Формулиране на нивата
с едно малко допълнение
С едно малко допълнение... Пайпките с БГ20, НЕ ГИ ОЦЕНЯВАМ на 400 лева, ами толкова ми е точната калкулация за материали до последната стотинка, включително транспорта. Естествено без да включвам инструментите в това число... и което е много по-важно - не включвам труда и нервите, които съм хвърлил по тях...
....
Кенотрон: разумни граници за кое?! ... за качеството или за парите
Аз не мога да си позволя много от всичко качествено, но не спирам да подържам тезата си от по-горе!
Поздрави!
Ники
....
Кенотрон: разумни граници за кое?! ... за качеството или за парите
Аз не мога да си позволя много от всичко качествено, но не спирам да подържам тезата си от по-горе!
Поздрави!
Ники
- Dimitar Atanasov
- BG Audio Team™
- Мнения: 795
- Регистриран на: Чет Яну 13, 2005 1:00 am
- Местоположение: Sofia
- Обратна връзка:
има два вида търговци. първите продават много боклуци на ниски цени , а вторите малко боклуци на високи цени , а боклука си е боклук от където и да го гледаш . нали за това сме DIY-ъри , за да не си капуваме боклуци. не мога да се съглася със следните неща калкото и да си кривя душата :
"Съществува мнение, че тайната се крие в конструкцията на окачването на жичката на директно отоплявания катод. Тя като че ли виси надолу, поддържана от пружини. Ако помните първите механични ревербератори са също от пружинен тип. В известен смисъл сякаш микроскопична ехо машина е поместена вътре в електронната лампа. Това частично се потвъждава от тихия отзвук, възникващ при почукване по балона на 300В"
"Транзисторите по своята същност са нелинейни и се нуждаят от много корекции (обратна връзка ), за да имат достатъчно широк честотен диапазон и да бъдат способни да възпроизвеждат всякакви музикални сигнали, те не са усилватели на естествено напрежение. "
и още доста.....
извинявай alnico но нещата който постваш са по-скоро художествена литература , къде е техническата ти обусновка.
лампите си имат своите предимства както и транзисторите , но никога не бих дал болни пари за подобрение което само си мисля че съществува.
"Съществува мнение, че тайната се крие в конструкцията на окачването на жичката на директно отоплявания катод. Тя като че ли виси надолу, поддържана от пружини. Ако помните първите механични ревербератори са също от пружинен тип. В известен смисъл сякаш микроскопична ехо машина е поместена вътре в електронната лампа. Това частично се потвъждава от тихия отзвук, възникващ при почукване по балона на 300В"
"Транзисторите по своята същност са нелинейни и се нуждаят от много корекции (обратна връзка ), за да имат достатъчно широк честотен диапазон и да бъдат способни да възпроизвеждат всякакви музикални сигнали, те не са усилватели на естествено напрежение. "
и още доста.....
извинявай alnico но нещата който постваш са по-скоро художествена литература , къде е техническата ти обусновка.
лампите си имат своите предимства както и транзисторите , но никога не бих дал болни пари за подобрение което само си мисля че съществува.
211 и 300В
как звучат само, ако не се лъжа са правени по времето на войната във виетнам , военни лампи . какво друго е произвеждала военната промишленост на щатите по това време - многоооо кофти оръжие -м16 пластмасовата пушка Smile , кофти хеликоптри , кофти обувки , кофти каски , цигари без филтър и от ония големите мегафони висящи по стълбовете , а и съвършенната мини ехо машина (горните две лампи , старателно изпипвани от скъпоплатени и съвестни работници работещи с изключителна прецизност във военните фабрики , че да могат момчетата на фронта да си говорят по- hi-end) поставяна в радиостанции които до 2 дена на фронта са тотално разпиляни . и точно в тоя момент нещо ми се губи , намирисва ми на фалш . е не мога да го повярвам това момчета
как звучат само, ако не се лъжа са правени по времето на войната във виетнам , военни лампи . какво друго е произвеждала военната промишленост на щатите по това време - многоооо кофти оръжие -м16 пластмасовата пушка Smile , кофти хеликоптри , кофти обувки , кофти каски , цигари без филтър и от ония големите мегафони висящи по стълбовете , а и съвършенната мини ехо машина (горните две лампи , старателно изпипвани от скъпоплатени и съвестни работници работещи с изключителна прецизност във военните фабрики , че да могат момчетата на фронта да си говорят по- hi-end) поставяна в радиостанции които до 2 дена на фронта са тотално разпиляни . и точно в тоя момент нещо ми се губи , намирисва ми на фалш . е не мога да го повярвам това момчета
-
- BG Audio Team™
- Мнения: 992
- Регистриран на: Съб Окт 02, 2004 12:00 am
- Местоположение: София / Прага
- Обратна връзка:
Биг, ама ти ги вземаш на сериозно тези неща. Ако искаш мога да ти изпратя две много сериозни статии по въпроса - за 300В, където чисто инженерно е обяснено, защо тази лампа свири добре. Аз съм слушал DIYски усилвател, SE с тази лампа (между другото - не скъп - около 320 EUR) и твърдя, че е върха на сладоледа. Но тук става въпрос за Легенди и Митове в Hi End-а. Забавлявай се! Аз лично колекционирам тези материали. Не само за аудио, но и за напитки (аз харесвам хубавите питиета), за известни личности, за исторически събития. Нима ти вярваш, че Троянската война е пламнала заради една жена?
Laughing
не е виц а жест с който можеш да си го поръчаш.
1 поглаждаш си брадата така както го правят хората с големи бради
2 правиш жеста с който обикновенно се казва "ще ти отрежа главата"
както се досещаш с първото показваш Кастро т.е. рома , а с второто - америка която е готова да му отреже главата т.е. кока-колата Wink
е това е куба либре Laughing
жалко че барманите не го знаят и не носят на майтап Rolling Eyes
не е виц а жест с който можеш да си го поръчаш.
1 поглаждаш си брадата така както го правят хората с големи бради
2 правиш жеста с който обикновенно се казва "ще ти отрежа главата"
както се досещаш с първото показваш Кастро т.е. рома , а с второто - америка която е готова да му отреже главата т.е. кока-колата Wink
е това е куба либре Laughing
жалко че барманите не го знаят и не носят на майтап Rolling Eyes
-
- BG Audio Team™
- Мнения: 992
- Регистриран на: Съб Окт 02, 2004 12:00 am
- Местоположение: София / Прага
- Обратна връзка:
Аудиоман, имаш право - освен Self (когото аз също уважавам), има и други автори. Но май се изместихме от дискусията - ФОРМУЛИРАНЕ НА НИВАТА. Като отделим "сладките приказки - врели некипели" от същността на въпроса, така направената формулировка на НИВАТА, в същността си, има смисъл. В настоящата действителност, залети от масова аудио продукция (както и всяка друга), характеризираща се с непрекъснато поевтиняване, алтернативата е много, ама много висока цена на истинските добри аудио неща. Това дразни, мене също много ме дразни, но това е реалността. Но гледайки позитивно можем да отделим "плявата" и да се съсредочим върху смисъла. Още нещо - в голямата си част "ултраскъпата" Hi End продукция е инспирирана от движението "DIY" (не случайно един автор сочи, че DIY audio разработките са много повече от другите DIYове) и общности подобни на нашата (БГАУДИО), полагайки неимоверни, като средновековни алхимици усилия да постигната по добър звук, имат определена вина за раждането на "митовете и легендите". И борбата е била с право, защото, както Нелсон Пас пише, дълги години фирми и специалисти не чуваха разликата между ламповите и транзисторните усилватели и ни убеждаваха че транзисторните са по добри. А за цената - Ооооо - независимо дали си даваме сметка или не ние всички плащаме много висока цена за това което правим - време, енергия, мислене, четене, слушане, сравняване и много други "неща" - все неща които "струват" толкова скъпо и прескъпо, че въобще не могат да се измерят в пари. Та затова да не изпадаме в крайности и не отричаме, "низслушали" докрай другата страна. Може би в другата теза има нещо позитивно.
ПП Биг, мерси за "поръчването". Знаеш ли как се мери височината на небостъргач с барометър?
ПП Биг, мерси за "поръчването". Знаеш ли как се мери височината на небостъргач с барометър?
