Моите Stevens & Billington TX102 MK3 са точно такива с опция за +6dB гейн
Системата ми от Етераудио
- velinski
- BG Audio Team™

- Мнения: 2684
- Регистриран на: Пон Яну 24, 2005 1:00 am
- Местоположение: Sofia
- Обратна връзка:
Re: Системата ми от Етераудио
Ако трансформаторите са навият 1:2 ще се получи точно усилващ намалител
Моите Stevens & Billington TX102 MK3 са точно такива с опция за +6dB гейн
Моите Stevens & Billington TX102 MK3 са точно такива с опция за +6dB гейн
STAX SR-007 Mk2 Omega 2 + KGSSHV Carbon
Grado PS-500e + TAG Mclaren 60i
Reference 3A Studio Master + Audiotour Moonphase SE + Audiotour Propaganda DAC + Sony CDP-X3000ES
Grado PS-500e + TAG Mclaren 60i
Reference 3A Studio Master + Audiotour Moonphase SE + Audiotour Propaganda DAC + Sony CDP-X3000ES
-
Nanko Rusev
- има сериозен опит

- Мнения: 2317
- Регистриран на: Вто Окт 25, 2005 12:00 am
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Re: Системата ми от Етераудио
Емиле, като вземеш пред-а ще се радвам ако му праснеш някоя друга снимка (вкл. и под капака
) и да се похвалиш тук 

Stefan Stefanov написа:Трансформаторите могат и да увеличават (усилват) напрежението, макар, че в контекста "усилването" е по-скоро "затихването".
Абсолютно е така, просто се опитвам да се боря с аудио "паразита", че врътката е за "усилване", след като в почти всички случаи е за намаляванеvelinski написа:Ако трансформаторите са навият 1:2 ще се получи точно усилващ намалител![]()
Моите Stevens & Billington TX102 MK3 са точно такива с опция за +6dB гейн
- velinski
- BG Audio Team™

- Мнения: 2684
- Регистриран на: Пон Яну 24, 2005 1:00 am
- Местоположение: Sofia
- Обратна връзка:
Re: Системата ми от Етераудио
Прав си, attenuate на инглиш значи точно намалявам.
STAX SR-007 Mk2 Omega 2 + KGSSHV Carbon
Grado PS-500e + TAG Mclaren 60i
Reference 3A Studio Master + Audiotour Moonphase SE + Audiotour Propaganda DAC + Sony CDP-X3000ES
Grado PS-500e + TAG Mclaren 60i
Reference 3A Studio Master + Audiotour Moonphase SE + Audiotour Propaganda DAC + Sony CDP-X3000ES
- Simon
- има сериозен опит

- Мнения: 228
- Регистриран на: Сря Яну 05, 2005 1:00 am
- Местоположение: Пловдив
- Обратна връзка:
Re: Системата ми от Етераудио
Някъде по пътя на сигнала трябва да има регулатор на усилването - тук се има предвид въздействието, което той оказва на следващото стъпало.
Регулаторът на усилването, като пасивен елемент винаги е намалител
.
В регулаторът на усилването винаги се губи част от енергията на сигнала, която трябва да се предаде към следващото стъпало.
Всъщност незаивисимо, че не се споменава, във всяка една точка по пътя си, сигнала има някаква мощност - при началните стъпала, тази мощност е "закодирана"
в изходния импеданс или вътрешното съпротивление на стъпалото - това е възможноста на стъпалото да отдаде някакъв ток на товара = следващото стъпало.
Когато компонентът наречен предусилвател
е активен - т.е. има захранване/съответно усилвател - то предусилвателя
увеличава енергията/мощноста на сигнала, за сметка на захранването си. Т.е. той увеличава мощноста на сигнала за сметка на консумация от захранването.
Атенюатори обикновено наричаме стъпковите намалители, като те могат да бъдат резистивни - не могат да усилят напрежението на сигнала
повече от подаденото им входно такова и трансформаторни (вкл. автотрансформаторни), като те могат да усилят напрежението в изхода си
повече от входното, но за сметка на увеличаване на изходното съпротивление - т.е. работят като импедансен преобразувател.
С други думи, тези трансформатори ползват енергията която им предава стъпалото непосредствено преди тях.
По-доброто при трансформаторните регулатори на усилването е не, че могат да увеличат нивото (напрежението) на сигнала,
а че предват енергията между входа и изхода си, на практика без загуби, каквито загуби имат и най-добрите резисторни (с галета) или с потенциометър регулатори.
(Не смятам специализираните чипове за предмет на разговора ...)
Регулаторът на усилването, като пасивен елемент винаги е намалител
В регулаторът на усилването винаги се губи част от енергията на сигнала, която трябва да се предаде към следващото стъпало.
Всъщност незаивисимо, че не се споменава, във всяка една точка по пътя си, сигнала има някаква мощност - при началните стъпала, тази мощност е "закодирана"
в изходния импеданс или вътрешното съпротивление на стъпалото - това е възможноста на стъпалото да отдаде някакъв ток на товара = следващото стъпало.
Когато компонентът наречен предусилвател
увеличава енергията/мощноста на сигнала, за сметка на захранването си. Т.е. той увеличава мощноста на сигнала за сметка на консумация от захранването.
Атенюатори обикновено наричаме стъпковите намалители, като те могат да бъдат резистивни - не могат да усилят напрежението на сигнала
повече от подаденото им входно такова и трансформаторни (вкл. автотрансформаторни), като те могат да усилят напрежението в изхода си
повече от входното, но за сметка на увеличаване на изходното съпротивление - т.е. работят като импедансен преобразувател.
С други думи, тези трансформатори ползват енергията която им предава стъпалото непосредствено преди тях.
По-доброто при трансформаторните регулатори на усилването е не, че могат да увеличат нивото (напрежението) на сигнала,
а че предват енергията между входа и изхода си, на практика без загуби, каквито загуби имат и най-добрите резисторни (с галета) или с потенциометър регулатори.
(Не смятам специализираните чипове за предмет на разговора ...)
- varieca
- има известен опит

- Мнения: 131
- Регистриран на: Вто Апр 19, 2005 12:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Системата ми от Етераудио
Само да спомена, че използването на звуков трансформатор, само по себе си не дава никаква гаранция за звук без загуби при регулиране на усилването. Даже нещо повече, ако изпълнението не е достатъчно прецизно, може да се получи точно обратния ефект - честотни загуби на звука отдолу или/и отгоре, нещо типично при използване на трансформатора за звукови цели.Simon написа: ..
По-доброто при трансформаторните регулатори на усилването е не, че могат да увеличат нивото (напрежението) на сигнала,
а че предват енергията между входа и изхода си, на практика без загуби, каквито загуби имат и най-добрите резисторни (с галета) или с потенциометър регулатори.
Т.е. ако не сме в състояние да си направим или намерим много добре направен трансформатор, по-добре да си ползваме галетата с "аудиофилски" резистори.
- Simon
- има сериозен опит

- Мнения: 228
- Регистриран на: Сря Яну 05, 2005 1:00 am
- Местоположение: Пловдив
- Обратна връзка:
Re: Системата ми от Етераудио
Simon написа:...а че предват енергията между входа и изхода си, на практика без загуби, каквито загуби имат и най-добрите резисторни (с галета) или с потенциометър регулатори.
Разбира се, че звуковите качества на конкретен елемент ( в случая - галета с резистори или потенциометър),
може да се окажат по-добри от на друг (трансформаторен регулатор на усилването),
който само принципно е по-добър, но зависи от изпълнението му и дори мястото му във веригата, където е сложен...
- Veselin Krachunov
- BG Audio Team™

- Мнения: 361
- Регистриран на: Чет Мар 15, 2007 1:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Системата ми от Етераудио
Симон, последните ти 2 поста са написани възхитително добре! Хвърлям и аз по едно око на темата, само дето ме "мързи" да пиша
, но като гледам то не е и необходимо, понеже ти сякаш "ми взимаш думите от устата".
Много важно е да се разбере именно, че един елемент, който е принципно по-добър от друг, може в конкретната реализация да се окаже по-зле от друг елемент, който на теория няма неговия потенциал. Така е и с лампи vs. транзистори (един посредствено конструиран лампов усилвател в общуия случай свири по-зле от един кадърно направен транзисторен или хибриден, макар че потенциалът на лампите принципно е по-голям), така е и с широколентовите vs. конвенционалните 2-3-лентови ОТ, и с трансформаторната атенюациа vs. резисторната, и с грамофона vs. CD-лейъра, и с много други неща...
В този ред на мисли Аспарух веднъж каза, че повечето пишман-конструктори на лампова техника само ХАБЯТ лампите!
Иначе в качествата на конкретно обсъждания компонент изобщо не се и съмнявам.
Много важно е да се разбере именно, че един елемент, който е принципно по-добър от друг, може в конкретната реализация да се окаже по-зле от друг елемент, който на теория няма неговия потенциал. Така е и с лампи vs. транзистори (един посредствено конструиран лампов усилвател в общуия случай свири по-зле от един кадърно направен транзисторен или хибриден, макар че потенциалът на лампите принципно е по-голям), така е и с широколентовите vs. конвенционалните 2-3-лентови ОТ, и с трансформаторната атенюациа vs. резисторната, и с грамофона vs. CD-лейъра, и с много други неща...
В този ред на мисли Аспарух веднъж каза, че повечето пишман-конструктори на лампова техника само ХАБЯТ лампите!
Иначе в качествата на конкретно обсъждания компонент изобщо не се и съмнявам.
- Marian Lozev
- BG Audio Team™

- Мнения: 1533
- Регистриран на: Нед Яну 23, 2005 1:00 am
- Местоположение: София, Парк "Света Тройца"
- Обратна връзка:
Re: Системата ми от Етераудио
....Емо аз говорех за предни рупори.EmilRachev написа:Мариане, нали знаеш, че това начинание няма край, все има какво да се дялка.![]()
И аз разбира се не правя изключение.
Смятам, че още не съм стигнал и до средата на проекта ми.
Ако визираш звука, има още какво да се желае, единствено ми чезне най-ниската октава на баса, по слух от 35-40 херца надолу постепенно затихва.Marian Lozev написа:Мислиш ли че и липсва нещо на твоята система
А аз като теб съм любител на възможно най-дълбокия бас, той придава чувство на тържественост, дълбочина, плътност и широко пространство в звученето. Ако проблема се крие в хорните ми съм намислил за в бъдеще една щуротия, ама ще видим...
...незнам дали не се крие истината с ниските при теб, в балансиране на трептенето на говорителя . Тоест , предно натоварване защото аз без предни рупори(дори и тези ниско бюджетните) нямам такива ниски, ....
ПП:За съжаление
Казвам "съжаление" не защото е невъзможно, а защото нямам къща.
Open: http://uslugi.rent.bg/zabavlenie-zavede ... enec-3662/" onclick="window.open(this.href);return false;
Някои хора си мият чиниите преди формите на живот, развили се върху тях, да открият колелото.
Работно време 07:00/00:00 0885 255 233 Skype: qno_zloo
Някои хора си мият чиниите преди формите на живот, развили се върху тях, да открият колелото.
Работно време 07:00/00:00 0885 255 233 Skype: qno_zloo
- EmilRachev
- BG Audio Team™

- Мнения: 586
- Регистриран на: Пет Фев 05, 2010 6:12 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Системата ми от Етераудио
Мариане, поради няколкото значения на думата рупори не можах да разбера накъде биеш.
Каква ти е идеята, да мина на хорни с "предна уста" ли?
Между другото, отдавна се чудя дали да пусна една тема в раздел Хорни, да споделят хората опита си за разликите в звученето между предна и задна уста при хорните, при идентичен драйвер и приблизително еднакви дължини на самия "рог" разбира се.
Каква ти е идеята, да мина на хорни с "предна уста" ли?
Между другото, отдавна се чудя дали да пусна една тема в раздел Хорни, да споделят хората опита си за разликите в звученето между предна и задна уста при хорните, при идентичен драйвер и приблизително еднакви дължини на самия "рог" разбира се.
Мониторът ви е прашен отвътре?
За автоматично почистване, моля кликнете ТУК
За автоматично почистване, моля кликнете ТУК
- uusseerr
- чете
- Мнения: 4
- Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 12:00 am
- Местоположение: София/Харманли
- Обратна връзка:
Re: Системата ми от Етераудио
Под предни рупори Мариан имаше предвид, ако не греша това: http://www.bgaudio.org/forums/download/ ... &mode=view, визирам бялата фуния.
- EmilRachev
- BG Audio Team™

- Мнения: 586
- Регистриран на: Пет Фев 05, 2010 6:12 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Системата ми от Етераудио
uusseerr, това е едно от значенията за рупори, предлагаха ми при изработката на хорните да ми монтират абсолютно същите, но отказах.
Просто мястото не ми позволява да ги използвам, все пак системата ми е в стая за живеене, не само за слушане на музика.
С подобни рупори озвучителните тела ще надвишат един метър в дълбочина, а това е прекалено много за моя случай.
Иначе, за качествата им въобще не се и съмнявам.
Просто мястото не ми позволява да ги използвам, все пак системата ми е в стая за живеене, не само за слушане на музика.
С подобни рупори озвучителните тела ще надвишат един метър в дълбочина, а това е прекалено много за моя случай.
Иначе, за качествата им въобще не се и съмнявам.
Мониторът ви е прашен отвътре?
За автоматично почистване, моля кликнете ТУК
За автоматично почистване, моля кликнете ТУК
-
Nanko Rusev
- има сериозен опит

- Мнения: 2317
- Регистриран на: Вто Окт 25, 2005 12:00 am
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Re: Системата ми от Етераудио
рупор = тръба. horn/хорн = рог.
преден рупор / предна хорна / преднонатованера хорна / front loaded horn / FLH = хорна поставена ПРЕД говорителя. Аналогично за заднонатоварена.
Това къде е устата/отвора/дупката не променя типа й. Примера с "белите фунии" е колона и с предно (фунията), и с задно (колоната) натоварване.
преден рупор / предна хорна / преднонатованера хорна / front loaded horn / FLH = хорна поставена ПРЕД говорителя. Аналогично за заднонатоварена.
Това къде е устата/отвора/дупката не променя типа й. Примера с "белите фунии" е колона и с предно (фунията), и с задно (колоната) натоварване.
- Mo
- чете и пита

- Мнения: 102
- Регистриран на: Вто Юни 20, 2006 12:00 am
- Местоположение: София/Добрич
- Обратна връзка:
Re: Системата ми от Етераудио
живеене и слушане на музика не е ли еквивалентно?EmilRachev написа:uusseerr, , все пак системата ми е в стая за живеене, не само за слушане на музика.
А иначе Мариан се опита да ви обясни, че наистина с преден рупор най-добре ще чуете магията на системата. За еднолентово ОТ (с широка лента), предният рупор е задължителен за (по)изчистването на "високия бас" и "ниските среди".
Христо.
- velinski
- BG Audio Team™

- Мнения: 2684
- Регистриран на: Пон Яну 24, 2005 1:00 am
- Местоположение: Sofia
- Обратна връзка:
Re: Системата ми от Етераудио
Предният рупор е по-скоро въпрос на личен вкус. На мен не ми допада. Насочва звука, стеснява сцената и компресира динамиците. Добавя излишна агресивност към средата и високите честоти. Такива са ми наблюденията с музиката, която харесвам. Може би с електроники/поп/рок/метъл ще пасват супер, но с акустична музика ефектът е според зависи. В смисъл - не е универсално подобрение. Трябва да се чуе с конкретните ОТ, в конкретната система и с конкретната музика, за да се прецени. Аспарух винаги е на разположение.
STAX SR-007 Mk2 Omega 2 + KGSSHV Carbon
Grado PS-500e + TAG Mclaren 60i
Reference 3A Studio Master + Audiotour Moonphase SE + Audiotour Propaganda DAC + Sony CDP-X3000ES
Grado PS-500e + TAG Mclaren 60i
Reference 3A Studio Master + Audiotour Moonphase SE + Audiotour Propaganda DAC + Sony CDP-X3000ES
- EmilRachev
- BG Audio Team™

- Мнения: 586
- Регистриран на: Пет Фев 05, 2010 6:12 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Системата ми от Етераудио
Повярвай ми, не е еквивалентно.Mo написа:живеене и слушане на музика не е ли еквивалентно?
В стаята, в която живея имам и куп други мебели, не мога да разположа хорните както и където си поискам.
В момента отварянето на вратата се ограничава от дясната хорна(виж снимките от шапката на темата), при монтиране на преден рупор изобщо няма да има влизане.
Ако си направя стая само за слушане на музика, хорните и цялата система няма да са разположени в някаква си ниша по протежение на дългата стена, ами ще заемат късата стена, отдалечени на поне метър от всякаква стена.
Така няма да имам тези пикове и затихвания в определени звукови диапазони, звученето би се подобрило значително, поне така мисля.
Освен това, в стая предназначена само и единствено за слушане на музика, човек не би имал задръжки да си направи цялостна акустична обработка на помещението.
Мониторът ви е прашен отвътре?
За автоматично почистване, моля кликнете ТУК
За автоматично почистване, моля кликнете ТУК
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта