Kолко струва един 4-ватов лампов еднотактен?!?!?!
Има едно нещо наречено ПАЗАР. Който си има своите гадни закони. Особено когато искаш да продадеш бутиково произведение (забележете, не казвам стока). Какво да обясниш на човек , който ти казва "това е технология от времето на прабаба ми" - да седнеш да го обучаваш ли? Ами ако искаш да продадеш произведението си, понякога и това трябва. Или можеш да чакаш човек, който знае за какво става дума. Изобщо "едно да искаш, друго е да можеш, а трето и четвърто е да го направиш", в случая - продадеш. А, и оше нещо - нали помните "когато продаваш - две и две е пет, когато купуваш - три". В смисъл, че е нелепо да добиеш примерно керамични цокли или лампи, или трансформатори за дребни стотинки или пък без пари (както често се случва, да си признаем) и след това да ги калкулираш по безумните цени на магазините за резервни части. Или пък да си спомниш, че инженерния труд струва скъпо, ама само когато искаш да го продадеш, а не и когато го купуваш. Искам да бъда разбран добре - всеки има право да сложи каквато си иска стока на изделието си - и тя е такава, каквато е не толкова заради цената на вложените елементи и материали, колкото, както беше казано преди мен, заради безсънните нощи, безбройните "опит-грешка", знанията, моженето и пр. Никой не купува Ролс-Ройс на килограм, нито пък Джан Франко Фере на метър.
- bis
- има опит
- Мнения: 95
- Регистриран на: Чет Дек 01, 2005 1:00 am
- Местоположение: Бургас
- Обратна връзка:
Струва ми се, че пропускаме една съществена "подробност", която се нарича ценност на стока или услуга. Под нейното въздействие стандартните разценки придобиват други стойности. За да съм по-ясен ще дам пример с "картината на Rutcho". За този за когото тя не носи някакво усещане дори не струва и цената на платното и боите а камо ли труда
За един ....шлосер примерно без особени претенции за културна извисеност (дано не засягам никой) една пила или чук имат по-голяма стойност от картина на Пикасо или Рембранд (случайно избрани) а може и бутилка гроздова също! Естествено ако не гони комерсиален интерес. За един радиолюбител примерно справочник по полупроводникови прибори или интегрални схеми би бил доста по-ценен от склуптура на известен или неизвестен творец. Обратното също би било в сила - същият справочник не би бил от почти никакъв интерес за склуптура.
Една от първите теми в общата икономическа теория също засяга тази материя. Колко струва чаша вода? Ще кажете нищо или почти нищо. Я питайте някой мнооого жаден в пустинята не пил вода 2 дена ако ще да е с 5 килца злато по него. Айде на бас че ще ги смени за водата.
.
Когато търсим спешно някакъв дефицитен (за нас или за в момента) компонент сме склонни да заплатим по-висока сума за него а ако го взимаме просто за да имаме запаси бихме реагирали "по-разумно"
В тази връзка един лампов усилвател би бил ценен за всеки по различен начин а оттам и склонноста за всеки да плати различна сума за него според това какъв ценз и възможности има.

Една от първите теми в общата икономическа теория също засяга тази материя. Колко струва чаша вода? Ще кажете нищо или почти нищо. Я питайте някой мнооого жаден в пустинята не пил вода 2 дена ако ще да е с 5 килца злато по него. Айде на бас че ще ги смени за водата.

