Нека направим едно сравнение между нея и фамилията 2А3 - визирам триодите 2А3, 6A3, 6B4G, 6С4С, 2С4С, които в общи линии имат почти еднакви анодни характеристики.
Първото нещо, което се "набива на очи" е факта, че катода на 15 ватовия триод осигурява по голяма емисия от този на 40 ватовия на 300В! И това е съвсем нормално, поради факта, че катода на фамилията 2А3 "гълта" 6.3 вата, спрямо 6 вата за 2 пъти и половина по-мощната прехвалена 300В!
Липсата на достатъчна емисия и особеностите (слабостите) в конструкцията на оригинала на Уестърн Илектрик (по който се правят повечето копия на триода) са причината за липсата на "високи"високи честоти, както и на нисък бас. Басът преимуществено е в диапазона 50-80 херца, наподобявайки звукът от басрефлекс, което пък обяснява защо се харесва на толкова много хора - просто са свикнали да чуват нещо такова.
Другото, което не убягва на ухото е голямото ниво на микрофонен ефект, който е забележим дори тогава, когато почукаме лампата на голо (без да е включена), без дори да я опираме до ухото - тя просто си дрънчи. Плоският анод, малкото разстояние между катода и решетката, както и недоброто опъване на нитките на катода са причината в нета да се появяват снимки на усилватели с 300В, демпфани с дюшеци, за да се намали ефекта на микрофония, предизвикан от налягането на озвучителните тела

За сравнение 2А3 е "глуха" в това отношение. Не случайно отзивите за нея винаги са били доста по-добри, единствения недостатък е по-малката изходна мощност.
В тоя аспект още нещо, малко встрани от темата:
Тук нееднократно се е дискутирала темата относно пускането на лампите в режими, надвишаващи максимално допустимите, препоръчани от производителя, като повечето мнения са били негативни.
Използването на по-високо анодно напрежение, което пък води до отделянето на по голяма мощност от анода НЕ ВОДИ до съкращаване на живота на лампата, стига анода да може безпроблемно да разсейва въпросната топлина, без да се нагрява недопустимо (разбирай да е червен или в крайна фаза да е потекъл отвътре по балона

Превишаването на номиналната емисия от катода е причината лампите да живеят много по-малко.
Като пример мога да дам един експеримент, който правих наскоро:
6С4С, 70мА аноден ток (почти толкова, колкото е препоръчал производителя, иначе катода по дейташиит осигурява минимум 140мА)
520 волта захранващо напрежение, от което като извадим пада върху катодния резистор и изходния трансформатор, право около 415 волта върху лампата, иначе казано около 29 вата в анода, т.е. 2 пъти повече от допустимото. Аноден товар 5.5к, 15 кв. см. сечение на изходния трансформатор.
Никакви проблеми, анода е по черен и от черна дупка, лампата свири УЖАСЯВАЩО добре, така, както никога няма да свирне легендата 300В, пускана във всякакви възможни режими, с абсолютно същата входна част, използвана и за 6С4С и същия аноден товар ( с по-малък става още по зле).
Почти 5 вата изходна мощност, което при 96дБ/ват/м създава доста сериозен джангър и шумов проблем за съседите.
В последствие намалих разсейваната мощност на около 25 вата, като изходната, неизкривена мощност остана около 4.5 вата.
Абсолютно никакви проблеми за изходната лампа, така, както няма проблеми и с толкова "масов" усилвател като Синьото хапче, на който крайната лампа е в подобен режим. С това визирам сериозен период от време - има "хапчета", които работят безпроблемно от години.
Дали ще изберем да купуваме несвирещи триоди за по 250-750 лева чифта (WE 300B отива и до 2000$), или ще си купуваме свирещи такива (дори да е малко по на често) за по 15-30 лева бройката (малко повече за 2А3) е въпрос на личен избор (и гъзария).
4.5 ватовия усилвател с 6С4С е на разположение за прослушване и сравнение с който и да е друг с крайни лампи 300В или 2А3. Адреса и телефона ги знаете
