"Именно затова повечето хора слушат посредствена музика и се научават да нямат претенции. "
Определено има много хора, които не възприемат музиката емоционално и за това нямат никакви претенции към нея: да дрънчи или да бумти нещо там, та да разберат съседите и това е.
Вчера Ручо денесе едно от ламповите усилвателчета на Божо у нас...
Крайните лампи бха 6Ф3П...или около 2 вата...
Какво бе очудването ми,че дори и при 1 ват намалявахме за да се чуем...
Колонките бяха добре познатите ТЛ със Скан спийка с чувствителност 85 децибела...
Звукът беше невероятно отворен,ненатоварващ,динамичен и точен...Излишно е да споменавам,че моето транзисторно Онкио изпадна моментално от класацията...Разкошно попадение Божо...
Единственият ми досег с ламповия звук е от един грамофон-радио, произведен в СССР. С 8 инчов широколентов драйвер това нещо свиреше по- приятно и топло от всичко, което съм чувал. Предполагам, че даже не е било SE.
Просто ме е страх да чуя системата на Иван примерно, защото ще ми се отще да слушам музика на това, с което разполагам.
Електронния поток в лампите се модулира във вакуум. Ако и да се появяват изкривявания, те не са по причина на средата.
Електронния поток в полупроводниците минава през пясък (силиций, силициев окис, легиращи елементи). За да мине през пясъка, електронния поток се деформира и не прилича на първообраза. За другите изкривявания не говорим. Достатъчна е дамо средата за да развали съвършенната форма.
Teodor Gugulanoff написа:Ако в България имаше магазин/и, откъдето да можеш да излезеш с всичко необходимо за един лампов усилвател (качествени (!) трансформатори, дросели, кондензатори, резистори, ключове, галети, лампи, проводници, конектори и пр.), то все по-малко щяха да бъдат любителите на DIY, които да не са преминали, поне на виртуално ниво към 'ламповия' отбор.
EDIT [ мой ]: E, да, реалността показва, че начинанието се оценява като безсмислено от тези, които биха могли да го реализират. Но това категорично не означава, че по принцип е такова. Към горния списък могат да се добавят и китове, както и разни други хубави нещица.
И аз съм ЗА ламповите ампове защото съм чувал какъв звук имат на село имахме лампов грамофон мисля че беше Unitra и едно лампово радио за които смея да твърдя че доста добре се представяха въпреки че повечето хора биха казали,че транзисторните усилватели и прочие са по добри бих поспоръл с тях ...въпреки че досега от транзисторни истории най-много ми хареса едно car-audio DLS за 7000лв на един приятел наистина доста качествен звук
Според мен е голяма грешка да се прескачат транзисторите и начинаещите да започват с лампи. Простотата на ламповите схеми е подвеждаща. Транзисторите изискват голямо познаване на схемотехниката, която след като се усвои може лесно да се пренесе при лампите. Ако схемотехниката е усвоена, с полупроводници може лесно и евтино да се изгради много приличен усилвател. Много пъти заради неправилно концептуално решение на един полупроводников усилвател се отричат транзисторите.
Голямия потенциал на лампите може да се реализира само от много подготвените. Ламповия усилвател има смисъл само ако е изграден с безкомпромисни елементи. Някои се заблуждават, че с един ръждясал трансформатор, изваден от старо радио или телевизор и случайни елементи ще стане чудото. Чудеса няма. Качествения звук е плод на сериозен подход и много експерименти.
Goro написа:Според мен е голяма грешка да се прескачат транзисторите и начинаещите да започват с лампи. Простотата на ламповите схеми е подвеждаща. Транзисторите изискват голямо познаване на схемотехниката, която след като се усвои може лесно да се пренесе при лампите. Ако схемотехниката е усвоена, с полупроводници може лесно и евтино да се изгради много приличен усилвател. Много пъти заради неправилно концептуално решение на един полупроводников усилвател се отричат транзисторите. Голямия потенциал на лампите може да се реализира само от много подготвените. Ламповия усилвател има смисъл само ако е изграден с безкомпромисни елементи. Някои се заблуждават, че с един ръждясал трансформатор, изваден от старо радио или телевизор и случайни елементи ще стане чудото. Чудеса няма. Качествения звук е плод на сериозен подход и много експерименти.