Страница 1 от 5

По какви белези да разбера дали колоната е хубава

Публикувано на: Сря Май 10, 2006 12:19 pm
от Teodora Todorova
Здравейте,
Покрай въпросите и отговорите в тази тема http://bgaudio.org/modules.php?name=For ... pic&t=3641
ми дойде идея в настоящата тема всеки да даде кратък отговор със свои думи на въпроса "По какви белези да разбера дали една Hi-Fi система е хубава".
Надявам се по този начин да помогнем на потребителите (най-вече на новорегистриралите се) да се ориентират по-бързо за същността на форума и да намалеят (изчезнат) теми от сорта на "имам кутия, кажете какъв говорител да използвам".

В тази тема може да поствате и предложения за сходни теми.
Предварително благодаря на всички отзовали се.
Поздрави,
Freestate :D

Публикувано на: Сря Май 10, 2006 12:39 pm
от Demiurg
Елементарно - пускам си някакъв биг-бенд и като "видя" кой от бенда къде стои, като се чува ясно точно кой какво от общия звук свири, и звукът е максимално естествен, значи системата е наред.

Публикувано на: Сря Май 10, 2006 1:38 pm
от Ivan Rachev
Demiurg написа:Елементарно - пускам си някакъв биг-бенд и като "видя" кой от бенда къде стои, като се чува ясно точно кой какво от общия звук свири, и звукът е максимално естествен, значи системата е наред.
:) твойта е лесна , ти си музикант и тая тема не важи за теб :wink:

п.с . свикнали с сребрата

Съвети

Публикувано на: Сря Май 10, 2006 1:59 pm
от Kiril Kirilov
Ето и една преведена статия ТОЧНО по този въпрос, на Стив Декърт от www.decware.com

http://www.bgaudio.org/modules.php?name ... =0&thold=0

Re: Кой къде седи в биг бенда...

Публикувано на: Сря Май 10, 2006 4:58 pm
от Kiril Kirilov
beauty_divine написа:
Demiurg написа:Елементарно - пускам си някакъв биг-бенд и като "видя" кой от бенда къде стои, като се чува ясно точно кой какво от общия звук свири, и звукът е максимално естествен, значи системата е наред.
Здравейте, аз нали "чета и питам" рекох да попитам...
Така би било с два микрофона курдисани на макет на глава на слушател седнал пред сцената, но май вече така не записват...
Дори и записан със 100 микрофона, записът може да се сведе до 2 канала, звучащи холографски, ако знаеш кои параметри на всеки от каналите или на всеки от инструментите или на всеки от звуците ги поставят на желаното място на сцената...

Както може да се мести един звук наляво-надясно, така може да бъде местен напред назад и нагоре-надолу :smt032 Вярно, не са много звукоинженерите, които могат да го правят истински, но не е невъзможно и очевидно се случва, след като има такива шедьоври на звукозаписа (Yello, FSOL, Aphex Twin, Peter Gabriel, Pink Floyd, Dire Straits, Deep Forest, Nils Peter Molvaer, образците на Chesky Records и много други, които забравям в момента)...

Публикувано на: Сря Май 10, 2006 6:31 pm
от alexandrov - некадърника
Не съм сигурен, че 3D ефекта трябва да е определящ при оценка на система.
За справка - нека отидем на камерен концерт и се опитаме да "чуем" разположението на инструментите. :)

Публикувано на: Сря Май 10, 2006 9:17 pm
от Rumen Zografov
lozef написа:Добрите колони са добри и на стерео и на моно :!:
...както и свирещи поотделно! :wink:

Публикувано на: Сря Май 10, 2006 9:50 pm
от peko
Малко тъпо да се изкажа конкретно на въпроса :) :
Почуквате върху тях и ако се чува кухо и кънти - не са добри :oops:

Публикувано на: Сря Май 10, 2006 10:42 pm
от McBright
peko написа:Малко тъпо да се изкажа конкретно на въпроса :) :
Почуквате върху тях и ако се чува кухо и кънти - не са добри :oops:
Tипично за най-големите марки - Jamo, JBL, Pure Acustics, Thunder [smilie=to funny.gif]

Моето мнение се определя от това което чуя. Тъй като съм минал през много и най-различни боклуци, то търся следното

1. Блансираност на системата - бас, среди и високи да са на едно ниво - да няма изпъкване на бас, на среди или на високи - ако има, то не е хай-фи, каму ли хай-енд.

2.То хубаво да има балансираност, ама да има и детайлност, не да чувам "високият бас" от средите, а половин секунда след това, омазаната история от нискочестотният говорител.

3. На всичкото от горе, слушам (не гледам, слушам) дали са нужни 100 вата, за да свирне колоната или и на 10-20 свири достатъчно силно и детайлно.

4. Слушам дали при ниски нива на подаденият сигнал има разминаване между среди, високи или бас - т.е. дали отново е балансирана. Всичко това е подстрекавано от това, че не всички колони свирят еднакво балансирано при ниски и по-високи нива на подаденият сигнал.

5. Наистина както каза съфорумеца, ако дрънчат (резонират), ако нямат вата и/или са с под 18мм материал, не ги считам за колони като колони.

6. Не само колоните трябва да сиврят, не може на едни хорни или ТЛ да се сложи някое измислено ТДА без предусивател (давам конкретен пример от усилвателя на един приятел, който усилвател "сиври" умопомрачаващо зле), с набутани чаркове събрани от шкафа (не хай-фистки/аудиофилски и тн. шкаф) или купени от най-евтинките кондензатори, сложени кабели от телефон и тн. и ние да очакваме че кяото и да е било хорна/тл и тн. ще свири както и подубава.

Публикувано на: Сря Май 10, 2006 11:25 pm
от unufrinio
...затваряш си очите,отпушваш си ушите и ако настръхнеш-то за теб тези колони звучат добре!Ако ли пък не-то продължаваш напред докато постигнеш желания ефект-а именно-да си част от музиката...

Публикувано на: Чет Май 11, 2006 9:32 am
от Ivan Rachev
alexandrov написа:Не съм сигурен, че 3D ефекта трябва да е определящ при оценка на система.
За справка - нека отидем на камерен концерт и се опитаме да "чуем" разположението на инструментите. :)
еми аз съм бил няколко пъти , ама за да не стават излишни спорове мисля следващият път да сме заедно :wink: