Айде и аз барабар Петко с мъжете
Айде и аз барабар Петко с мъжете
Днес си сглобих първите хорнички и съм направо изумен от това, което се появи като звукова картинка, хем са малки. За първи път настръхнах от музиката на Патриша Барбър. Вкъщи слушам ОТ сансуи и усилвател Грундиг А 9000. Ами не е същото. Много благодаря на форума, че ми разказа за хорните. Дали е възможно да се качват видео файлове, защото имам мощна гравираща машина, на която изработих хорните и ми се иска да ви покажа много лесен начин, при който няма грешка в размерите и отстоянията в камерата. Отлоненията не надвишават приблизително 0.3 мм и асемблирането, при добро постоянство може да бъде извършено в рамките на един ден, а на втория вече се слушат.
-
Nanko Rusev
- има сериозен опит

- Мнения: 2317
- Регистриран на: Вто Окт 25, 2005 12:00 am
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Re: Айде и аз барабар Петко с мъжете
CNC фреза? Какви са колонките и с какъв говорител?
Клипчета можеш да качиш в http://www.youtube.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Клипчета можеш да качиш в http://www.youtube.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rumen Suvandjiev
- BG Audio Team™

- Мнения: 2924
- Регистриран на: Нед Авг 01, 2004 12:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Айде и аз барабар Петко с мъжете
Това изказване показва единствено пълна липса на опит в изработката на озвучителни тела.dedi63 написа:асемблирането, при добро постоянство може да бъде извършено в рамките на един ден, а на втория вече се слушат.
Много участници във форума ползваме CNC фреза за изработката на детайлите. Много по-важна е технологията за сглобяване - тук бързината на изработка в никакъв случай не е водещ фактор.
Re: Айде и аз барабар Петко с мъжете
Здравейте хора!
Само две думи към господина Суванджиев. Наистина притежавам пълна липса на опит в правенето на озвучителни тела от какъвто и да било вид, вкючая хорни. Ако това е критика, то приемам я с уважение. Второ това не е запазена територия на специализиралите акустика, нали за това е DIY. И трето, разкрой и асемблиране е напълно възможно да бъдат извършени в рамките на два работни дни - вече е доказано. На втория ден вечерта ги слушах.
Само искам да напомня, че моят пост имаше за цел да благодаря за това, че чух музиката по съвсем нов и изненадващо красив начин. Пак благодаря! Що се отнася до финиша, времето за него е право пропорционално на мерака на мераклията.
Проектът е този: Избрах го защото сравнително елементарен, правен е от много съфорумци и отсъстваха противоречиви мнения.
Както се препоръчва, това е проект за ФР10 или ФР13. Слушах и двата драйвера, както и БГ-та, но нещо ми се сториха спечени (простете за некнижовния термин) и след кратка разходка из града попаднах на това нещо: В сравнение със споменатите по-горе правилни драйвери, този ми звучеше доста по-спокойно и плътно.
Корел и АртКам и на машината:
Контурите на вътрешните прегради съм ги вкопал в страниците на 5 мм дълбочина. Това е метод, който използвам при правенето на обемни букви и форми. При този начин възможността за разместване на преградните стени е сведена до минимум. Залепих три от външните страни за да получа правилна в геометрично отношение (успоредност и перпендикулярност) форма. Следва напасване, заобляне на ръбовете и слепване на преградите, като незалепената страна се използва за правилното позициониране на преградите.
Искам да направя едно малко уточнение. Поради естеството на фирмата ми, а именно производство на външна реклама, работата с плоскости, обеми и т.н. е ежедневие, разполагам с всички необходими машини и правенето на готов проект е въпрос на добро решение, малко организация и добър алгоритъм. Такива хорни може да се асемблират и за един ден, като вечерта да бъдат пуснати на контролно слушане. Повервайте ми.
Пак благодаря на хората в този форум, защото кефът от слушане на музика от такива озвучителни тела е несравним.
След като реша дизайна ще пусна още снимки.
Само две думи към господина Суванджиев. Наистина притежавам пълна липса на опит в правенето на озвучителни тела от какъвто и да било вид, вкючая хорни. Ако това е критика, то приемам я с уважение. Второ това не е запазена територия на специализиралите акустика, нали за това е DIY. И трето, разкрой и асемблиране е напълно възможно да бъдат извършени в рамките на два работни дни - вече е доказано. На втория ден вечерта ги слушах.
Само искам да напомня, че моят пост имаше за цел да благодаря за това, че чух музиката по съвсем нов и изненадващо красив начин. Пак благодаря! Що се отнася до финиша, времето за него е право пропорционално на мерака на мераклията.
Проектът е този: Избрах го защото сравнително елементарен, правен е от много съфорумци и отсъстваха противоречиви мнения.
Както се препоръчва, това е проект за ФР10 или ФР13. Слушах и двата драйвера, както и БГ-та, но нещо ми се сториха спечени (простете за некнижовния термин) и след кратка разходка из града попаднах на това нещо: В сравнение със споменатите по-горе правилни драйвери, този ми звучеше доста по-спокойно и плътно.
Корел и АртКам и на машината:
Контурите на вътрешните прегради съм ги вкопал в страниците на 5 мм дълбочина. Това е метод, който използвам при правенето на обемни букви и форми. При този начин възможността за разместване на преградните стени е сведена до минимум. Залепих три от външните страни за да получа правилна в геометрично отношение (успоредност и перпендикулярност) форма. Следва напасване, заобляне на ръбовете и слепване на преградите, като незалепената страна се използва за правилното позициониране на преградите.
Искам да направя едно малко уточнение. Поради естеството на фирмата ми, а именно производство на външна реклама, работата с плоскости, обеми и т.н. е ежедневие, разполагам с всички необходими машини и правенето на готов проект е въпрос на добро решение, малко организация и добър алгоритъм. Такива хорни може да се асемблират и за един ден, като вечерта да бъдат пуснати на контролно слушане. Повервайте ми.
Пак благодаря на хората в този форум, защото кефът от слушане на музика от такива озвучителни тела е несравним.
След като реша дизайна ще пусна още снимки.
- Stefan Stefanov
- BG Audio Team™

- Мнения: 3026
- Регистриран на: Съб Юли 31, 2004 12:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Айде и аз барабар Петко с мъжете
Не се дразни от критиките, не са с лоши чувства!
Изглежда много интересно очакваме още снимки.
Ако намериш отнякъде Fostex FE103E го пробвай в тези кутии.
Успех!
Изглежда много интересно очакваме още снимки.
Ако намериш отнякъде Fostex FE103E го пробвай в тези кутии.
Успех!
- Kiril Kirilov
- BG Audio Team™

- Мнения: 1506
- Регистриран на: Пет Юли 30, 2004 12:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Айде и аз барабар Петко с мъжете
Потвърждавам препоръката:Stefan Stefanov написа: Ако намериш отнякъде Fostex FE103E го пробвай в тези кутии.

Много по-вярно звучат!
-
Nanko Rusev
- има сериозен опит

- Мнения: 2317
- Регистриран на: Вто Окт 25, 2005 12:00 am
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Re: Айде и аз барабар Петко с мъжете
Разликата между 103/126 и ФР10/13 е че нямат нищо общо 
Re: Айде и аз барабар Петко с мъжете
Е не се дразня, не съм такъв човек. Благодаря за всяка една градивна и позитивна критика. Благодаря и за препоръката за фостекса.
- Rumen Suvandjiev
- BG Audio Team™

- Мнения: 2924
- Регистриран на: Нед Авг 01, 2004 12:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Айде и аз барабар Петко с мъжете
Иронията към "господина" Суванджиев е твърде неуместна. Още повече, когато е отправена от потребител, който се притеснява да се представи с името си.dedi63 написа:Само две думи към господина Суванджиев. Наистина притежавам пълна липса на опит в правенето на озвучителни тела от какъвто и да било вид, вкючая хорни. Ако това е критика, то приемам я с уважение. Второ това не е запазена територия на специализиралите акустика, нали за това е DIY. И трето, разкрой и асемблиране е напълно възможно да бъдат извършени в рамките на два работни дни - вече е доказано. На втория ден вечерта ги слушах.
Ако е за спорта, едни хорни могат да се сглобят и за пoловин ден. В аудиото обаче преследваме други цели и не е необходимо човек да е специализирал акустика, за да си ги дефинира. Една от целите на форума ни е именно да разграничи DIY от TНТМ.
Re: Айде и аз барабар Петко с мъжете
Прощавайте за непопълнения профил! Коригирано е! Казвам се Димчо Димов
- Rumen Suvandjiev
- BG Audio Team™

- Мнения: 2924
- Регистриран на: Нед Авг 01, 2004 12:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Айде и аз барабар Петко с мъжете
Е, сега мога да "господинясвам" и аз 
Та, господине Димов, ще се опитам да дам няколко съвета по изработката на кутиите.
Преди всичко материалът - MDF се обработва лесно и точно, но поради слоестата си структура (всеки може да се убеди лесно в това с помощта на джобно ножче) има различен декремент на затихване в различните направления. Това го прави не особено удачен материал за изработката на хорни. Много по-добри материали са качествения шпертплат, HDF и дори най-обикновено ПДЧ.
Вкопаването наистина дава много добра точност на контура, но от излючителна важност е двете слепващи се повърхности да прилягат плътно. С цел по-добър контрол на слепването, най-често улеснението с каналите не се използва. Другият важен фактор за добър контакт е притискането на повърхностите. Стегичките, които са показани на снимките, са крайно недостатъчни а това.
При сголбяването е важно да се прилага усилие на притискане във всички направления. В случая това не се вижда при слепването на елементите от контура един към друг.
Разбира се, тези забележки могат да се сторят на някого дребнави, но всеки, който е чул хорна с добре направена кутия, няма как да отрече чуваемата разлика. Нека да оставим фактора бързина на китайците - така или иначе не можем да се мерим по производителност с тях. Пък няма и смисъл...
Та, господине Димов, ще се опитам да дам няколко съвета по изработката на кутиите.
Преди всичко материалът - MDF се обработва лесно и точно, но поради слоестата си структура (всеки може да се убеди лесно в това с помощта на джобно ножче) има различен декремент на затихване в различните направления. Това го прави не особено удачен материал за изработката на хорни. Много по-добри материали са качествения шпертплат, HDF и дори най-обикновено ПДЧ.
Вкопаването наистина дава много добра точност на контура, но от излючителна важност е двете слепващи се повърхности да прилягат плътно. С цел по-добър контрол на слепването, най-често улеснението с каналите не се използва. Другият важен фактор за добър контакт е притискането на повърхностите. Стегичките, които са показани на снимките, са крайно недостатъчни а това.
При сголбяването е важно да се прилага усилие на притискане във всички направления. В случая това не се вижда при слепването на елементите от контура един към друг.
Разбира се, тези забележки могат да се сторят на някого дребнави, но всеки, който е чул хорна с добре направена кутия, няма как да отрече чуваемата разлика. Нека да оставим фактора бързина на китайците - така или иначе не можем да се мерим по производителност с тях. Пък няма и смисъл...
- Stefan Stefanov
- BG Audio Team™

- Мнения: 3026
- Регистриран на: Съб Юли 31, 2004 12:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Айде и аз барабар Петко с мъжете
Ето пример за стягане горе-долу. За по-големи кутии трябва да е още по-сериозно.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост