Страница 1 от 3
Дървени хорни
Публикувано на: Чет Апр 02, 2009 11:35 pm
от haralanov
Изключително любопитно ми е да разбера дали някой в България е правил, или познава такъв, който е правил подобни на тези от илюстрацията рупори, съчетани с подходящи компресионни драйвери:
Имам интерес към хорни, изцяло направени от естествено дърво, а не от метал, бетон и полимерни материали, тъй като всеки знае, че звукът придобива характера на материала, който е използван за направата им. Също така, ще съм благодарен ако някой даде предложение откъде може да се намери масив от сушен смърч с поне 37-38см диаметър.
Публикувано на: Пет Апр 03, 2009 8:28 am
от oceanman
Със сигурност има(Питай Симон) а повече от сигурно е, че ще има

Дано да е тази година.
А отделно и аз мисля по въпроса. За целта събирам мнения... Много важно е да се подбере подходящият за целта материал и да "усетиш" какво искаш от конкретната хорна и какво може да ти даде конкретната система-драйвер-хорна.
Публикувано на: Пет Апр 03, 2009 9:08 am
от Ivo_Hristev
Аз съм правил такива ама по-плитки. Също известни като уейвгайди. Дман беше експериметирал обстойно с тези конструкции. Всички неща за които ти говоря обаче не са монтирани и конструирани за работа с компресионни драйвери. Earl Geddes има доста публикации по темата. Преди известно време започна да пише по DIY Audio. Чел ли си му постовете?
Публикувано на: Пет Апр 03, 2009 10:01 am
от Rumen Suvandjiev
Олег Рулит също използва CNC фреза.
Преди това доколкото зная, материалът се импрегнира, за да не променя размерите си. Никой не казва обаче с какво.
А защо точно смърч трябва да бъде?
Публикувано на: Пет Апр 03, 2009 10:17 am
от Lozanov
Петре /Хараланов/ и на мен ми стана интересно защо точно смърч. Би ли обяснил.
Иначе идеята ти започва да ми става интересна, ще следя развитието.
МД ако направиш и малко обяснения на предимствата /недостатъци/ на този тип конструкция ще съм ти много благодарен.
Публикувано на: Пет Апр 03, 2009 11:16 am
от haralanov
Ivo_Hristev написа:Earl Geddes има доста публикации по темата. Преди известно време започна да пише по DIY Audio. Чел ли си му постовете?
Преди следях редовно какво пише, чел съм и всичките му публикации, но откакто го надуших, че има комерсиален интерес от пропагандата на вълноводи - спрях да чета какво пише.

За компресионни драйвери уейвгайда според мен не е добро решение, като на сферичния рупор единствения му недостатък е насочеността в горния край на работния му диапазон, разбира се ако се обърне сериозно внимание на всички дребни (и тотално убиващи звука) детайли при изработката, като например колко плавно завършва устата на рупора, дали материалът е леко грапав и гранулест или е лъскав и гладък, дебелината и т.н.
Zingali прилагат интересна концепция, която се явява някакъв хибрид между хорна и уейвгайд, но не съм ги слушал за да преценя какво е поведението на това акустично оформление...
Rumen Suvandjiev написа:А защо точно смърч трябва да бъде?
Защото въпреки малката си плътност, смърча придава много приятнен тембър на отражението, а недостатъците му като материал се компенсират изцяло ако се използва голяма дебелина, която като бонус, дава и по-голямо тегло на рупора.
Публикувано на: Пет Апр 03, 2009 11:43 am
от Marian Lozev
Да ви кажа , вече 5 месец се ровя за по-подробна информация точно за такива рупори и направата им , и останових доста пречки.
Факторите които оприходяват направата и тяхната надежност от към звук са убиствени ......
Дървото , лепилото , специални туткали

, абе не е за мен като финанси.......
Публикувано на: Пет Апр 03, 2009 12:04 pm
от haralanov
Мариане, дай да оставим финансите настрана, когато говорим за добър звук и сложност на технологичната изработка. То е ясно, че ще трябва да се вади яко... най-малкото че чифт наистина добри компресионни драйвери е $4000 и то само за да се покрият 3 октави
Но лекотата, финеса, динамиката и енергичността на музикалната струя, която може да се постигне с такъв тип рупор (само ако е правилно имплементиран в контекста на цялата система) не може да се сравни с нищо друго.
По принцип 420Хз рупор с контур трактриса с 38мм гърло, какъвто ще правя, не е чак толкова голям като габарити, така че мащаба на проекта и трудността при изработката няма да чак толкова сериозни.
п.п. Виждам, че на аватара си имаш нещо подобно

Ще кажеш ли с две -три думи какво представлява.
Публикувано на: Пет Апр 03, 2009 2:53 pm
от Ivo_Hristev
haralanov написа:Ivo_Hristev написа:Earl Geddes има доста публикации по темата. Преди известно време започна да пише по DIY Audio. Чел ли си му постовете?
Преди следях редовно какво пише, чел съм и всичките му публикации, но откакто го надуших, че има комерсиален интерес от пропагандата на вълноводи - спрях да чета какво пише.

Абе и аз имах подобни съмнения, след като почетоха малко от неговите постове

.
И на мен ми е интересна комбинацията с компресионни драйвери. Ако някой има постановка - да свирка.
Публикувано на: Пет Апр 03, 2009 5:52 pm
от Marian Lozev
Публикувано на: Съб Апр 04, 2009 4:24 pm
от haralanov
За феновете - малко снимки от кухнята:

Публикувано на: Съб Апр 04, 2009 7:11 pm
от cecoEL34
Много ме заинтригува темата . Мисля , че дървесина която не се изменя с времето , колкото и да е изсъхнала преди това , се брои ,,на пръсти" Според мен , трябва да и се извади влагата в автоклав и на нейно място да се вкара смола , което гарантира неизменност на придадената форма във времето . Има такова дърво , което се ползва вместо теракот (примерно ) в бани и басейни . Друг е въпроса , дали става за звук...
Публикувано на: Съб Апр 04, 2009 7:34 pm
от haralanov
cecoEL34 написа: Има такова дърво , което се ползва вместо теракот (примерно ) в бани и басейни . Друг е въпроса , дали става за звук...
От теоретична гледна точка, най-добре би било да се излее от олово, само че не съм любител на мъртвия звук

. Струва ми се че смолата в дървесината няма да ми даде това което искам, независимо че ще придаде инертност на конструкцията.
oceanman написа:Със сигурност има(Питай Симон) а повече от сигурно е, че ще има
Тц, тц, ама с ченгел трябва да ти вадим думите от устата

Публикувано на: Съб Апр 04, 2009 9:28 pm
от cecoEL34
Тя не е в това съотношение , като лепилото в талашита . Става въпрос за вече изсъхнало дърво . Процента на смолата е ,,капка в морето " спрямо дървесината . Аз използвам такова за моите ,,кутийки" . Жалко , че привършва . Щом се лепи с лепило за дърво , значи смолата действително е малко . Взел съм го от облицовка на басейн .
Публикувано на: Пон Апр 06, 2009 12:47 am
от Teodor Gugulanoff
cecoEL34 написа:...Мисля , че дървесина която не се изменя с времето , колкото и да е изсъхнала преди това , се брои ,,на пръсти" ...
А пък аз мисля, че не е така. Спомни си триъгълниците, с които евентуално си чертал преди години; някои такива екземпляри могат да "засрамят" доста от пластмасовите си събратя
