Нека всеки начинаещ прочете мнението на Zmej и след като го осмисли да подходи към изпълнението на дадена задача. Задълбоченото четене преди всяко начинание е жизнено важно за неговия успех,което съчетано с реални изпитания обосновани от теорията може да донесе задоволителен резултат.Софтуерът е само инструмент а не решена задача . Респект !Предпоследно - симулаторите са изключително мощен инструмент в ръцете на този, който знае как да ги използва...
ÔÎÐÌÓËÈ
-
- има известен опит
- Мнения: 188
- Регистриран на: Нед Яну 01, 2006 1:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
- Teodor Gugulanoff
- BG Audio Team™
- Мнения: 862
- Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 12:00 am
- Местоположение: Троян
- Обратна връзка:
Всъщност етапите в проектирането са: идеен проект, работен проект, технически проект, екзекутив. Разработени в съответните си части. Не само при проектирането на рафинерия за слънчогледово олио, а и при аудио техниката.
Може да изглежда странно, но дори и при един усилвател могат да се отграничат отделните части - водещата в случая разбира се е Електро, но има и Конструктивна, както и Архитектура, както и Машинно-технологична ... БХТПБ - задължително, иначе се зацапват стените и се отваря работа на докторите ;)
Може да изглежда странно, но дори и при един усилвател могат да се отграничат отделните части - водещата в случая разбира се е Електро, но има и Конструктивна, както и Архитектура, както и Машинно-технологична ... БХТПБ - задължително, иначе се зацапват стените и се отваря работа на докторите ;)

-
- има известен опит
- Мнения: 34
- Регистриран на: Вто Окт 12, 2004 12:00 am
- Местоположение: Sofia
- Обратна връзка:
progressor написа:Всъщност етапите в проектирането са: идеен проект, работен проект, технически проект, екзекутив. Разработени в съответните си части. Не само при проектирането на рафинерия за слънчогледово олио, а и при аудио техниката.
Може да изглежда странно, но дори и при един усилвател могат да се отграничат отделните части - водещата в случая разбира се е Електро, но има и Конструктивна, както и Архитектура, както и Машинно-технологична ... БХТПБ - задължително, иначе се зацапват стените и се отваря работа на докторите
RESPECT Progresor

....малко наука отдалечава от вярaта....
....много наука я възвръща......
....много наука я възвръща......
-
- BG Audio Team™
- Мнения: 452
- Регистриран на: Вто Сеп 20, 2005 12:00 am
- Местоположение: Габрово
- Обратна връзка:
Понякога компилатора създава доста ядове.peko написа:Мисля че не се изразих точно : имам в предвид че при "писане" на "софтуер" на ниско ниво съобразяването с архитектурата на процесора и механизма на работата му е абсолютно задължителна и нужна за някакъв резултат.Любопитно ми е при програмиране на "човешки" език примерно Си , Делфи и т.н. дали програмистът се съобразява с хардуера или това се предоставя на компилатора(декомпилатора) ако не греша![]()
Не бива да му се вярва 100% че ще направи нужната оптимизация и ще успее да се съобрази с реалностите които предлага хардуера.
Имал съм доста проблеми с С компилатори, които създават неизпълним за хардуера код. Или на пръв поглед елементарни грешки от сорта на изпусната проверка дали някой процес е приключил...
Затова и доста от програмите в които се изисква голяма надежност съм ги писал на ASM.
Например като управление на инфузионна помпа...

Симулатори не ползвам. Повечето са ограничени като ресурси и понякога дават странни резултати. Пиша програмата на части, които са удобни за тестове и дебъг направо на хардуера.


Хубаво е преди да започне писането на програмата процеса да се опише като блокова схема с цел на пишещия да му стане ясно какво точно ще прави.

Напоследък има една тенденция която здраво се развива и това дебъгване не чрез симулация а чрез директно изпълнение на програмата върху чипа. Чипа си има удобен интерфейс с който виждаш какво точно става, и защо например дадена програма греши или не работи.
Ползва се не само при едночиповите контролери, но и при CPLD и FPGA логиката. За сложни програми и процеси е много удобно нещо.

- Angel Dimitrov
- BG Audio Team™
- Мнения: 283
- Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 1:00 am
- Местоположение: Бургас
- Обратна връзка:
Хубаво е преди писането на програмата да се чуят думичките "моделиране" , "оптимизиране" на самия модел, примерно в Aris toolset , Rational Rose..., на изкристализираното в идейния проект, да се вземат впредвид всички заобикалящи фактори, да се определи кое, как, и какво предава и кой какво върши и колко време отнема , може ли да се оптимизира... колко нива на изпълнение имаTisho написа:
Хубаво е преди да започне писането на програмата процеса да се опише като блокова схема с цел на пишещия да му стане ясно какво точно ще прави.![]()
и накрая да се разпредели на точните хора да го реализират, модулно ...

Системите се проектират (моделират) преди да се пишат

-
- BG Audio Team™
- Мнения: 452
- Регистриран на: Вто Сеп 20, 2005 12:00 am
- Местоположение: Габрово
- Обратна връзка:
an1id написа:Хубаво е преди писането на програмата да се чуят думичките "моделиране" , "оптимизиране" на самия модел, примерно в Aris toolset , Rational Rose..., на изкристализираното в идейния проект, да се вземат впредвид всички заобикалящи фактори, да се определи кое, как, и какво предава и кой какво върши и колко време отнема , може ли да се оптимизира... колко нива на изпълнение имаTisho написа:
Хубаво е преди да започне писането на програмата процеса да се опише като блокова схема с цел на пишещия да му стане ясно какво точно ще прави.![]()
и накрая да се разпредели на точните хора да го реализират, модулно ...![]()
Системите се проектират (моделират) преди да се пишат

Това се прави още преди проектирането на хардуера...
Иначе става една камара жици...

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта