ribbon tweeters problem

Съобщение
Автор
Аватар
Rumen Suvandjiev
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 2924
Регистриран на: Нед Авг 01, 2004 12:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

#16 Мнение от Rumen Suvandjiev »

Преди време в dir.bg имаше една дълга дискусия за лентовите драйвери.
Бяха изказани много мнения за предимствата и недостатъцте им.
Накрая отново се стигна до заключението, че всичко е въпрос на вкус.
Ако ти допада идеята да включиш такива говорители в системата си, мога да те посъветвам следното:
100 е напълно прав, точно този вид пищялки не е много целесъобразен за двулентов дизайн (въпреки че съм ги виждал в промишлено изпълнение с ВКН 1231). Честотата на среза трябва да е над 5 kHz.
Личният ми опит с ВЛД40 и ВЛДД80 , както и въобще с планарни пищялки
(видял съм каквои ли не наименования - лентови, изостатични, изодинамични) ме е научил, че съчетаването им с другите говорители в системата не е лесна работа. Оттам и многото негативни отзиви за звука им. Тук отново опираме до въпроса, че дизайнът на иозвучителни тела не се заключава единствено в подбора по АЧХ и чувствителност на 2-3 говорителя, а в много по-задълбочено разбиране на принципа им на работа, оттам поведението им при подаване на комплексни сигнали и оттам резултата от съвместната им работа.
Един пример с референтната планарна пищялка Fostex FT2RP/FT7RP.

Изображение

Същите пищялки използва една от най-легендарните акустични системи в близкото минало - Infinity Reference Standard.

Изображение

Вижда се, че както в тази система, така и при повечето им приложения, те са съчетани с средночестотни говорители от същия тип. Такава беше и конфигурацията на ACR Isostatic 200, каквито имах известно време.
Опитите ми с голям брой пищялки от куполен и конусен тип в същата система се провалиха с пълна сила. След като ги продадох, новият им собственик реши да пробва същата пищялка, но с друга среда със същия резултат.
Ако погледнем характеристиките им, всичко е наред - направо идеалната пищялка.

Изображение

На хартия би могла да бъде включена в какъвто и да е дизайн, с каквито и да е останали говорители. Но на практика нещата са свъвсем различи. Кой отново има определящо значение за конструирането? Прослушването.

bxd
чете
Мнения: 12
Регистриран на: Пон Яну 31, 2005 1:00 am
Обратна връзка:

#17 Мнение от bxd »

Тук отново опираме до въпроса, че дизайнът на иозвучителни тела не се заключава единствено в подбора по АЧХ и чувствителност на 2-3 говорителя, а в много по-задълбочено разбиране на принципа им на работа, оттам поведението им при подаване на комплексни сигнали и оттам резултата от съвместната им работа.
Абсолютно съм съгласен.
Кой отново има определящо значение за конструирането? Прослушването.
Все пак си мисля, че прослушването е само оценка за целия процес на разработка, който би трябвало да е следствие от проектиране базирано на теорията.

Както и да е, разбрах къде бъркам. Като махнах платката с лентите, се оказа, че имало 2 магнита с два магнитопровода, при което B ->
е с противополжна посока за всяка лентичка = > двете работят синфазно :)
А пък и след понаместване на платката, като че ли почнаха да свирят по-добре :)

Аватар
Rumen Suvandjiev
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 2924
Регистриран на: Нед Авг 01, 2004 12:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

#18 Мнение от Rumen Suvandjiev »

Аз пак малко се впуснах в теория и забравих за какво е темата...
За твоите пищялки, ако не си го направил, провери дали лентичките не са провиснали в някаква посока.
Сложи една линийка успоредно на повърхността им и погледни.
Ако има провисване, можеш да го изправиш с по-твърда четка.
Лошото е, че след време лентичката пак може да се изгърби....

Публикувай отговор

Обратно към “Озвучителни тела Loudspeakers”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост