Моето виждане до сега (запазвам си правото да го променя при първа възможност):
-
руски - добра повтаряемост на параметрите по партиди и същевременно разлика в параметрите между партидите. Среден до добър вакуум. Често микрофонят, но са доста тихи като собствен шум! Като звук - липсва "въздух" - много типична характеристика. Всички руски октални и новални триоди свирят малко "глухо". Сравнително плоска сцена. Старите руски лампи до към 1977 са много добри, с новите след 1977 почва рязък пад на качеството, като между 1990 и 1998 са просто ужасни. Най-новите съвременно производство (EH, Sovtek, Svetlana) са на нивото на тези след 1977, но преди 1990-та.
-
западноевропейски - отлична повтаряемост на параметрите и между партиди с разлика десетилетия. Много високо качество на изработката като механична конструкция. Рядко микрофонят, но често са много шумни като собствен шум! Отличен до добър вакуум. Като звук - много "въздух" и контрол в ниските честоти (Telefunken, Siemens). Страхотна триизмерност като сцена (Telefunken, Valvo, Mullard, Siemens). Пощенските лампи на Siemens нямат аналог по здравина на конструкцията, повтаряемост на параметрите и звук.
-
американските - нещо средно като възможности между руски и западноевропейски. Добра изработка и сравнително посредствен звук. Мерцедесът на по-новите американски лампи - Tung-Sol - свирят прекрасно, но оригиналните стари Tung-Sol, а не новите ребрандирани руски, които купиха марката
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Старите с директно и индиректно отопление WE, Arcturus, RCA, GEC и др. безспорно са отлични също. От новите PhilipsECG и General Electric са средна хубост като конструкция и звук - идентични са с руските лампи.
От бившите соц производства имам добри впечатления от EL84 и E88CC на Tesla, E88CC на Tungsram и от EC360 на RFT/RWN. Имам лоши спомени от ECC81 и ECC83 на RFT - от 20 лампи не успях да подбера нито една тиха за фоно коректор
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)