- Teodor Gugulanoff
- BG Audio Team™
- Мнения: 862
- Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 12:00 am
- Местоположение: Троян
- Обратна връзка:
И за да не бъда разбран погрешно / както обикновено / ето един цитат:
"...Правильный ламповый усилитель совместно с акустической системой, является гармонизирующим (окрашивающим) и восполняющим собственными гармониками, недостающие гармонические ряды звуковых CD носителей. К сожалению, современные цифровые носители (CD диски) не являются идеальными источниками звука. Ещё при записи и оцифровке звука, цифровой формат не в состоянии оцифровать длинные звуковые гармонические ряды, которые реально присутствуют при звучании живых инструментов..." - източник: http://www.magictubes.ru/ves/multimet.htm
Определено съм привърженик на ламповия звук, ламповите усилватели и пр. техника. Останалото е въпрос на движение по нивата
И за да не се отдалечаваме наистина от темата - един уточняващ въпрос относно Ниво 2; припомням, че то беше формулирано така: "Второ ниво: еднотактни пентодни или тетродни усилватели Class A и двутактни триодни усилватели Class A с директно отопление, без обратна връзка".
Въпросът ми е: тук ли попадат усилватели Клас А, използващи пентоди/тетроди в триодно включване ?
Поздрави,
Теодор
"...Правильный ламповый усилитель совместно с акустической системой, является гармонизирующим (окрашивающим) и восполняющим собственными гармониками, недостающие гармонические ряды звуковых CD носителей. К сожалению, современные цифровые носители (CD диски) не являются идеальными источниками звука. Ещё при записи и оцифровке звука, цифровой формат не в состоянии оцифровать длинные звуковые гармонические ряды, которые реально присутствуют при звучании живых инструментов..." - източник: http://www.magictubes.ru/ves/multimet.htm
Определено съм привърженик на ламповия звук, ламповите усилватели и пр. техника. Останалото е въпрос на движение по нивата
И за да не се отдалечаваме наистина от темата - един уточняващ въпрос относно Ниво 2; припомням, че то беше формулирано така: "Второ ниво: еднотактни пентодни или тетродни усилватели Class A и двутактни триодни усилватели Class A с директно отопление, без обратна връзка".
Въпросът ми е: тук ли попадат усилватели Клас А, използващи пентоди/тетроди в триодно включване ?
Поздрави,
Теодор
-
- BG Audio Team™
- Мнения: 1914
- Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 12:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
от теоретичните постановки за работата на лампите не разбирам много но най-добрия звук който съм чувал за последните 20 години (а работата ми в сервиз ми даде възможност да чуя страшно много качествени неща) беше от лампов 2х15W усилвател правен по поръчка в англия (700 лири) -разбира се без никакви корекции само копче за усилване а какъв звук има това нещо и то на 1/3 от мощноста си!!!!!!!и на всичкото отгоре колонките бяха 2-лентови с средни размери!!!! тогава загубих уважение към транзисторните истории било то и най-качествени.а за митовете и легендите-някой да е чувал за специални кабели направени като тръбички от специална сплав с силиконова изолация вътре и въглеродна нишка в нея -цялото това чудо е в дървена кутия и с устроиство за огъване на тръбичките по определен радиус!!! 600 англ. лири-кво му плащаш
-
- BG Audio Team™
- Мнения: 992
- Регистриран на: Съб Окт 02, 2004 12:00 am
- Местоположение: София / Прага
- Обратна връзка:
Да попитам и аз
Първо - къде влизат транзисторни СЕ без обратна връзка?
Второ - някъде по света има ли звукозаписно студио, където се записва музика без използването на полупроводникови апаратури по пътя на сигнала, като естествено, носителя ще е винил?
Трето - някой има ли собствена "ревизия" (собствено формулирани нива, подобни на описаните от Alnico) нива и ако има нека да ги напише.
Първо - къде влизат транзисторни СЕ без обратна връзка?
Второ - някъде по света има ли звукозаписно студио, където се записва музика без използването на полупроводникови апаратури по пътя на сигнала, като естествено, носителя ще е винил?
Трето - някой има ли собствена "ревизия" (собствено формулирани нива, подобни на описаните от Alnico) нива и ако има нека да ги напише.
rе: gps
относно 15Вт усилвател- разглобихте ли го? разучихте ли как е направен ? , щото в противен случай откъде ще знаеш че е нямал например честотнозависима ООВ - най-често използваната във фабричните лампови у-ли
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта