Има няколко основателни причини:
Първата.На стендовете говорителите стоят в затворени обеми, с еднакъв обем.На стенд има по 5-6 различни говорители,със съответно различни параметри и като правило обемите в стенда са малки за тях.(има и изключения, но това е рядкост)
А как звучат говорителите в по-малък обем?
Правилно:с пик на АЧХ в мидбасовия диапазон.
Ето това звучене е търсеното от средният потребител и му се вижда добро,”красиво” с мощен мидбас. И какво е неговото разочарование,когато след поставянето във вратите на автомобила , нерядко с акустично затихване, “красивия” мидбас изчезва......
Втората причина се отнася за средночестотния и високочестотния диапазон.
На стендът акустика се слуша с лице към излъчващата повърхност на говорителите. А както е известно АЧХ се променя силно при промяна на излъчващата повърхност при ъгъл от 30 градуса и още повече при ъгъл от 60 градуса.В автомобила, при монтаж във вратите се получават ъгли и по-големи от 60 градуса- пак звука в автомобила ще се отличава от този на стенда.
Третата причина е разликата между компонентите на стенда и тези във вашата кола. Head unit-a, RCA кабелите,усилвателя, дори източника на захранване силно променят качеството и динамиката на звука.
А ако слушате и сравнявате НЧ говорители, без да се има в предвид предавателната функция на купето на автомобила.....