Когато търсим спешно някакъв дефицитен (за нас или за в момента) компонент сме склонни да заплатим по-висока сума за него а ако го взимаме просто за да имаме запаси бихме реагирали "по-разумно"
В тази връзка един лампов усилвател би бил ценен за всеки по различен начин а оттам и склонноста за всеки да плати различна сума за него според това какъв ценз и възможности има.
Принципа който цитираш се базира на идеята за scarcity или иначе казано - доколко едно нещо е достъпно. Водата в пустинята не е лесно достъпна и е в ограничени количества. Няма за всички - ерго - има по-високо търсене от предлагане. Ако драснем добре познатите на всеки учил икономика криви на търсенето и предлагането веднага ще видим, че високото търсене бута цената на водата нагоре.
По същия начин - едно Бентли например не е скъпо заради материалите използвани в него. Нито пък заради работната ръка. Тези неща го правят ПО-СКЪПО от един Опел да кажем, но не могат да увеличат цената чак до такава степен. За това е наложително да има търсене подплатено с вярата, че екслузивноста на притежаването на Бентли има исканата цена.
Ако някой не иска да даде даже 500 лева за лампов усилвател то:
Той не е убеден в неговите качества. Трябва да има ниво на познание на материята, което е много важен икономически и маркетинг фактор при ценообразуването.
Трябва даденото произведение да е в малки, екслузивни бройки.
Трябва недвусмислено да се покаже на потенциалния купувач, че сравнима по качество на звука алтернатива е в тотално друг ценови клас.
Продаващия трябва да накара купувача да надделее над синдрома на стадото. Фактът, че всички купуват дадена марка не е гаранция за качеството, то е защитен механизъм на потребителското мислене. Това че е част от множеството дава на купувача увереността че е направил най-доброто решение.
Създайте увереност в купувача, че няма да го изоставите. Дори нещо да се повреди, вие ще го оправите. Дайте му тестов период. Изградете репутация и база от доверие в уменията ви и коректността. Потребителското мислене е готово да плати много повече от това ако е уверено, че сте до него в случай на повреда или друг проблем.
Потребителското мислене обича да се чувства "на високо" апелирайте към факта, че този тип бутикова техника не е за всеки, а за хора като него (който и да е той/тя).
Звучи лигави и гнусно нали
Еми това е света на маркетинга. Никой не е успял без него. Ако си мислите че някой е над тези неща. Грешите, просто има иновативна маркетингова стратегия.
Правил съм доста обемен обзорен проект върху маркетинговите особености на пазара на аудио-техниката и немалка част от него се занимава именно с DIY кредото и маркетинговите аспекти на както някой се изрази "бутиковите" аудио изделия.
Забравих да обобщя моето виждане за маркетинг на подобно изделие - опишете вашето произведение по начин по който купувача след това ще може да се похвали пред приятели: "Уникален в България" "Поръчкова изработка; Поръчкови части" "Сравняван е с изделия за $$$$$$$$" "Изработва се ръчно за повече от месец, без подбирането на компонентите" "Подбирани компоненти". Нали знаете - психиката е голямо нещо - дори качеството да е ушевадно, консуматорския дух и желанието да си "по-добрия" могат да разубедят много хора.
По същия начин - едно Бентли например не е скъпо заради материалите използвани в него. Нито пък заради работната ръка. Тези неща го правят ПО-СКЪПО от един Опел да кажем, но не могат да увеличат цената чак до такава степен. За това е наложително да има търсене подплатено с вярата, че екслузивноста на притежаването на Бентли има исканата цена.
Ако някой не иска да даде даже 500 лева за лампов усилвател то:
Той не е убеден в неговите качества. Трябва да има ниво на познание на материята, което е много важен икономически и маркетинг фактор при ценообразуването.
Трябва даденото произведение да е в малки, екслузивни бройки.
Трябва недвусмислено да се покаже на потенциалния купувач, че сравнима по качество на звука алтернатива е в тотално друг ценови клас.
Продаващия трябва да накара купувача да надделее над синдрома на стадото. Фактът, че всички купуват дадена марка не е гаранция за качеството, то е защитен механизъм на потребителското мислене. Това че е част от множеството дава на купувача увереността че е направил най-доброто решение.
Създайте увереност в купувача, че няма да го изоставите. Дори нещо да се повреди, вие ще го оправите. Дайте му тестов период. Изградете репутация и база от доверие в уменията ви и коректността. Потребителското мислене е готово да плати много повече от това ако е уверено, че сте до него в случай на повреда или друг проблем.
Потребителското мислене обича да се чувства "на високо" апелирайте към факта, че този тип бутикова техника не е за всеки, а за хора като него (който и да е той/тя).
Звучи лигави и гнусно нали

Правил съм доста обемен обзорен проект върху маркетинговите особености на пазара на аудио-техниката и немалка част от него се занимава именно с DIY кредото и маркетинговите аспекти на както някой се изрази "бутиковите" аудио изделия.
Забравих да обобщя моето виждане за маркетинг на подобно изделие - опишете вашето произведение по начин по който купувача след това ще може да се похвали пред приятели: "Уникален в България" "Поръчкова изработка; Поръчкови части" "Сравняван е с изделия за $$$$$$$$" "Изработва се ръчно за повече от месец, без подбирането на компонентите" "Подбирани компоненти". Нали знаете - психиката е голямо нещо - дори качеството да е ушевадно, консуматорския дух и желанието да си "по-добрия" могат да разубедят много хора.
- Rumen Suvandjiev
- BG Audio Team™
- Мнения: 2924
- Регистриран на: Нед Авг 01, 2004 12:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
От написаното от sunderaubg става ясно, че аз не ставам за търговец.
Съгласен съм с това.
Аз не обичам да убеждавам купувача, че получава нещо повече от това, което наистина получава. На всичкото отгоре имам неприятния навик да излагам всички недостатъци на въпросното устройство. Смятам, че е редно купувачът да ги научи от мен, а не в последствие да ги установи сам или с помощта на някой по-сведущ. Колкото и да е старомодно като маркетингова стратегия, но предпочитам нещата ми да се продават сами.
Както и да се напъвам да измисля някакъв по-оригинален начин, единственото, което ми хрумва, е Иво Рачевото "Просто ела и чуй".
Според мен този вид техника е не толкова за сноби, колкото за хора, които наистина умеят да слушат. На такива хора мога само да пожелая един ден да имат възможност да материализират представата си за добър звук.
Съгласен съм с това.
Аз не обичам да убеждавам купувача, че получава нещо повече от това, което наистина получава. На всичкото отгоре имам неприятния навик да излагам всички недостатъци на въпросното устройство. Смятам, че е редно купувачът да ги научи от мен, а не в последствие да ги установи сам или с помощта на някой по-сведущ. Колкото и да е старомодно като маркетингова стратегия, но предпочитам нещата ми да се продават сами.
Както и да се напъвам да измисля някакъв по-оригинален начин, единственото, което ми хрумва, е Иво Рачевото "Просто ела и чуй".
Според мен този вид техника е не толкова за сноби, колкото за хора, които наистина умеят да слушат. На такива хора мога само да пожелая един ден да имат възможност да материализират представата си за добър звук.
Ручо, абсолютно съм съгласен са теб. Аз просто излагам своите наблюдения. Хубаво е човек да да знае какво цели за себе си и своите изделия. Дал Господ повече хора като теб. Така се намират истинските перли - когато човек работи за удоволствие и с желание да сътвори нещо , а не да печели. Това което излагам са сурови маркетинго-психологически наблюдения които имам при това непълни и непотвърдени. Всички в този форум които творят с душата си имат моите пълни адмирации!
-
- BG Audio Team™
- Мнения: 992
- Регистриран на: Съб Окт 02, 2004 12:00 am
- Местоположение: София / Прага
- Обратна връзка:
Re: надник
Така се пазари с плочкаждията дето слага фаянса в банята... А ако не ти изнася си го сложи сам...audionote написа: ... Продължавам да твърдя че 3 дни са напълно достатъчни. ...."
- Borislav Uzunov
- BG Audio Team™
- Мнения: 649
- Регистриран на: Вто Яну 11, 2005 1:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Audionote, преди една седмица се захванах да сглобя един малък лампов усилвател. Имам всички части за него както и готова кутия. Всеки ден му отделям доста време и още има работа по него. Така че ако обичаш, айде следващия път когато пишеш за нещо, което изобщо не ти е ясно и никога не си правил, да не се изцепваш неподготвен.
Министерство на Звука
We are the Musicmakers
We are the Musicmakers
- Borislav Stankov
- BG Audio Team™
- Мнения: 1223
- Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 12:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Много е трудно да обясниш това на хора, които купуват звук с очи. Имам един колега, който въпреки, че призна, че никога не е чувал по-качествен звук ( на едно слушане в Теди - Freestate ), каза че няма да си купи DIY усилвател, защото не му харесвал външния вид, дори да свирел по-добре от марковия такъв.lozef написа:Мисля че това е сърцевината на разработките и продуктите които се предлагат в този форум.Магазините са претрупани с аудиотехника.Добрата е невероятно скъпа,а **средния** клас е жива порнография.Който е сигурен в това което прави,спокойно може да посочи ценовия клас който достига като качество,и да посочи значително по ниската ценаКойто има уши,ще разбере за какво става дума,инак да върви в магазина и да плаща 500-1000 процента **данък глупост** както бе писъл някой в форума
Мнозинството от хората са такива.
Същия отишъл и си купил някакви колони, без дори да ги чуе - просто му хванали окото. Често да ви кажа звука им е толкова зле, че просто с думи не може да се опише. Ама него си го кефи

Естествената тъпота всеки път надминава изкуствения интелект.

CHE
Born Ernesto Guevara de la Serna 14 June 1928 Rosario, Argentina.
Executed by a US-trained Bolivian soldiers in La Higuera on 9 October 1967.
http://slackpack.net" onclick="window.open(this.href);return false; - What the Slack!?!

CHE
Born Ernesto Guevara de la Serna 14 June 1928 Rosario, Argentina.
Executed by a US-trained Bolivian soldiers in La Higuera on 9 October 1967.
http://slackpack.net" onclick="window.open(this.href);return false; - What the Slack!?!
- Ivo_Hristev
- BG Audio Team™
- Мнения: 1209
- Регистриран на: Вто Авг 03, 2004 12:00 am
- Местоположение: Sofia
- Обратна връзка:
Въпрос на приоритети. Не би трябвало хората от този форум да обясняват фундаментални и и толкова лични и близки до съзнанието и душата неща като това което ти казва едно от основните ти сетива - на тиквеници, които купуват нещо предназначено за ушите - с очи. Аналог на това би било човек, който си купува картина като я подуши със завързани уши или почука по рамката и по това определя дали му харесва. Сещам се за няколко епитета за такива хора, нито един от тях ласкав.
Мда-а-а, при мен идват "тиквеници", които се правят на разбирачи. Влизат, разглеждат тонколоните, почукват ги с пръсти все едно пробват зрелостта на диня, нищо не казват, после си слагат ръката пред високоговорителя да видят дали "духа" и като не духа, казват дълбокомислено: "Липсва му баса, нема движение на въздуха, аз какви Jamo слушах, направо ми гаси запалката като я поднеса до колоната". А аз питам:"Кой бас ти липсва? Контрабаса ли? Или "да се басираме" за нещо? Ами то в тази композиция няма контрабас, ама ако искаш да не ти липсва - да ти пусна нещо с контрабас..." Та тикви - с лопата да ги ринеш...sunderaubg написа:Въпрос на приоритети. Не би трябвало хората от този форум да обясняват фундаментални и и толкова лични и близки до съзнанието и душата неща като това което ти казва едно от основните ти сетива - на тиквеници, които купуват нещо предназначено за ушите - с очи. Аналог на това би било човек, който си купува картина като я подуши със завързани уши или почука по рамката и по това определя дали му харесва. Сещам се за няколко епитета за такива хора, нито един от тях ласкав.
И после се сърдят на Иво Рачев, когато казва, че дава Етери само на хора, одобрени от него.gogo написа:Мда-а-а, при мен идват "тиквеници", които се правят на разбирачи. Влизат, разглеждат тонколоните, почукват ги с пръсти все едно пробват зрелостта на диня, нищо не казват, после си слагат ръката пред високоговорителя да видят дали "духа" и като не духа, казват дълбокомислено: "Липсва му баса, нема движение на въздуха, аз какви Jamo слушах, направо ми гаси запалката като я поднеса до колоната". А аз питам:"Кой бас ти липсва? Контрабаса ли? Или "да се басираме" за нещо? Ами то в тази композиция няма контрабас, ама ако искаш да не ти липсва - да ти пусна нещо с контрабас..." Та тикви - с лопата да ги ринеш...sunderaubg написа:Въпрос на приоритети. Не би трябвало хората от този форум да обясняват фундаментални и и толкова лични и близки до съзнанието и душата неща като това което ти казва едно от основните ти сетива - на тиквеници, които купуват нещо предназначено за ушите - с очи. Аналог на това би било човек, който си купува картина като я подуши със завързани уши или почука по рамката и по това определя дали му харесва. Сещам се за няколко епитета за такива хора, нито един от тях ласкав.
Аз ако съм, на такива хора ще отказвам изработка на каквото и да било.
Мисля, че се каза много по темата. Но най-вече мисля, че не дължите обяснение на такива "тикви"..... пускам си автоцензурата

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 2 госта