Страница 2 от 2

Публикувано на: Нед Сеп 28, 2008 5:21 pm
от Rumen Suvandjiev
При CD плейърите нещата са други, при грамофоните - трети...
Един съвет - последното нещо, на което трябва да обръщаме внимание са надписите по кутиите на фабричните изделия.

отново за алуминия

Публикувано на: Нед Ное 02, 2008 3:46 pm
от danipro
Чудех се за какво време ще оксидира (видимо) , чистия алуминий,защото в склада ми казаха че е 99.5% чист!
А с покритията ще има много грижи-проверих!Особено с анодирането!?
В зависимост от площта и примесите в алуминия,се получават различни отенъци на сивото...?!Дори обработен и не обработен (рязан)алуминий,дава разлика и повярвайте ми , защото ми го показаха,не е приятна гледка тази "шарения",особено ако детайлите седят един до друг!!
Разгледах много детайли тези дни от алуминй,но за жалост не знам дали е чист или не?Имам безброй радятори , които май са чисти , защото при рязане и дупчене -"мажат" по бургията и не са потъмняли?!
Знам със сигурност, че трябва да дам едно парченце от МОЯ алуминий за да видя какво ще излезе след анодиране?!

Публикувано на: Нед Ное 02, 2008 3:51 pm
от danipro
А щях да забравя и другото много важно нещо: при анодирането се получава НЕпроводящ слой на повърхността!Което за екраниране би било проблем?!

Публикувано на: Нед Ное 02, 2008 7:19 pm
от Angel Gekov
Вероятно проблемът с различното оцветявана в процеса на анодиране е в сила само ако използваш елементи, изработени от различни партиди - съответно различни по състав. Ако правилно разбирам, не би трябвало да има проблем ако детайлите са изработени от един и същи лист - продукт на една плавка и валцоване. Възможно е получаване на различни нюанси по срезовете, но това май може да се провери само по метода "проба-грешка". Другият вариант е да се опиташ да полираш всеки детайл и след това да го "запечаташ" с лак, но не знам как тази доста лъщяща визия съответства на идеите ти за дизайн.

Публикувано на: Нед Ное 02, 2008 11:40 pm
от Rumen Suvandjiev
danipro написа:А щях да забравя и другото много важно нещо: при анодирането се получава НЕпроводящ слой на повърхността!Което за екраниране би било проблем?!
Това е факт.
Не ми става ясно обаче за какво екраниране говориш...

Публикувано на: Нед Ное 02, 2008 11:44 pm
от Milen Gogov
...а между другото, фрезоването на алуминий е възможно, но детайла трябва да се полива обилно със спирт за по-добро охлаждане...

Публикувано на: Пон Ное 03, 2008 10:14 am
от Ivo_Hristev
Чистият алуминий се различава от твърдия ( в него има примеси ) по звънтенето. Чистият звучи по глухо и тъпо, а този с примеси по-звънтящо. И аз мисля че най-лесно и красимо ще се получи с полиране и лакиране.

Публикувано на: Пон Ное 03, 2008 11:46 am
от Goro
За съжаление няма вече къде да ви направят качествено анодиране, като това което някога се ползваше във военното производство. Има начин върху алуминя да няма дефекти, но е безмислено скъпо. На фреза се снема повърхността с точност до 1 µm. Тази обработка е по-скъпа от анодирането а и на малко места могат да я изпълнят. До няколко часа след обработката трябва да се направи покритието. Най-неприятното е че след време боята овехтява и става много грозно.

Публикувано на: Съб Ное 08, 2008 4:48 pm
от danipro
Rumen Suvandjiev написа:
danipro написа:А щях да забравя и другото много важно нещо: при анодирането се получава НЕпроводящ слой на повърхността!Което за екраниране би било проблем?!
Това е факт.
Не ми става ясно обаче за какво екраниране говориш...
Аз съм свикнал когато работя с аудио да има екран,а не металните детайли да са като "антена" за брумове от мрежата и дори от мен , като се доближа до него?! :roll: Ако бъркам ме поправете ,ама на този амп входното съпротивление не е малко и не е трудно да влизат брумове?!Шасито се замасява,но ако и кутията е от метал,мисля че не е редно да "виси"и да е като антена?

Публикувано на: Съб Ное 08, 2008 7:35 pm
от Rumen Suvandjiev
danipro написа: Шасито се замасява,но ако и кутията е от метал,мисля че не е редно да "виси"и да е като антена?
Не е редно, разбира се.
Колкото до шасито - правилната топология на замасяване ще те спаси от брумовете. Не е необходимо никакво допълнително екраниране, точно заради това повечето лампови усилватели нямат кутии или капаци.

Re: Материали за кутия на лампов усилвател

Публикувано на: Пет Юли 17, 2009 10:08 am
от VALMIG21
Здравей Румене.Не знам по отношение на вибрациите минавало ли ти е през ума,и как би коментирал това което ще ти кажа.Близо 20г. бях инженер на легендарния военен изтребител МИГ-21.Цялата му електроника-автопилот,навигация(много точна и ефективна),прицел за прецизно насочване на бомби и ракети,радиовръзка и т.н. са изпълнени само с лампи.Вибрациите в този самолет особено при определени режими са убийствени.Претоварванията надхвърлят понякога възможностите на летеца.Много от цитираните във форума лампи участват в електрониката на МИГа-6П3С,ГУ-50,6Н1П,6Н2П,6Н8С и т.н.Тези лампи се водят с повишена надеждност и устойчивост на вибрации.Използувал съм ги и за моя усилвател,външно не се различават от невоенните,намират се все още лесно.В сравнение с вибрациите които съм усещал при пробите на самолета,другаде имам чувството,че съм в безвъздушно пространство.Електрониката на МИГа обаче си беше дори тогава AIR HI-END.Мисля,че грамотното проектиране и качественото изпълнение на машината,без щадене на средства за материали,биха дали един наистина прекрасен резултат.

Re: Материали за кутия на лампов усилвател

Публикувано на: Пет Юли 24, 2009 10:15 pm
от cecoEL34
Всяка ,,капчица " , която дори и теоретично да спомогне за подобряване на звука ( в смисъл , по-близо до оригинала) трябва да се използва . Това е моето виждане по въпроса .

Re: Материали за кутия на лампов усилвател

Публикувано на: Нед Юли 26, 2009 11:48 am
от VALMIG21
Съгласен съм абсолютно Цецо с теб.Но и това което съм писал е факт.

И DEEP PURPLE!!!