Пореден проект TL с BG20 или хорна:)
Ако имаш възможност-направи една пробна кутия от голо ПДЧ 18 мм (може и 16 мм и ) събрана с винтове за дърво и уплътнена с силикон -така става най-бързо и лесно,ако ти е нарязан точно материала събирането отнема 20-30 минути .И после пробвай какво ще се получи.На пробната кутия ще можеш да променяш офсета на драйвера и да си играеш с ватата а също ще можеш да пробваш с порта долу и порта горе като просто я обърнеш ,аз така правих с пробната кутия за която писах за да преценя звука.
-
- трупа сериозен опит
- Мнения: 451
- Регистриран на: Съб Яну 15, 2005 1:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
-
- трупа сериозен опит
- Мнения: 451
- Регистриран на: Съб Яну 15, 2005 1:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
- oceanman
- BG Audio Team™
- Мнения: 1267
- Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 12:00 am
- Местоположение: Sofia
- Обратна връзка:
При по-малко Sl има и такава опастност-да се получи завихряне, но все пак то ще е несравнимо по-малко от басрефлекса.
По-далечко от стените.
МЛ-ТЛ има обикновенно по-висок SPL , но хода на АЧХ е около 24 дб/окт. Докато при класическите ТЛ е около 12 дб/окт.
Тук конструктора само може да избира. Добра класическа ТЛ става при верния говорител и оптимална конструкция. МЛ-ТЛ има доста повече толеранси към Т/С параметрите....
Аз винаги съм бил за оптималните линий. Късите звучат по-пълноценно от максимално изцедените и доближени до безкрайната преграда...Поне моите практически наблюдения са такива.
По-далечко от стените.
МЛ-ТЛ има обикновенно по-висок SPL , но хода на АЧХ е около 24 дб/окт. Докато при класическите ТЛ е около 12 дб/окт.
Тук конструктора само може да избира. Добра класическа ТЛ става при верния говорител и оптимална конструкция. МЛ-ТЛ има доста повече толеранси към Т/С параметрите....
Аз винаги съм бил за оптималните линий. Късите звучат по-пълноценно от максимално изцедените и доближени до безкрайната преграда...Поне моите практически наблюдения са такива.
-
- трупа сериозен опит
- Мнения: 451
- Регистриран на: Съб Яну 15, 2005 1:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
- oceanman
- BG Audio Team™
- Мнения: 1267
- Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 12:00 am
- Местоположение: Sofia
- Обратна връзка:
"Малките" ми ТЛ са 100 херца на -2-3 дб...Смешен параметър...Но на практика не усещам липса на бас,а спада е по-малко от 12 дб/окт.
"Големите", които са по-малки от "малките" са на 60 херца на -3 дб а там баса е просто невероятен...С дълбочина и ударност,които се равняват почти на големите ми 20 сантиметрови Визатон GF-200, но ги превъзхождат безапелационно по "правилност",безрезонансност и дълбочина...
Taka,че ако наклона ти е 12 дб/окт-действай.
"Големите", които са по-малки от "малките" са на 60 херца на -3 дб а там баса е просто невероятен...С дълбочина и ударност,които се равняват почти на големите ми 20 сантиметрови Визатон GF-200, но ги превъзхождат безапелационно по "правилност",безрезонансност и дълбочина...
Taka,че ако наклона ти е 12 дб/окт-действай.
-
- трупа сериозен опит
- Мнения: 451
- Регистриран на: Съб Яну 15, 2005 1:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Поиграх си, не е като да не съм. И какво стана?
Като сглобих замислената конструкция, се оказа че въобще не е подходяща за този говорител. Дълбочина има, но не и ударност. Ходът също не е особено контролиран и ниските са безформени.
След това направих оушънменския L=71", , So=1.8*Sd, Sl=0.6*Sd, Density=0,55lb/ft^3 с отвор отгоре и прозвуча порядъци по-добре. Разбира човекът
. Много ниско слиза и звучи чисто, но исках по оформен бас.
Направих и по-късия оушънски модел със L=65",офсет 10",So=1.35*Sd, Sl=0.5*Sd, Density=0,55lb/ft^3 и той вече много се доближи до моя вкус.
Играх си и с офсетите. Без офсет е по-безрезонансно, отчетливо и по-ударно, но дупките се усещат и то във важните за мъжкия глас 180Хз. С офсет малко се размазва картината, но е 3Д и по-реална. Наистина за този говорител трябва минимален ход, съответно малко Sо. Търсенето продължи и засега му увеличих изхода на линията от 0,5*Sd на 1*Sd и сложих още вата. Много по-обемно и отворено прозвуча, линията е почти права и въпреки това при симулациите основният пик на акустичния импеданс е около 30Хз.
Наложи се да намаля оцветяванията, защото площта зад говорителя е много малка. За целта направих едни измишльотини от дунапрененен лист дебел 3см, като нарязах с нож за кашкавал пирамиди и в падините пробих дупки със замби с различни диаметри от 1 до 2см. С така приготвените сложни геометрични повърхности облицовах стените зад говорителя. Оказаха се по-добри от очакванията ми - звукът много се избистри и басът придоби твърдост за разлика от ефекта при всякакви вати и пирамиди, които се справят главно с високи и среди, и в крайна сметка оставят мътилка.
За пълнеж на линията използвах агнешка вълна, а там където се разрежда-вълнена прежда. Плътността зад говорителя и към затворения край е голяма и плавно се разрежда, като последата 1/3 е празна.
Като изводи до момента, говорителят е много добър за цената си и с малко игра може да се получи много добра ТЛ.
Като сглобих замислената конструкция, се оказа че въобще не е подходяща за този говорител. Дълбочина има, но не и ударност. Ходът също не е особено контролиран и ниските са безформени.
След това направих оушънменския L=71", , So=1.8*Sd, Sl=0.6*Sd, Density=0,55lb/ft^3 с отвор отгоре и прозвуча порядъци по-добре. Разбира човекът

Направих и по-късия оушънски модел със L=65",офсет 10",So=1.35*Sd, Sl=0.5*Sd, Density=0,55lb/ft^3 и той вече много се доближи до моя вкус.
Играх си и с офсетите. Без офсет е по-безрезонансно, отчетливо и по-ударно, но дупките се усещат и то във важните за мъжкия глас 180Хз. С офсет малко се размазва картината, но е 3Д и по-реална. Наистина за този говорител трябва минимален ход, съответно малко Sо. Търсенето продължи и засега му увеличих изхода на линията от 0,5*Sd на 1*Sd и сложих още вата. Много по-обемно и отворено прозвуча, линията е почти права и въпреки това при симулациите основният пик на акустичния импеданс е около 30Хз.
Наложи се да намаля оцветяванията, защото площта зад говорителя е много малка. За целта направих едни измишльотини от дунапрененен лист дебел 3см, като нарязах с нож за кашкавал пирамиди и в падините пробих дупки със замби с различни диаметри от 1 до 2см. С така приготвените сложни геометрични повърхности облицовах стените зад говорителя. Оказаха се по-добри от очакванията ми - звукът много се избистри и басът придоби твърдост за разлика от ефекта при всякакви вати и пирамиди, които се справят главно с високи и среди, и в крайна сметка оставят мътилка.
За пълнеж на линията използвах агнешка вълна, а там където се разрежда-вълнена прежда. Плътността зад говорителя и към затворения край е голяма и плавно се разрежда, като последата 1/3 е празна.
Като изводи до момента, говорителят е много добър за цената си и с малко игра може да се получи много добра ТЛ.
Последно промяна от Miroslav Danov на Съб Ное 19, 2005 11:09 am, променено общо 2 пъти.
- Stefan Stefanov
- BG Audio Team™
- Мнения: 3026
- Регистриран на: Съб Юли 31, 2004 12:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
-
- трупа сериозен опит
- Мнения: 451
- Регистриран на: Съб Яну 15, 2005 1:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
-
- трупа сериозен опит
- Мнения: 451
- Регистриран на: Съб Яну 15, 2005 1:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
-
- има сериозен опит
- Мнения: 2317
- Регистриран на: Вто Окт 25, 2005 12:00 am
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
-
- трупа сериозен опит
- Мнения: 451
- Регистриран на: Съб Яну 15, 2005 1:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Кръглият отвор го правя с прободен трион или т.н. зеге. Най-добре е с обер фреза, но нямам. В бриколаж ще те погледнат с очудване. Режат само прави линии и то с грешка 1мм.
Ако е за пробна кутия може и дупка до дупка
.
Гравитирам около малкия оушънски проект. С ватата е голяма игра и аха да реша че съм я настроил, и нещо ме подразва.
Ако е за пробна кутия може и дупка до дупка

Гравитирам около малкия оушънски проект. С ватата е голяма игра и аха да реша че съм я настроил, и нещо ме подразва.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта