на реализирани такива с галети.Буквално децибел по децибел.Нека да не коментираме влиянието на помещението и т.н.
Не съм ги реализирал и не мога да дам мнение.
Предлагам да не отклоняваме повече темата.Можем да отворим нова, ако се наложи.
Радвам се, че споделихме мнения.

Аватар
plamenhar
чете и пита
чете и пита
Мнения: 139
Регистриран на: Пет Мар 14, 2008 1:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Въведение към...

#29 Мнение от plamenhar »

Благодаря за разбирането.

Аватар
Veselin Krachunov
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 361
Регистриран на: Чет Мар 15, 2007 1:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

#30 Мнение от Veselin Krachunov »

Здравейте,

Ще се опитам накратко да отговоря на някои от въпросите, като започвам малко отзад-напред:

Какво търсим с конструирането на тези устройства, какво чуваме, колко близо е то до истината и т.н..? Търсим най-вече емоционалното въздействие на музиката и възпроизвежданите звуци. Търсим онова цялостно настръхване на тялото, което човек усеща когато е погълнат от силна, неконтролируема емоция, понеже чувства че е въвлечен в нещо главозамайващо, велико и разтърсващо. Търсим онова медитативно, хипнотично, почти трансово състояние, което се получава, когато музиката те погълне изцяло и заживява чрез теб, както и ти чрез нея. Има много хипотези за естеството на тези усещания – според едни чувайки звуци с определена ритмика, мозъкът съответствено пороменя режима си на работа като от бета навлиза в алфа и тета-активност (което отваря вратите на под-съзнанието и на психичните феномени), според други всичко на този свят е енергия и нейните вибрации, като в материалния свят музиката е най-близката форма на изживяване на тази космическа/божествена духовна реалност.

Търсим също така звуковата холограма (сцената) – тази триизмерна картина на музикалното изпълнение с прецизна пространствена локализация на изструментите, с разстоянията и “въздухът” между тях, при което се получава почти визуална представа за това, което се случва на сцената (или поне така е режисирано да изглежда). Тук искам да спомена и това, че освен за реалистично възпроизвеждане на звуци, техниката може да се използва и като “увеличително стъкло” за определени аспекти на музиката – в горния пример това може да бъде пространствената локализация на музикантите и инструментите, която да е толкова по-подчертана от реалната (която човек получава при посещение на живо изпълнение), че да замени/компенсира липсата на визуална информация и в крайна сметка да доведе до крайното усещане, че човек наистина присъства на събитието.

Разбира се цялостното звучене на аудио-системата далеч не зависи САМО от усилвателя – изключително важни са и източника на сигнала, кабелите, озвучителните тела, акустиката на помещението… Казвате, че възпроизведенето от тези усилватели няма нищо общо с истината. А Вие колко от нашите усилватели чухте? С какъв “съпътстващ инвентар” (т.е. плейъри, грамофони, хорни, акустика) ги чухте, че решихте така? И накрая – с коя “истина” няма нищо общо? Защото музикантът, който свири в оркестъра чува едно, а слушател от публиката, който се намира на 5 - 10 м. от оркестъра чува съвсем друго (високите честоти доста бързо затихват с разстоянието – интерферират, разсейват се…, освен това разположението на инструментите за музикант от оркестъра е “около него”, а не “пред него”, както е за слушател от публиката). Истината е нещо относително, при това зависи от гледната точка. Освен това, когато системата допълнително подчертава сцената, за да компенсира липсата на визуална информация, това крачка към истината ли е или е крачка в страни от нея? Още - готови ли сме да жертваме, примерно, част от АЧХ-то за сметка на това живо и пълно с емоция изпълнение, или предпочитаме да сме "коне с капаци" и да слушаме един лишен от душа, но иначе перфектен набор от честоти, понеже това е "академично издържано" ?

Конкретно на въпросите:

1. По-важно е каква мощност е реално постижима при еднотактов лампов усилвател, клас “А”. За малките лампи тя е 1 – 1.5 W, за по-големите (от сорта на 300B, 2A3) – 3.5 – 6 W, за още по-големите (ГМ-70) – около 10 – 15 W, за огромните (ГУ-81М) 18 – 25 W, а за невъобразимите (ГУ-100) – 100 W и нагоре, но там чисто техническите/електрическите проблеми за решаване са изключително тежки, а теглото достига десетки и стотици килограми…

2. Входовете могат да се направят с каквато чувствителност е необходимо, примерно от 0.2 до 3 V. Могат да се ползват предусилватели, включително микрофонни, RIAA за грамофон и т.н.

3. Така че най-малко да си влияят. Обикновено захранването се изнася в отделна кутия.

4. От дърво. Металите виляят зле (деформират, пренасочват, изкривяват) електростатичните, магнитните и т.н. полета, чрез които на практика работят лампите, трансформаторите, влияят се кондензаторите и пр.

5. Дърво - по същата причина.

6. Може да се прави всякаква индикация и шоу, но не е много желателно, понеже допълнителните елементи (чрез полетата, които създават, утечките, обратните връзки...) по един или друг начин влияят негативно върху качеството на полезния сигнал. (Както спомен колегата “Хайендността е обратно-пропорционална на броя на...”.

7. Плазмите са електро-вакуумни прибори и въобще не се слагат за красота, ефекти или някакви подобни детински декорации. Те са резервоари за енергия, подобно на бързите кондензатори, които имат готовност светкавично да я отдадат, когато динамиката на сигнала го изисква, а не да се чака тепърва трафа да дърпа ток от мрежата…


В заключение, с целият ми респект към Вас, мога да Ви посъветвам, ако имате желание да чуете такива системи и/или да видите усилватели, хорни и т.н. да се обърнете към Иван Рачев, Боби (Freeman), Кирил Кирилов, Владо DGD, Даниел Петров, Аспарух Желязков, дори към мен.

Ще се радваме да чуем и Вашето мнение, професионални и музикантски съвети за по-нататъшно подобряване на системите.

Поздрави: Весо

Публикувай отговор

Обратно към “Лампови усилватели”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта