Страница 1 от 1

проблеми с акустиката на автомобилите тип седан

Публикувано на: Пет Авг 10, 2007 10:12 am
от ssound
здравеите колеги!занимавам се с монтаж на кар аудио компоненти.след дълги експерименти установих че в автомобилите тип седан като bmw e36, mercedes 190 124 126 c klass и други, субуферите тип затворен обем се представят по добре от тези с фазоинвертор. но въпреки това озвучаването на такова купе е трудна задача и краиният резултат винаги е по слаб бас в сравнение с купе хечбек. използвам подлакътника(често има такъв)за да посиля баса в купето.може ли да се направи бокс, тип ''четвърт вълнов резонатор'' или малка хорна насочени към подлакътника за да се спрвим с този проблем??благодаря на всички предварително!

Re: проблеми с акустиката на автомобилите тип седан

Публикувано на: Пет Авг 10, 2007 10:34 am
от Marian Lozev
ssound написа:здравеите колеги!занимавам се с монтаж на кар аудио компоненти.след дълги експерименти установих че в автомобилите тип седан като bmw e36, mercedes 190 124 126 c klass и други, субуферите тип затворен обем се представят по добре от тези с фазоинвертор. но въпреки това озвучаването на такова купе е трудна задача и краиният резултат винаги е по слаб бас в сравнение с купе хечбек. използвам подлакътника(често има такъв)за да посиля баса в купето.може ли да се направи бокс, тип ''четвърт вълнов резонатор'' или малка хорна насочени към подлакътника за да се спрвим с този проблем??благодаря на всички предварително!
Привет колега ...
Дал си за пример колите на които и господ не може да ти помогне ....

Естественно че ще има разлика ако се направи ''четвърт вълнов резонатор'' но не мисли че ще ти оприходи средствата.....

Нека хорн-меновете да коментират...... :roll:

Re: проблеми с акустиката на автомобилите тип седан

Публикувано на: Пет Авг 10, 2007 12:37 pm
от GTI_PoWeR
Marian Lozev написа:Привет колега ...
Дал си за пример колите на които и господ не може да ти помогне ...

Има и още някой аудита на които господ не може да им помогне но специално при повечето BMW, не само при Е36 работата е сложна при наличието на разделителната преграда купе/багажник.
Аз при монтаж на аудио в BMW винаги съм се ядосвал. Тази кола не е правена за дум-дум :)

Re: ïðîáëåìè ñ àêóñòèêàòà íà àâòîìîáèëèòå òèï ñåäàí

Публикувано на: Пет Авг 10, 2007 2:47 pm
от D.Kolev
GTI_PoWeR написа: Èìà è îùå íÿêîé àóäèòà íà êîèòî ãîñïîä íå ìîæå äà èì ïîìîãíå íî ñïåöèàëíî ïðè ïîâå÷åòî BMW, íå ñàìî ïðè Å36 ðàáîòàòà å ñëîæíà ïðè íàëè÷èåòî íà ðàçäåëèòåëíàòà ïðåãðàäà êóïå/áàãàæíèê.
:lol:
ïðàâ ñè,êàê å âúçìîæíî áìâ, ìåðöåäåñ è àóäè äà íàåìàò èíæèíåðè êîèòî ïðîåêòèðàò òàêà êóïåòî, ÷å äà íàìàëÿò âèáðàöèèòå è åëèìèíèðàò âúíøíèÿ øóì à è íàìàëÿò òîÿ îò äâèãàòåëÿ. íå ñòèãà òîâà, àìè âúçëàãàò íà äîêàçàëè ñå ôèðìè äà èçãðàäÿò îïòèìàëíî îçâó÷àâàíå íà êóïåòî ñàìî çà äà ìó å êîìôîðòíî íà ïîòðåáèòåëÿ.ìàíè ãè òèÿ ðàáîòè, äàé äà ìàõíåì øóìîèçîëàöèÿòà è äà ïðàñíåì åäíè 15-êè íà êîðàòà :lol: .
èçïîëçâàíåòî íà ïîäëàêúòíèêà êàòî çâóêî îòðàçèòåëíà ïîâúðõíîñò /à è êàêâàòî è äà å äðóãà ïîâúðõíîñò/ ñ öåë îòðàçÿâàíå íà ÌÓÇÈÊÀ êúì íÿêàêâà ïîñîêà å íàïúëíî ÍÅÄÎÏÓÑÒÈÌÎ , äîðè å òî÷íî îáðàòíîòî - ñëàãàò ñå çâóêîïîãëúùàùè ïîâúðõíîñòè çà äà ñå ïîëó÷è ñòåãíàò è áúðç çâóê.
ôàêòúò ÷å íå ìîæåø äà ïîñòèãíåø ãîëåìèòå íèâà íà áàñà êîèòî æåëàåø, åäèíñòâåíî ïîêàçâà ÷å èíæèíåðèòå ñà ñè ñâúðøèëè ïåðôåêòíî ðàáîòàòà ïî àêóñòèêàòà íà êóïåòî, à òîâà êîåòî èñêàø äà íàïðàâèø îáåçñìèñëÿ òåõíèÿ òðóä. ñëåä êàòî îáÿñíèø òîâà íà êëèåíòèòå ñè, ìîæå äà èì ïðåäëîæèø çàìÿíà íà êîëàòà çà ãîëô äâîéêà ñ "àóäèî ñèñòåìèòå" /íàèñòèíà â êàâè÷êè/ êîèòî æåëàÿò.
àêî ìèñëèø ïî äðóã íà÷èí, âåðîÿòíî âúâ ôîðóìà íà òîÿãà ùå òè äàäàò ñúâåò êàê äà èçêîðìèø øóìîèçîëàöèÿòà è äà ïîñòèãíåø æåëàíèÿ åôåêò :wink:

Публикувано на: Пет Авг 10, 2007 4:40 pm
от Martin Krumov
Ок, но при кола като моята, която има подлакътник, но зад него е металната задна страна на седалката как седят нещата? Ще ми изрежете с флекса седалката ли ? Такива интервенции ми звучат като приказката "да се изсе*еш на метеното" :roll:
Другият варянт е да се оставят някакви отвори отзада на кората покрити с декоративни мрежи вместо в дупките, коитo всеки с лекота изрязва за да сложи 6x9". Но пак ефекта е под въпрос.
Имам познат с 124 при който има 6х9" отзад а на местата на оригиналните говорители са оставени отворите, както са с решетките отгоре. Пак баса не е желаният.

Публикувано на: Пет Авг 10, 2007 4:51 pm
от Ivo_Hristev
Посказка: бандпас точно под кората. В купето се виждат само две тръби. Ако целта е максимално качество - хорна на същия принцип.

Публикувано на: Пет Авг 10, 2007 8:40 pm
от ssound
виждат се само 2 тръби.това значи ли че трябва да е dual vented band pass или не е задължително??някои от колегите беше писал за къса хорничка в малък обем за кар аудио.може ли някои да сподели опит??