Mo написа:Т.е. имало ли е фрапантни изненади до сега с някой от говорителите и колко/кои от тях сте чували в оптимизирани кабинети построени специално за тях и как се представят в спрямо уни. хорните?
Нормално е в оптимизирани конструкции всеки драйвер да може да покаже пълния си потенциал. Разбира се, не винаги изчисленията водят до най-оптималния резултат (става дума за звукова картина, не за технически параметри). Ето един типичен пример:
http://www.bgaudio.org/forums/viewtopic ... 16&t=17603" onclick="window.open(this.href);return false;
Всички технически характеристики на този драйвер водеха към хорна с дължина на линията над 4 m и голяма площ на устата. При реално прослушване обаче се оказа, че оптимумът е значително по-къса линия при която не се усети сериозна загуба на ниски честоти, както предричаха симулациите, а за сметка на това се подобри контролът в средночестотния диапазон, отново нелогично на пръв поглед.
EmilRachev написа:Кой от тях ти се струва най-музикален, линеен без да е прекалено сух на звук, кой е хайде да не кажа перфектен, но с най-малко компромиси според твоя слух?
Ех, ако имаше такъв, цялата тази операция нямаше да има смисъл.
Ако може съвсем накратко да обобщя ще се получи следното:
- Най-музикален - Coral Beta 8, Еther6 и Ether7 - трябва да подчертая, че двата типа драйвери са музикални по съвсем различен начин.
- Най-линеен - Fostex FE-208 Sigma - както на измерване, така и на слух. Не съм сигурен обаче дали няма да ти се стори твърде сух.
Малко и за останалите драйвери
ACR FP-203 - Благороден и плътен звук, малка насоченост
TangBand W8-1772 - Отличен баланс, много добро представяне на високи и средни звукови нива, при много тихо слушане имам забележки към резолюцията
Audio Nirvana Super8 Cast - по-подробно е описана в цитирания по-горе линк.
Трябва да подчертая, че звукът на всеки един от посочените драйвери се променя в по-голяма или в по-малка степен от конкретната комбинация с усилвател (става дума само за еднотактни лампови стъпала) и кабели. Най-добрият ансамбъл се постига единствено на базата на опита. Всъщност затова е толкова интересно човек да се занимава с аудио.