Страница 1 от 3
Какъв кабел трябва да използвам , по тънко.
Публикувано на: Пет Май 04, 2007 10:32 am
от bell
Здравейте, налага ми се да свържа едни колони Обертон S152 към усилвател Обертон В802 на 20-25 метра разтояние. Насочих се към мостов много жилен кабел с прозрачна изолация 2.5 квадрата, проверих за цените на кабелите и ми се видя малко скъпо, та реших да ви питам за някой по евтин вариант, например 1.5 квадрата или мостов едножилен, дали ще има промяна в качеството, за силата не ме интересува, защото те и без тва няма да свирят на пълната си мощност. Благодаря.
Публикувано на: Пет Май 04, 2007 11:30 am
от velinski
Пренос на аудио сигнал на 25 метра е чист компромис.
Пробвай 1,5-2,5 квадрата, но не очаквай чудеса
Публикувано на: Пет Май 04, 2007 2:44 pm
от bell
С 1.5 мостов, едножилен дали ще стане, че с него ми излиза най-евтино.
Публикувано на: Пет Май 04, 2007 2:50 pm
от Borislav Stankov
Ще стане с компромис. Както Велински ти каза 25 м. е много голямо разстояние.
:-)
Публикувано на: Пет Май 04, 2007 3:13 pm
от Kiril Kirilov
Компромисът с едножилния кабел с малко сечение е активни загуби най-вече.
Това може да се компенсира с по-голяма вкарана мощност от страната на усилвателя.
Естествено ще трябва по-мощен амп

Пробвано е

В Сопот с парапланеристите
Озвучихме им поляната за кацане и цялата околност само с 2бр.
15 инчови (с коаксиално разполежена височина) в къси 2,9 метрови хорни, вързани паралелно и на отсрещната страна ампа беше доста мощен наистина, но между тях имаше над 30 метра кабел, който беше едножилен мисля под 1,5 квадрата...
Пробвай, няма друг начин да се убедиш сам

Публикувано на: Съб Май 05, 2007 1:46 am
от BAC
Основно трябва да те притеснява повишеното съпротивление на кабела, което е обратнопропорционално на сечението му ( в квадратни някакви единици) и на дължината му. От повишеното съпротивление ще получиш пад на мощност.
Някой някъде беше написал : "максимално сечение - минимална дължина"

... Поздрави и успех в начинанието!
Публикувано на: Съб Май 19, 2007 12:12 am
от philipz
Рискувайки много хора да ме оплюят ще ти отговоря: За честотите на които е аудиото < 100 kHz дали кабела е едножилен или многожилен НЯМА никакво значение, защото на тези честоти не може да се прояви скин ефект. Ако не знаеш какво е това потърси. За дължина 50 метра (имаш два проводника свързани последователно с колоната) съпротивлението на кабел със сечение 1.5 мм2 е 0.5747 ома, а за кабел със сечение 2.5 мм2 е 0.34482. Ако колоните са ти с импеданс 8 ома загубите в първия случай са 6.7 % а във втория случай са 4 %. В случай че импеданса е 4 ома ти препоръчвам по-дебелия кабел.
Бягай за по-евтиния кабел и слушай до насита. Ако те поставя с гръб към колоните (импеданс 8 ома) и на едната сложа многожилен със сечение 10 мм2 а на другата мостов 1.5 мм2 и дължина за двата 25 метра и ги превключвам нито ти, нито някой от форума та дори и най прецизните уши на света не ще познае кога кой кабел се ползва. Съжелявам Хайфисти но това е физиката, а там няма 6-5.
Публикувано на: Съб Май 19, 2007 12:16 am
от Sylis
philipz написа:Ако те поставя с гръб към колоните (импеданс 8 ома) и на едната сложа многожилен със сечение 10 мм2 а на другата мостов 1.5 мм2 и дължина за двата 25 метра и ги превключвам нито ти, нито някой от форума та дори и най прецизните уши на света не ще познае кога кой кабел се ползва. Съжелявам Хайфисти но това е физиката, а там няма 6-5.
Пил си нещо интересно тази вечер но явно не е било аспирин...
Публикувано на: Съб Май 19, 2007 8:58 am
от Rumen Zografov
Публикувано на: Съб Май 19, 2007 10:28 am
от Ivan Rachev
philipz написа:Рискувайки много хора да ме оплюят ще ти отговоря: За честотите на които е аудиото < 100 kHz дали кабела е едножилен или многожилен НЯМА никакво значение, защото на тези честоти не може да се прояви скин ефект. Ако не знаеш какво е това потърси. За дължина 50 метра (имаш два проводника свързани последователно с колоната) съпротивлението на кабел със сечение 1.5 мм2 е 0.5747 ома, а за кабел със сечение 2.5 мм2 е 0.34482. Ако колоните са ти с импеданс 8 ома загубите в първия случай са 6.7 % а във втория случай са 4 %. В случай че импеданса е 4 ома ти препоръчвам по-дебелия кабел.
Бягай за по-евтиния кабел и слушай до насита. Ако те поставя с гръб към колоните (импеданс 8 ома) и на едната сложа многожилен със сечение 10 мм2 а на другата мостов 1.5 мм2 и дължина за двата 25 метра и ги превключвам нито ти, нито някой от форума та дори и най прецизните уши на света не ще познае кога кой кабел се ползва. Съжелявам Хайфисти но това е физиката, а там няма 6-5.

Филипе... шефче ...., как си с парата , би ли вързал , аз ще съм тоя дето ще е с гръб ?...ако откажеш значи си поредния тъп , глух, нереализиран , некадърен и страхлив завиждач

...дано не съм прав ..е тука може да ме намериш денонощно за да реализираме облога , ако ти стиска 9898893,0889626590,0878626590

п.с. ако съвсем случайно загубиш освен кеш , ще трябва да се регистрираш с истинските си имена и да напишеш че не разбираш от аудио , ако аз загуба ще направя каквото кажеш....абе ти да не си оня отворения мъжага дето на изложението му предложих на по 5 лв да направим същото с кабелите ....и избяга?

Публикувано на: Съб Май 19, 2007 11:03 am
от bobalan
който загуби облога плаща 50те метра кабел, ок?

Публикувано на: Съб Май 19, 2007 1:41 pm
от philipz
Как знаех само какво ще стане. Не случайно започнах и така отговора. Мисля да приема облога, като той е за цената на кабела (само не ясно за мостовия ли иде реч или за онзи "специалния") и имам в предвид 25 метра не 50 - 50 е сумарната дължина на двете жила. Още едно условие - какъв е импеданса на колоната?
За Иван Рачев - името ми е Филип Захариев, а дали разбирам от аудио или не е друг въпрос. Не съм аз този дето си му предлагал 5 лв.
Публикувано на: Съб Май 19, 2007 4:12 pm
от Ivan Rachev

явно не си същия.....залога на облога е 500 евро + да напишеш в всички възмони форуми колко си зле , аз ако загубя...сумата по 2 и аз пиша същото

...кабелите от бушона до говорителите са едни и същи-сребърни едножилни , демек ще се сменят след бушона всички при сравнението ...приемаш ама телефоните ми мълчат и 3-те ?
p.s. ама няма грижи ще ти казвам и кога си ми сменил само интерконекти или колони

Публикувано на: Съб Май 19, 2007 5:25 pm
от philipz
Иване, нещо си се объркал. Bell питаше за "мостов много жилен кабел с прозрачна изолация 2.5 квадрата" или "мостов едножилен". Не съм срещал в целия пост нищо за сребърни кабели. Не ми казваш какъв е импеданса на колоните? И не разбирам за кой бушун говориш

Предполагам не очакваш да сменяме и захранващия кабел на усилвателя, защото само там се сещам за бушони (захранващия блок имам в предвид). За тази сума пари не съм навит

- не че не държа на това което съм писал. Нямам нищо против да купя/донеса/платя 25м мостов кабел 2.5 мм2 и ако загубя да го оставя за да показвате на клиентите си каква е разликата м/у обикновенния и "специалния" кабел. След разразилия се спор

имам още един въпрос - на колко години си?
Публикувано на: Съб Май 19, 2007 6:33 pm
от philipz
След като прочетох темата "Flame wars" млъквам и няма да пиша нищо повече. Предполагах какво може да се получи с постинга ми, но след като видях какво се е изписало там съжелявам, че се опитах да помогна на Bell в избора му. То не бяха обратни връзки, то не беше просвирване на кабел, пък и посока на кабела, та даже се разискваше мъчния живот на електрона който трябвало да се провира между капацитет, индуктивност и съпротивление и какво ли още не.

Някой правил ли е опит да разбере какво е предназначението на кабела между кололоните и усилвателя - ИДЕАЛНИЯТ кабел не трябва да променя амплитудата и формата на тока който преминава през него. Да, света не е идеален а реален в следствие на което се правят компромиси. НЕ ИСКАМ ДА ВИ ЗАСЯГАМ СЪС СЛЕДВАЩОТО ИЗРЕЧЕНИЕ НИТО ДА ВИ ОБИЖДАМ: Аудиофилите, че са малко "мръднали" ми е известно, но не харесвам този начин за правене на пари.

Ако съм засегнал някой се ИЗВИНЯВАМ. Ще дам мойто тълкование на Hi-Fi което винаги съм се стремял да спазвам - Висока вярност/точност демек това което постъпва на входа това да излиза на изхода. Така че не разбирам как усилвател с клирфактор от 3% пресъздава звука по-добре от друг който има под 0.01% За мен идеалната озвучителна система е тази при която няма да мога да разбера дали съм в концертната зала или в къщи. Но както казах по-горе живеем в реален свят и трябва да приемем някой компромиси, но стремежът ни към идеалното е постоянен и вероятно някой ден ще сме само на една крачка от него.