Страница 1 от 1

Форма на компресионната камера

Публикувано на: Пет Дек 30, 2005 10:17 am
от Miroslav Danov
Според вас, коя камера би дала най-естествен звук?
Изображение

Публикувано на: Пет Дек 30, 2005 12:30 pm
от Dimitar Atanasov
Според мен трите камери схте дадат еднакъв звук, геометрично не се различават кой знае колко,

По скоро разлика би и мало ако е сферична, паралелепипет или призма...
Ама това е само мое мнение, баз да мога да се обоснова защо, просто по усет

Публикувано на: Съб Дек 31, 2005 11:53 am
от gps
Чисто теоретично-ако камерата е с формата и сеченията на ТЛ,примерно стесняваща се линия?

Публикувано на: Чет Яну 05, 2006 10:02 am
от ivos
Според мен най-удачна е тази форма на камерата при която отсъстват успоредни стени. По този начин се избягва появата на резонансни явления (моди) с честоти кратни на L=ламбда/2, където L е разстоянието между успоредните стени а ламбда дължината на вълната на мода, който би се възбудил между тези две успоредни стени. В този смисъл с използване на сферична камера биха се избегнали появата на много от тези моди. Според мен ако се следва тази логика, най-добри резултати при Transmission Line биха се получили, ако напречното сечение на лабиринта е окръжност или елипса. Поради същата причина според мен би трябвало да се избягват успоредни стени и при хорните.

Публикувано на: Чет Яну 05, 2006 10:21 am
от Dimitar Atanasov
Това не е напълно вярно, ако сечението е кръг или елипса , геодезичните линии върху повърхнината също са прави, при сфера е по различно, но там има други ефекти и окръжността трябва да е с безкрайно голям радиус, за да има положителен ефект.

Това лесно може да се наблюдава ако човек сгъме лист хартия на руло и говори в тръбата...

Резонансни явления могат да се избягват и по друг начин не само като се гасят, наптимер като се отместват...