Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато
Публикувано на: Сря Окт 11, 2006 1:56 pm
Шашкаме Европа с празни джобове и нови лимузини В интересна държава живеем. Най-бедни сме в Европа, твърди Евростат. По доходи ни бият дори румънците. И са адски горди от това. След нас са само албанците.
Истински кошмар. Европа, разбира се, великодушно ни съчувства. Но и тя се почесва, цъкайки с език, как така, хем сме най-бедни, хем милиони левове се търкалят на 4 колела по софийските улици. Всеки месец у нас се купуват по 45 чисто нови мерцедеса, сочат официалните данни на представителството на гиганта в София. За последната година българинът е купил 1756 пежа, 1680 форда, 1450 тойоти, 1385 опела, 1102 ситроена, 1013 фолксвагена и т. н. В регистрите на КАТ на отчет вече се водят 10 джипа "Ауди Q7", представен на пазара буквално преди броени месеци - в началото на годината. Първият стъпи у нас само седмица след световната му премиера. Още 40 души с щастлива усмивка са си поръчали и най-вероятно вече карат звяра с базова цена 112 000 лв. С екстрите стига и 160 000. Отделно пак по официалните данни на КАТ поне 40 души пришпорват по пътищата личните си "Ауди А6" за 97 000 лв. Още толкова джиткат с по-малкия вариант - А4. Поне 20 пък се перчат с гордостта на "Ауди" - А8, която тръгва от 100 бона нагоре. Малките варианти - А3 или спортното ТТ, изобщо не ги броим. Те, както и мерцедесите SLK, станаха колите за фризьор и шопинг на мутреси. Интересно. Да видиш А8 в 12-милионен Истанбул е събитие. Комшиите му правят път и му се дивят сякаш е космическа совалка. Пипат го за късмет. Просто защото там скъпа кола означава малко ново рено. В двумилионна София човек си мисли, че лимузините на "Ауди" са евтин и масов модел градска кола. Нещо като москвича за компотите от село навремето. Освен това по улиците на уж най-бедната европейска столица кръстосват поне 15 ягуара, 10 бентлита, 10 ламборгинита, 5 ферарита, няколко майбаха и няколко "Богати". До края на годината като специална джуфка към този шеметен автопарк ще бъдат прикачени и 12 мазерати. Италианската мечта тръгва от 230 000 лв. Бизнесмени и известни спортисти вече чакат доставките. Ако това подвижно богатство означава, че сме най-бедните в Европа, то Бевърли Хилс светкавично трябва да бъде закрит. А истинските богаташи да се обесят незабавно, за да сложат край на своите мъки. Разбира се, чудесно е човек да си купи мазерати, богати или майбах. Колкото повече такива хора има у нас, толкова по-добре. Защото според европейските закони, които въвеждаме, за да си купиш кола за 230 000 лв., значи си платил свирепите данъци върху бизнес за стотици хиляди, дори милиони. А такъв предполага разкриване на стотици работни места. И точно тук е проблемът. Колко от тези коли са наистина на бизнесмени, които развиват икономиката, създават работни места, плащат данъци и осигуровки. И колко - на безвратните същества под 35 или русите бедствия, които обикновено стоят зад волана. Тук всички мълчат. Защото в регистрите на КАТ джиповете БМВ, "Порше Кайен", "Фолксваген Туарег" се водят баничарки. А свръхмощните ламборгини и ферари - коли за инвалиди. Човек наистина побеснява, когато с честен труд си спести 5-6 бона за 8-годишен опел. И види, че едрото момче от "Горубляне" го е внесло за 2000 лв., а останалото до 6000 лв. е товарителница, която продължава с какви ли не данъци и към хазната, и към общината. Побеснява, защото неминуемо се пита - защо аз знам, че Вълка и Мирчо Циганина карат майбах, а не знам колко данъци са платили. Всичко това, разбира се, би било притопляне до прегоряло на вкиснала манджа. Ако не бе един кръстоносен поход на общински бирници от края на миналата седмица. В Разград те тръгнаха да дирят богатите по революционен начин - гледайки кой си е сложил нова дограма на балкона. По закон тя се декларира, за да се впише като подобрение. Данъчната оценка се вдига с нея - данък сгради и такса смет. С колко се вдига ли? Сметките показват, че при данъчна оценка 36 000 лв. на 70-квадратно жилище увеличението е космическата сума от около 7 лв. На човек му става много гадно да разбере, че данъчните забелязват дограмата му, а не забелязват далаверите с коли. Да, наистина българите сме богати, но на магарии. В това ни е проблемът. Казал го е още през 1923 г. Атанас Буров: "Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава." Може и да го доживеем. Преди това обаче - да му мисли Европа.
Екатерина НИКОЛОВА
Информацията е взета от: http://forum.uni-tell.net/viewtopic.php?t=44 Ама как ме кефи само България, Ааааа!
Истински кошмар. Европа, разбира се, великодушно ни съчувства. Но и тя се почесва, цъкайки с език, как така, хем сме най-бедни, хем милиони левове се търкалят на 4 колела по софийските улици. Всеки месец у нас се купуват по 45 чисто нови мерцедеса, сочат официалните данни на представителството на гиганта в София. За последната година българинът е купил 1756 пежа, 1680 форда, 1450 тойоти, 1385 опела, 1102 ситроена, 1013 фолксвагена и т. н. В регистрите на КАТ на отчет вече се водят 10 джипа "Ауди Q7", представен на пазара буквално преди броени месеци - в началото на годината. Първият стъпи у нас само седмица след световната му премиера. Още 40 души с щастлива усмивка са си поръчали и най-вероятно вече карат звяра с базова цена 112 000 лв. С екстрите стига и 160 000. Отделно пак по официалните данни на КАТ поне 40 души пришпорват по пътищата личните си "Ауди А6" за 97 000 лв. Още толкова джиткат с по-малкия вариант - А4. Поне 20 пък се перчат с гордостта на "Ауди" - А8, която тръгва от 100 бона нагоре. Малките варианти - А3 или спортното ТТ, изобщо не ги броим. Те, както и мерцедесите SLK, станаха колите за фризьор и шопинг на мутреси. Интересно. Да видиш А8 в 12-милионен Истанбул е събитие. Комшиите му правят път и му се дивят сякаш е космическа совалка. Пипат го за късмет. Просто защото там скъпа кола означава малко ново рено. В двумилионна София човек си мисли, че лимузините на "Ауди" са евтин и масов модел градска кола. Нещо като москвича за компотите от село навремето. Освен това по улиците на уж най-бедната европейска столица кръстосват поне 15 ягуара, 10 бентлита, 10 ламборгинита, 5 ферарита, няколко майбаха и няколко "Богати". До края на годината като специална джуфка към този шеметен автопарк ще бъдат прикачени и 12 мазерати. Италианската мечта тръгва от 230 000 лв. Бизнесмени и известни спортисти вече чакат доставките. Ако това подвижно богатство означава, че сме най-бедните в Европа, то Бевърли Хилс светкавично трябва да бъде закрит. А истинските богаташи да се обесят незабавно, за да сложат край на своите мъки. Разбира се, чудесно е човек да си купи мазерати, богати или майбах. Колкото повече такива хора има у нас, толкова по-добре. Защото според европейските закони, които въвеждаме, за да си купиш кола за 230 000 лв., значи си платил свирепите данъци върху бизнес за стотици хиляди, дори милиони. А такъв предполага разкриване на стотици работни места. И точно тук е проблемът. Колко от тези коли са наистина на бизнесмени, които развиват икономиката, създават работни места, плащат данъци и осигуровки. И колко - на безвратните същества под 35 или русите бедствия, които обикновено стоят зад волана. Тук всички мълчат. Защото в регистрите на КАТ джиповете БМВ, "Порше Кайен", "Фолксваген Туарег" се водят баничарки. А свръхмощните ламборгини и ферари - коли за инвалиди. Човек наистина побеснява, когато с честен труд си спести 5-6 бона за 8-годишен опел. И види, че едрото момче от "Горубляне" го е внесло за 2000 лв., а останалото до 6000 лв. е товарителница, която продължава с какви ли не данъци и към хазната, и към общината. Побеснява, защото неминуемо се пита - защо аз знам, че Вълка и Мирчо Циганина карат майбах, а не знам колко данъци са платили. Всичко това, разбира се, би било притопляне до прегоряло на вкиснала манджа. Ако не бе един кръстоносен поход на общински бирници от края на миналата седмица. В Разград те тръгнаха да дирят богатите по революционен начин - гледайки кой си е сложил нова дограма на балкона. По закон тя се декларира, за да се впише като подобрение. Данъчната оценка се вдига с нея - данък сгради и такса смет. С колко се вдига ли? Сметките показват, че при данъчна оценка 36 000 лв. на 70-квадратно жилище увеличението е космическата сума от около 7 лв. На човек му става много гадно да разбере, че данъчните забелязват дограмата му, а не забелязват далаверите с коли. Да, наистина българите сме богати, но на магарии. В това ни е проблемът. Казал го е още през 1923 г. Атанас Буров: "Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава." Може и да го доживеем. Преди това обаче - да му мисли Европа.
Екатерина НИКОЛОВА
Информацията е взета от: http://forum.uni-tell.net/viewtopic.php?t=44 Ама как ме кефи само България, Ааааа!