Материали за кутия на лампов усилвател

Ако знаеш какво искаш!
Съобщение
Автор
Аватар
Rumen Suvandjiev
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 2924
Регистриран на: Нед Авг 01, 2004 12:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

#17 Мнение от Rumen Suvandjiev »

При CD плейърите нещата са други, при грамофоните - трети...
Един съвет - последното нещо, на което трябва да обръщаме внимание са надписите по кутиите на фабричните изделия.

Аватар
danipro
чете и пита
чете и пита
Мнения: 44
Регистриран на: Нед Ное 18, 2007 1:00 am
Обратна връзка:

отново за алуминия

#18 Мнение от danipro »

Чудех се за какво време ще оксидира (видимо) , чистия алуминий,защото в склада ми казаха че е 99.5% чист!
А с покритията ще има много грижи-проверих!Особено с анодирането!?
В зависимост от площта и примесите в алуминия,се получават различни отенъци на сивото...?!Дори обработен и не обработен (рязан)алуминий,дава разлика и повярвайте ми , защото ми го показаха,не е приятна гледка тази "шарения",особено ако детайлите седят един до друг!!
Разгледах много детайли тези дни от алуминй,но за жалост не знам дали е чист или не?Имам безброй радятори , които май са чисти , защото при рязане и дупчене -"мажат" по бургията и не са потъмняли?!
Знам със сигурност, че трябва да дам едно парченце от МОЯ алуминий за да видя какво ще излезе след анодиране?!

Аватар
danipro
чете и пита
чете и пита
Мнения: 44
Регистриран на: Нед Ное 18, 2007 1:00 am
Обратна връзка:

#19 Мнение от danipro »

А щях да забравя и другото много важно нещо: при анодирането се получава НЕпроводящ слой на повърхността!Което за екраниране би било проблем?!

Аватар
Angel Gekov
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 366
Регистриран на: Вто Апр 10, 2007 12:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

#20 Мнение от Angel Gekov »

Вероятно проблемът с различното оцветявана в процеса на анодиране е в сила само ако използваш елементи, изработени от различни партиди - съответно различни по състав. Ако правилно разбирам, не би трябвало да има проблем ако детайлите са изработени от един и същи лист - продукт на една плавка и валцоване. Възможно е получаване на различни нюанси по срезовете, но това май може да се провери само по метода "проба-грешка". Другият вариант е да се опиташ да полираш всеки детайл и след това да го "запечаташ" с лак, но не знам как тази доста лъщяща визия съответства на идеите ти за дизайн.

Аватар
Rumen Suvandjiev
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 2924
Регистриран на: Нед Авг 01, 2004 12:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

#21 Мнение от Rumen Suvandjiev »

danipro написа:А щях да забравя и другото много важно нещо: при анодирането се получава НЕпроводящ слой на повърхността!Което за екраниране би било проблем?!
Това е факт.
Не ми става ясно обаче за какво екраниране говориш...

Аватар
Milen Gogov
има известен опит
има известен опит
Мнения: 73
Регистриран на: Съб Сеп 04, 2004 12:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

#22 Мнение от Milen Gogov »

...а между другото, фрезоването на алуминий е възможно, но детайла трябва да се полива обилно със спирт за по-добро охлаждане...

Аватар
Ivo_Hristev
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 1209
Регистриран на: Вто Авг 03, 2004 12:00 am
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

#23 Мнение от Ivo_Hristev »

Чистият алуминий се различава от твърдия ( в него има примеси ) по звънтенето. Чистият звучи по глухо и тъпо, а този с примеси по-звънтящо. И аз мисля че най-лесно и красимо ще се получи с полиране и лакиране.

Goro
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 1105
Регистриран на: Съб Апр 30, 2005 12:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

#24 Мнение от Goro »

За съжаление няма вече къде да ви направят качествено анодиране, като това което някога се ползваше във военното производство. Има начин върху алуминя да няма дефекти, но е безмислено скъпо. На фреза се снема повърхността с точност до 1 µm. Тази обработка е по-скъпа от анодирането а и на малко места могат да я изпълнят. До няколко часа след обработката трябва да се направи покритието. Най-неприятното е че след време боята овехтява и става много грозно.
五郎

Аватар
danipro
чете и пита
чете и пита
Мнения: 44
Регистриран на: Нед Ное 18, 2007 1:00 am
Обратна връзка:

#25 Мнение от danipro »

Rumen Suvandjiev написа:
danipro написа:А щях да забравя и другото много важно нещо: при анодирането се получава НЕпроводящ слой на повърхността!Което за екраниране би било проблем?!
Това е факт.
Не ми става ясно обаче за какво екраниране говориш...
Аз съм свикнал когато работя с аудио да има екран,а не металните детайли да са като "антена" за брумове от мрежата и дори от мен , като се доближа до него?! :roll: Ако бъркам ме поправете ,ама на този амп входното съпротивление не е малко и не е трудно да влизат брумове?!Шасито се замасява,но ако и кутията е от метал,мисля че не е редно да "виси"и да е като антена?

Аватар
Rumen Suvandjiev
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 2924
Регистриран на: Нед Авг 01, 2004 12:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

#26 Мнение от Rumen Suvandjiev »

danipro написа: Шасито се замасява,но ако и кутията е от метал,мисля че не е редно да "виси"и да е като антена?
Не е редно, разбира се.
Колкото до шасито - правилната топология на замасяване ще те спаси от брумовете. Не е необходимо никакво допълнително екраниране, точно заради това повечето лампови усилватели нямат кутии или капаци.

Аватар
VALMIG21
има известен опит
има известен опит
Мнения: 357
Регистриран на: Пон Май 18, 2009 1:41 pm
Местоположение: ГР.ПЛОВДИВ
Обратна връзка:

Re: Материали за кутия на лампов усилвател

#27 Мнение от VALMIG21 »

Здравей Румене.Не знам по отношение на вибрациите минавало ли ти е през ума,и как би коментирал това което ще ти кажа.Близо 20г. бях инженер на легендарния военен изтребител МИГ-21.Цялата му електроника-автопилот,навигация(много точна и ефективна),прицел за прецизно насочване на бомби и ракети,радиовръзка и т.н. са изпълнени само с лампи.Вибрациите в този самолет особено при определени режими са убийствени.Претоварванията надхвърлят понякога възможностите на летеца.Много от цитираните във форума лампи участват в електрониката на МИГа-6П3С,ГУ-50,6Н1П,6Н2П,6Н8С и т.н.Тези лампи се водят с повишена надеждност и устойчивост на вибрации.Използувал съм ги и за моя усилвател,външно не се различават от невоенните,намират се все още лесно.В сравнение с вибрациите които съм усещал при пробите на самолета,другаде имам чувството,че съм в безвъздушно пространство.Електрониката на МИГа обаче си беше дори тогава AIR HI-END.Мисля,че грамотното проектиране и качественото изпълнение на машината,без щадене на средства за материали,биха дали един наистина прекрасен резултат.
инж.Валери Павлов
гр.Пловдив

0898735435

Аватар
cecoEL34
има опит
има опит
Мнения: 251
Регистриран на: Съб Сеп 29, 2007 12:00 am
Местоположение: СОФИЯ
Обратна връзка:

Re: Материали за кутия на лампов усилвател

#28 Мнение от cecoEL34 »

Всяка ,,капчица " , която дори и теоретично да спомогне за подобряване на звука ( в смисъл , по-близо до оригинала) трябва да се използва . Това е моето виждане по въпроса .
"Deep Purple" e стил на живот .

Аватар
VALMIG21
има известен опит
има известен опит
Мнения: 357
Регистриран на: Пон Май 18, 2009 1:41 pm
Местоположение: ГР.ПЛОВДИВ
Обратна връзка:

Re: Материали за кутия на лампов усилвател

#29 Мнение от VALMIG21 »

Съгласен съм абсолютно Цецо с теб.Но и това което съм писал е факт.

И DEEP PURPLE!!!
инж.Валери Павлов
гр.Пловдив

0898735435

Публикувай отговор

Обратно към “Лампови усилватели”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта