Мощност на автоамп в бридж ?

Модератори: guitman, DLS

Съобщение
Автор
Аватар
Tokio
има известен опит
има известен опит
Мнения: 179
Регистриран на: Вто Яну 04, 2005 1:00 am
Местоположение: Ямбол
Обратна връзка:

Мощност на автоамп в бридж ?

#1 Мнение от Tokio »

Имам един ламерски въпрос:
Ако един автоамп е примерно 2х50 вата/4 ома, при свързване в мост колко вата ще извади пак на 4 ома?

Nikolai Nikolov

#3 Мнение от Nikolai Nikolov »

slaff4o написа:...Връзването в бридж-режим ти вдига мощноста около 2 пъти...


Грешиш... Вдига се около 4 пъти, защото се удвоява напрежението, а тока къде го забравяме ;)

Nikolay_Hristov
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 472
Регистриран на: Пон Яну 10, 2005 1:00 am
Местоположение: В.Търново / София
Обратна връзка:

#4 Мнение от Nikolay_Hristov »

kalmara написа:
slaff4o написа:...Връзването в бридж-режим ти вдига мощноста около 2 пъти...


Грешиш... Вдига се около 4 пъти, защото се удвоява напрежението, а тока къде го забравяме ;)


Вдига се 2 пъти, ако товарното съпротивление се вдигне 2 пъти, както е посочил slaff4o :)

Nikolai Nikolov

#5 Мнение от Nikolai Nikolov »

Ами не пише точно при какви условия е (освем захранването да е стабилно), но...
This is a very useful circuit for those who want to transform a stereo Power Amplifier, to mono, bridging two channels from him , reversing the phase of the one power amplifier [R] and the polarity, with these connections we can have 4X times the output power (double the output voltage ) . For example : if we use the circuit to a stereo amplifier 2X50W, will have 1X200W output , if power supply assent.

Цитат от ТУК

Nikolay_Hristov
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 472
Регистриран на: Пон Яну 10, 2005 1:00 am
Местоположение: В.Търново / София
Обратна връзка:

#6 Мнение от Nikolay_Hristov »

ДА! Теоретично е 4 пъти.... Но slaff4o е споменал вдигане на товарното съпротивление 2 пъти :P Така ефективната стойност на тока през крайните транзистори остава същата и си го отнасят само с 2 пъти нарастване на разсейваната колекторна (дрейнова за полеви) мощност.

Nikolai Nikolov

#7 Мнение от Nikolai Nikolov »

Яяясно, ясно :D

EDIT: Ами ако крайните и захранването са достатъчно корави възможно ли е да се постигне четворно нарастване на мощността ? ? ?
Напримерно, както е даден там примера със достатъчно мощни крайни и здраво захранване от едно 2x50 за 4 ома биха ли станали 200 (пак на 4 ома) ? ? ?(става на въпрос за DIY усилвател/схема)
Или пък същото нещо, самоче за 2x50 на 8 ома и моста да е 200 на 8 ома (което е по-вероятно да стане, защото ще трябва бая яко захранване да захранва две стъпала, които работят на по 2 ома...)

Nikolay_Hristov
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 472
Регистриран на: Пон Яну 10, 2005 1:00 am
Местоположение: В.Търново / София
Обратна връзка:

#8 Мнение от Nikolay_Hristov »

Трябва да е проектирано за тия цели...

Goro
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 1105
Регистриран на: Съб Апр 30, 2005 12:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

мост

#9 Мнение от Goro »

Ако свържеш 2 стъпала в мост, без да променяш товара, мощността се увеличава 4 пъти и всяко стъпало ще "гледа" 2 пъти по-малко съпротивление. Трябва да си сигурен, че крайните трнзистори и захранването ще издържат. Ако увеличиш 2 - пъти товарното съпротивление, мощността ще се увеличи само 2 пъти и стъпалата ще издържат. Това е равносилно на 2 стъпала в моно режим.

Nikolay_Hristov
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 472
Регистриран на: Пон Яну 10, 2005 1:00 am
Местоположение: В.Търново / София
Обратна връзка:

#10 Мнение от Nikolay_Hristov »

Ммда.. Прав е Goro :oops: ... При бриджване при същото товарно съпротивление, крайните транзистори трябва да бъдат преоразмерени за 2 пъти по голяма мощност, заради двойното нарастване на колекторния ток. Uce eff за един транзистор остава същото. Т.е. при двойно нарастване на товарното съпротивление, няма нужда да бъдат преоразмерявани захранванията и крайните транзистори.

Аватар
Tokio
има известен опит
има известен опит
Мнения: 179
Регистриран на: Вто Яну 04, 2005 1:00 am
Местоположение: Ямбол
Обратна връзка:

#11 Мнение от Tokio »

Благодаря на всички, които писаха по темата ми, но въпроса ми беше колко вата ще извади въпросния усилвател на практика, а не на теория. Прочетох в един форум следното:
при мостов режим си е точно 4 пъти повече. Когато всеки канал си свири по отделно мощността на канала се разпределя в двете полувълни - положителна и отрицателна. Ако канала се остави да работи само в едната полувълна имаш двойно по висока стойност като амплитуда спрямо нулата. Когато двата канала отработват противоположно положителната и отрицателната част на сигнала имаш двукратно удвояване т.е. учетворяване на мощността. Същото се случва и при последователното свързване на два - имаш двойно по-високо напрежение както в положителната така и в отрицателна посока, а тока през стъпалата остава що-годе същия.

Нещо не мога да се съглася с написаното в цитата, особено пък в подчертаната от мен част. Прав ли съм, или греша?

Nikolay_Hristov
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 472
Регистриран на: Пон Яну 10, 2005 1:00 am
Местоположение: В.Търново / София
Обратна връзка:

#12 Мнение от Nikolay_Hristov »

Ами щом имаш удвояване на напрежението върху същия товар, как да остане същия ток? Закон на Ом все пак... :lol:

Goro
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 1105
Регистриран на: Съб Апр 30, 2005 12:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

мост

#13 Мнение от Goro »

При едно стъпало, понеже товара е включен с единия си край към маса, изходната амплитуда е Upp = E - 0 = E, т.е. пиковата стойност за един полупериод е Up = E/2.
При мостово включване (брдж), където и двата края на товара са включени към активните изходи, амплитудата за всеки поупериод е Up = E, т.е. 2 пъти повече. Следователно и тока ще е 2 пъти по-голям и от тук се вижда че мощността е 4 пъти по-голяма. Мислената средна точка на товара ще бъде с нулев потенциал, а това е все едно, че всеки усилвател работи с 2 пъти по-нискоомен товар.
Това е теорията. На практика мощността е малко по-малка, защото захранването може да спадне от падение на напрежение върху захранващите кабели, а също и от остатъчното напрежение върху крайните транзистори. Последното е по-голямо за MOS и по-малко за биполярни транзистори.
Разликата между теоритично изчислената и практически получената мощност се определя от използваните прибори, схемата и конкретната констукция. Прецизният анлиз е твърде обемист и иска много изходни данни. От казаното можеш да се ориентираш приблизително, но с достатъчна практическа точност.
Надявам се вече да ме разбереш.

gps

#14 Мнение от gps »

От чисто практическа гледна точка мостовото свързване разумните хора го ползват за да облекчат работата на усилвателя-вместо да натоварват до крайност поотделно всеки канал просто натоварват с далеч по-малка мощност двата заедно при бридж :wink: Целта е не да се вдигне изходната мощност при бридж а да се извади същата но без ексцесии за стъпалата :D На който не му е достатъчна мощноста на всеки канал поотделно и иска чрез бридж да изцеди повече-защо просто не вземе по-мощен амп???

Аватар
Stefan Stefanov
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 3026
Регистриран на: Съб Юли 31, 2004 12:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

#15 Мнение от Stefan Stefanov »

Според мен обсъжданията на закона на Ом са достатъчно много вече тук.
Няма нужда от нови.

Публикувай отговор

Обратно към “CAR AMPLIFIERS”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост