За или против печатните платки във ламово DIY
За или против печатните платки във ламово DIY
Пускам тази тема за да сверя моето мнение със вашето подходящи ли са печатните платки за лампово аудио и изобщо за лампова качествена апаратура
-
- BG Audio Team™
- Мнения: 1105
- Регистриран на: Съб Апр 30, 2005 12:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Печатни платки
Според мене трябва много внимателно да се подхожда, ако се ползват печатни платки. Руснаците не ги обичат, защото качеството на техните платки никога не е било на ниво и по техните сайтове ги анатемосват. С обемен монтаж трудно може да се сгреши, а с печатна платка трудно може да не се сгреши. Така че за печатна платка трябва и много опит в аудиото.
- velinski
- BG Audio Team™
- Мнения: 2684
- Регистриран на: Пон Яну 24, 2005 1:00 am
- Местоположение: Sofia
- Обратна връзка:
Твърдо против!
Платката противоречи на моята философия да се използват краищата на компонентите за pоint-to-point свързване в класически "въздушен" монтаж на нива. Правилната топология на нивата е много важна при разделянето на отоплителни, високоволтови и сигнални проводници и масите. Опроводи ли се всичко на едно ниво на платка гарантирам красив за слуха брум и всякакви други смущения + разфокусирана звукова картина.
Там където краищата на компонентите не достигат ползвам сребърен проводник.
В моите усилватели на платка е само мрежовият филтър и захранването на отрицателното преднапрежение (където го има) и то само ако са с повече дискретни елементи и е невъзможен навесен монтаж.
Иначе гледам китайската нация пуска 99% от ламповите си усилватели с печатен монтаж. Навестният монтаж изисква мислене и познания, а платката може да я налепи всяка неука жена като й се покаже кое къде седи
Платката противоречи на моята философия да се използват краищата на компонентите за pоint-to-point свързване в класически "въздушен" монтаж на нива. Правилната топология на нивата е много важна при разделянето на отоплителни, високоволтови и сигнални проводници и масите. Опроводи ли се всичко на едно ниво на платка гарантирам красив за слуха брум и всякакви други смущения + разфокусирана звукова картина.
Там където краищата на компонентите не достигат ползвам сребърен проводник.
В моите усилватели на платка е само мрежовият филтър и захранването на отрицателното преднапрежение (където го има) и то само ако са с повече дискретни елементи и е невъзможен навесен монтаж.
Иначе гледам китайската нация пуска 99% от ламповите си усилватели с печатен монтаж. Навестният монтаж изисква мислене и познания, а платката може да я налепи всяка неука жена като й се покаже кое къде седи
STAX SR-007 Mk2 Omega 2 + KGSSHV Carbon
Grado PS-500e + TAG Mclaren 60i
Reference 3A Studio Master + Audiotour Moonphase SE + Audiotour Propaganda DAC + Sony CDP-X3000ES
Grado PS-500e + TAG Mclaren 60i
Reference 3A Studio Master + Audiotour Moonphase SE + Audiotour Propaganda DAC + Sony CDP-X3000ES
- Angel Dimitrov
- BG Audio Team™
- Мнения: 283
- Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 1:00 am
- Местоположение: Бургас
- Обратна връзка:
- kiki2002
- BG Audio Team™
- Мнения: 176
- Регистриран на: Вто Окт 12, 2004 12:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Прав си Велински така е
Прав си Велински така е .
http://hometubeaudio.dir.bg/
хоби електроника и фотография
хоби електроника и фотография
-
- BG Audio Team™
- Мнения: 225
- Регистриран на: Пет Юни 10, 2005 12:00 am
- Местоположение: Русе
- Обратна връзка:
Размерите на компонентите в зората на ламповата ера, до към 50-те години на миналия век не са позволявали друг тип монтаж освен обемен.От 70 -те до скоро бяхме в плен на миниатюризацията, позволила създаването на компютрите в сегашния им вид, качването на голямо количество контролна и измервателна техника в космоса и т.н.Една от целите е поевтиняване на изделието, правейки го достъпно за повече хора( при средна цена 200-300 райхсмарки тогавашните радиоапарати са били лукс)
Не виждам смисъла от платка в едно лампово крайно стъпало!Ако изделието изисква допълнителна автоматика, дисплеи и т.н. тогава изпозването и е желателно!Не е страшна самата платка, а начина по който човек я използва(Танго извеждат изводите на някои от трансформаторите си на платка)
Светът е шарен
Весели празници
Не виждам смисъла от платка в едно лампово крайно стъпало!Ако изделието изисква допълнителна автоматика, дисплеи и т.н. тогава изпозването и е желателно!Не е страшна самата платка, а начина по който човек я използва(Танго извеждат изводите на някои от трансформаторите си на платка)
Светът е шарен
Весели празници
_____________________
aka Airman
世間は狭い!
aka Airman
世間は狭い!
Според мене има три вида мотаж:
а) обемен
б) на печатна платка
в) насипен (по долу ще стане ясно какво разбирам под това понятие)
Velinski много добре е описал предимствата на обемния монтаж. Към това описание само ще добавя, че правилната и пълна реализация изисква използването на много качествени компоненти, на които изводите (като правило) също са направени от качествени материали.
Печатната платка по принцип е неизгодно да се прави в единична бройка, но нейните предимства са, че могат да се използват компоненти от средно качество с къси изводи (напр. кондензатори на Wima) и нещо което според мене се подценява - монтажът става по-усточив на вибрации. Ако правилно се обмислят разположението на компонентите е възможно и да се намалят отделни разстояния.
При насипния монтаж (както аз го наричам) всичко е в пространството (подобно на обемния), но компонентите са разположени във всички посоки, не са разделени силнотоковите вериги от слаботоковите, масово се използват компоненти предназначени за печатен монтаж, което води до удължителни проводници (със съмнително качество) и увеличен брой спойки (както и да е направена - тя е спойка). На края се получава multi poits- to -multi points. Най-малкото преместване на някой компонент в проствранството може да възбуди схемата или обратно - да премахне самовъзбуждането.
Редът на подреждане, който посочих по-горе, съотвества, според мене, на качеството на монтажа. Решително трябва да се избягва насипния монтаж, който за съжаление доста често се представя като обемен!
а) обемен
б) на печатна платка
в) насипен (по долу ще стане ясно какво разбирам под това понятие)
Velinski много добре е описал предимствата на обемния монтаж. Към това описание само ще добавя, че правилната и пълна реализация изисква използването на много качествени компоненти, на които изводите (като правило) също са направени от качествени материали.
Печатната платка по принцип е неизгодно да се прави в единична бройка, но нейните предимства са, че могат да се използват компоненти от средно качество с къси изводи (напр. кондензатори на Wima) и нещо което според мене се подценява - монтажът става по-усточив на вибрации. Ако правилно се обмислят разположението на компонентите е възможно и да се намалят отделни разстояния.
При насипния монтаж (както аз го наричам) всичко е в пространството (подобно на обемния), но компонентите са разположени във всички посоки, не са разделени силнотоковите вериги от слаботоковите, масово се използват компоненти предназначени за печатен монтаж, което води до удължителни проводници (със съмнително качество) и увеличен брой спойки (както и да е направена - тя е спойка). На края се получава multi poits- to -multi points. Най-малкото преместване на някой компонент в проствранството може да възбуди схемата или обратно - да премахне самовъзбуждането.
Редът на подреждане, който посочих по-горе, съотвества, според мене, на качеството на монтажа. Решително трябва да се избягва насипния монтаж, който за съжаление доста често се представя като обемен!
- Rumen Suvandjiev
- BG Audio Team™
- Мнения: 2924
- Регистриран на: Нед Авг 01, 2004 12:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
-
- трупа сериозен опит
- Мнения: 451
- Регистриран на: Съб Яну 15, 2005 1:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Да това за оксижена май е вярно, виждал съм заварени съединения на едно руско радио Октава от 58 гогина- обемен монтаж.
Още не съм си обяснил как са успяли да стопят изводите без да се прецакат околните повърхности от гъгата , пламъка или каквото са използвали. Иначе май е по добре така със заварки, защото не се внася друг метал във заръзката, а се ползва този на изводите.
В това радио имаше използвани гетенаксови "платки" върху които са наредени елементите един до друг, писти и уши за запояване няма, а изводире са промушени през отвори, загънати са навън и са заварени. Съединенията на част от ламповите цокли също са заварени.
Ако някой може да даде достъпна технология за правене на такива заварки в домашни условия? Вигдал съм да правят заварки на термодвойки чрез дъга, която прескача между заваряваните жици и електролит във вана.
Още не съм си обяснил как са успяли да стопят изводите без да се прецакат околните повърхности от гъгата , пламъка или каквото са използвали. Иначе май е по добре така със заварки, защото не се внася друг метал във заръзката, а се ползва този на изводите.
В това радио имаше използвани гетенаксови "платки" върху които са наредени елементите един до друг, писти и уши за запояване няма, а изводире са промушени през отвори, загънати са навън и са заварени. Съединенията на част от ламповите цокли също са заварени.
Ако някой може да даде достъпна технология за правене на такива заварки в домашни условия? Вигдал съм да правят заварки на термодвойки чрез дъга, която прескача между заваряваните жици и електролит във вана.
Последно промяна от PCL82 на Пет Май 05, 2006 10:59 pm, променено общо 1 път.
- plamen
- има известен опит
- Мнения: 22
- Регистриран на: Сря Дек 29, 2004 1:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Съединенията на част от ламповите цокли също са заварени.
Ако някой може да даде достъпна технология за правене на такива заварки в домашни условия? Вигдал съм да правят заварки на термодвойки чрез дъга, която презкача между заваряваните жици и електролит във вана.[/quote]
Достъпна технология за точкова заварка в домашни условия няма. Машините са специфични. Аз правих опити за точкова заварка към изводите на цоклите на лампите и изводите /по - точно контактните плочки/ на руски МЛТ резистори. Това става лесно с никелова лента, но не и с меден проводник. Със сребърен не съм опитвал. Ползувах машина за точкова заварка, с която се изработват акумулаторни пакети. Идеята беше да не използувам проводници за връзка между елементите, а да създам необходимите дължини на изводите в зависимост от обемния монтаж в усилвателя /естествено лампов/.
Ако някой може да даде достъпна технология за правене на такива заварки в домашни условия? Вигдал съм да правят заварки на термодвойки чрез дъга, която презкача между заваряваните жици и електролит във вана.[/quote]
Достъпна технология за точкова заварка в домашни условия няма. Машините са специфични. Аз правих опити за точкова заварка към изводите на цоклите на лампите и изводите /по - точно контактните плочки/ на руски МЛТ резистори. Това става лесно с никелова лента, но не и с меден проводник. Със сребърен не съм опитвал. Ползувах машина за точкова заварка, с която се изработват акумулаторни пакети. Идеята беше да не използувам проводници за връзка между елементите, а да създам необходимите дължини на изводите в зависимост от обемния монтаж в усилвателя /естествено лампов/.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта