
Благодаря на администраторите за откриването на темата!
-
- BG Audio Team™
- Мнения: 1914
- Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 12:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
-
- има известен опит
- Мнения: 188
- Регистриран на: Нед Яну 01, 2006 1:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Дано има достатъчно компетентни мнения от специалисти.
Ако човек се замисли - с помощта на ефективни акустични решения
в даден обем може сериозно да компенсира недостатъците на озвучителните тела.
За съжаление обаче (по мое лично мнение) всичко опира до експериментална постановка а не толкова до теория.
Но все пак тя е твърде полезна
Ако човек се замисли - с помощта на ефективни акустични решения
в даден обем може сериозно да компенсира недостатъците на озвучителните тела.
За съжаление обаче (по мое лично мнение) всичко опира до експериментална постановка а не толкова до теория.
Но все пак тя е твърде полезна

- Rumen Suvandjiev
- BG Audio Team™
- Мнения: 2924
- Регистриран на: Нед Авг 01, 2004 12:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Акустичните решения са за компенсация на недостатъците не на озвучителните тела, а на помещението!peko написа: Ако човек се замисли - с помощта на ефективни акустични решения
в даден обем може сериозно да компенсира недостатъците на озвучителните тела.
Калпавите тонколони не могат да се коригират по никакъв начин, освен да ги преправим, ако е възможно, разбира се.
Въобще крайно време е да се отучим от схващането, че от калпави компоненти може да се направи с някакви хватки свястно изделие, или пък калпаво изделие да се накара с други хватки да просвири като хората.
Как да оценяме правилно озвучителната система, когато акустичните интерференци и модалните резонанси накъсват нискочестотоното разпределение по такъв отвратителен начин, че кривата му прилича на начупен гребен и не си сигирен има ли достатъчно бас или не, хубав ли е или не...100 написа:Друг е въпроса, че някой път озвучителните тела ни се струват калпави, когато ги слушаме в неподходящо помещение. В този случай обработката на помещението може много да помогне.
Как да си сигурен, че определения като "липсва му атака" или "бумти ми" са в следствие на самата озвучителна система а не на голямата разлика в RT60 м/у честотите, следствие от което са много от познатите ни отрицателни определения като визираните по-горе...
Как да чуем яснотата на звуковата картина, въздуха м/у инструментите, големината на стерео ефекта и неговата дълбочина, когато отраженията от близките стени, таван и под замацват "истината" по отвратителен нaчин?
Притежателите на Хай-Енд аудио системи, които свирят невероятно дори и в не третирани помещения (показателно за качеството и според мен) ще бъдат меко казано изумени от това, което ще чуят след едно третиране. Дори най-елементарното абсорбиране на ранните отражения за слушaтелското място ще довед до драматични разлики.
- Rumen Suvandjiev
- BG Audio Team™
- Мнения: 2924
- Регистриран на: Нед Авг 01, 2004 12:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Именно! Най-правилният подход е звукоизточникът и акустичната среда (помещение) да се разглеждат като една система. Идеализирането на единия от тези компоненти може да ни донесе неприятно разочарование.BlackBLOOD написа: Това което се опитвам да кажа е че някой колони настроени да звучат добре в дадено помещение може и да се наложи да се коригират при промяна на акустиката на помещението...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта