Колко важно е всъшност захранването - мое мнение
- velinski
- BG Audio Team™
- Мнения: 2684
- Регистриран на: Пон Яну 24, 2005 1:00 am
- Местоположение: Sofia
- Обратна връзка:
Мързи ме да чертая - схемата е елементарна:
Вход мрежа > предпазител на фазата > 2 кондензатора WIMA FKP 220nF/400VAC между фаза и нула > дросел с феритен пръстен (в случая 2 броя М4000) с по 10-15 огледални намотки с изолиран UTP проводник > 2 кондензатора WIMA FKP 220nF/400VAC между фаза и нула > 200k-1M разреждащ резистор между фаза и нула > изход
Аз съм добавил и още един резистор 200k с букса за глим лампа. Ако нямате FKP фолийни кондери на WIMA (най-добър звук според мен) за минимум 400VAC е задължително да се ползват X2 сертифицирани мрежови кондери! При желание може да се добавят и варистори, но за аудио цели са излишни според мен. Заземителният проводник НЕ ГО ПИПАМ (защото го ползвам след това и ми трябва "чист" без "боклуци"), обратно на всички практики да се слага още един кондензатор към него или да се прекъсва с бобина!
Вход мрежа > предпазител на фазата > 2 кондензатора WIMA FKP 220nF/400VAC между фаза и нула > дросел с феритен пръстен (в случая 2 броя М4000) с по 10-15 огледални намотки с изолиран UTP проводник > 2 кондензатора WIMA FKP 220nF/400VAC между фаза и нула > 200k-1M разреждащ резистор между фаза и нула > изход
Аз съм добавил и още един резистор 200k с букса за глим лампа. Ако нямате FKP фолийни кондери на WIMA (най-добър звук според мен) за минимум 400VAC е задължително да се ползват X2 сертифицирани мрежови кондери! При желание може да се добавят и варистори, но за аудио цели са излишни според мен. Заземителният проводник НЕ ГО ПИПАМ (защото го ползвам след това и ми трябва "чист" без "боклуци"), обратно на всички практики да се слага още един кондензатор към него или да се прекъсва с бобина!
STAX SR-007 Mk2 Omega 2 + KGSSHV Carbon
Grado PS-500e + TAG Mclaren 60i
Reference 3A Studio Master + Audiotour Moonphase SE + Audiotour Propaganda DAC + Sony CDP-X3000ES
Grado PS-500e + TAG Mclaren 60i
Reference 3A Studio Master + Audiotour Moonphase SE + Audiotour Propaganda DAC + Sony CDP-X3000ES
- analogsa
- има опит
- Мнения: 23
- Регистриран на: Пет Ное 24, 2006 1:00 am
- Местоположение: JHB
- Обратна връзка:
Схемата на Lamm цели премахването на постояннотоковата съставка на първо място. Повечето трансформатори (особено тороидални) работят по добре с нулев постоянен ток.
Болшинството фабрични и самоделни АС филтри не допринасят особено за по-добрия звук, поне по мои наблюдения и особено когато се касае за крайни стъпала. Всяко повишение на индуктивността или съпротивлението м/у усилвателя и мрежата подтиска динамиката.
СDP и DAC винаги имат някакъв нескопосан филтър на входа, но той е там не толкова да подобрява тяхното захранване, колкото да спира генерираният цифров шум да замърсява мрежата.
-
- BG Audio Team™
- Мнения: 1914
- Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 12:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
....така е не само по твой наблюденияanalogsa написа:Болшинството фабрични и самоделни АС филтри не допринасят особено за по-добрия звук, поне по мои наблюдения и особено когато се касае за крайни стъпала. Всяко повишение на индуктивността или съпротивлението м/у усилвателя и мрежата подтиска динамиката.


-
- BG Audio Team™
- Мнения: 1105
- Регистриран на: Съб Апр 30, 2005 12:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Патента на Шушурин, собсвеник на Lamm (виж схемата от предните мнения), има някакви достоинства, както при тороидални трансформатори така и при трансформатори с висококачествени магнитопроводи (с високо µ). Схемата на Велин е също едно добро решение. Тя се ползва във всички импулсни захранвания при това с 2 или 3 звена. В нея има една интересна особеност. Намотките са навити синфазно на тороид и филтъра е много ефикасен за синфазни сигнали (ако има кондензатори свързани към маса). За противофазната компонента обаче забележете, тази конструкция също работи. Това се случва защото между двете секций има голяма индуктивност на разсейване, поради отдалечеността им. Тази индуктивност е по-малка (10%-30% от основната), но тя в същност е филтриращата за противофазния сигнал. Това че индуктивността е намаляла е все едно че е намалено µ-то, а пък това от своя страна позволява да се работи с по-големи работни токове.
Професионалните филтри обаче са много сериозно и скъпо изделие.
Такива например произвежда Роде Шварц.
Професионалните филтри обаче са много сериозно и скъпо изделие.
Такива например произвежда Роде Шварц.
-
- BG Audio Team™
- Мнения: 992
- Регистриран на: Съб Окт 02, 2004 12:00 am
- Местоположение: София / Прага
- Обратна връзка:
Велински, заземителният ти проводник води към истинско заземяване, което ти си си правил или към клемата на шукото (в този случай двупроводна или трипроводна инсталация имаш)?velinski написа:Мързи ме да чертая - схемата е елементарна:
Вход мрежа > предпазител на фазата > 2 кондензатора WIMA FKP 220nF/400VAC между фаза и нула > дросел с феритен пръстен (в случая 2 броя М4000) с по 10-15 огледални намотки с изолиран UTP проводник > 2 кондензатора WIMA FKP 220nF/400VAC между фаза и нула > 200k-1M разреждащ резистор между фаза и нула > изход
Аз съм добавил и още един резистор 200k с букса за глим лампа. Ако нямате FKP фолийни кондери на WIMA (най-добър звук според мен) за минимум 400VAC е задължително да се ползват X2 сертифицирани мрежови кондери! При желание може да се добавят и варистори, но за аудио цели са излишни според мен. Заземителният проводник НЕ ГО ПИПАМ (защото го ползвам след това и ми трябва "чист" без "боклуци"), обратно на всички практики да се слага още един кондензатор към него или да се прекъсва с бобина!
Нещо такова! Зависи какво ще заземяваш. При нас изискването за системна земя за трансмисии и кабинети е 5 Ома, мълниезащита 10 Ома. Някъде ги правят и двете по 10 Ома. Всички обаче правят галванична връзка м/у двете. Лошото идва от безобразната електропреносна мрежа.VITAN написа:Малко встрани, но все пак:
Ако не ме лъже паметта, едно зеземяване ако се мерне и то е над 4 ома, не се брои за добро. Сеща ли се някой нещо по въпроса?
Благодаря Daynof
Най-накрая ми се отвориха очите. Имах плахи подозрения, че заземките по сайтовете на мобилните оператори са объркани и не е ясно дали работят, дали не. Всички, които работят по EPS- да се уволнят. Изобщо нужни ли са, защо е толкова копане? Дали мълнията се двоуми, къде да тресне, на по-малкия омаж,на по-големия или на двата? Кои завои харесва тока, леви или десни? Изобщо харесва ли завои? Къде се натрупват отрицателни заряди? Натрупват ли се или се събират и после си отиват? Различни заземки ли са нужни при кълбовидна мълния или са като при стандартна гръмотевица? Изобщо фундаментални въпроси, по които тепърва се надявам да бъда осветлен...
-
- BG Audio Team™
- Мнения: 1105
- Регистриран на: Съб Апр 30, 2005 12:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
При бурна гръмотевична дейност, никакво заземяване не помага. Виждал съм идеално заземен телефонен кабел, зарит на 1,20м под земята, който при една гръмотевична буря беше ударен от гръмотевица при връх Мургаш. Гръмотевицата беше проникнала през оловната мантията на кабела и направила отвор от вън около 3 мм, а вътре всичко беше разтопено.
Конкретно за Мургаш, метеоролога горе ми е разказвал невероятни неща. Прилича на монах отшелник-живее си горе. Той горкия се е нагледал на гръмотевици. Така че, това за кабел дето е изгорял като фитил и аз съм го виждал.Goro написа:При бурна гръмотевична дейност, никакво заземяване не помага. Виждал съм идеално заземен телефонен кабел, зарит на 1,20м под земята, който при една гръмотевична буря беше ударен от гръмотевица при връх Мургаш. Гръмотевицата беше проникнала през оловната мантията на кабела и направила отвор от вън около 3 мм, а вътре всичко беше разтопено.
- velinski
- BG Audio Team™
- Мнения: 2684
- Регистриран на: Пон Яну 24, 2005 1:00 am
- Местоположение: Sofia
- Обратна връзка:
Почти е същото - имам само един предпазител на фазата и разреждащия резистор е 1 мегаом/0,5W, но не е проблем и да бъде 220к с по-голяма мощностD.Kolev написа:така лиvelinski написа:....
Кондензаторите са FKP на WIMA
Феритният пръстен е 1 или 2 х М4000/М6000 с 2 х 15 навивки навити синфазно с едножлиен изолиран UTP проводник
STAX SR-007 Mk2 Omega 2 + KGSSHV Carbon
Grado PS-500e + TAG Mclaren 60i
Reference 3A Studio Master + Audiotour Moonphase SE + Audiotour Propaganda DAC + Sony CDP-X3000ES
Grado PS-500e + TAG Mclaren 60i
Reference 3A Studio Master + Audiotour Moonphase SE + Audiotour Propaganda DAC + Sony CDP-X3000ES
- Stefan Stefanov
- BG Audio Team™
- Мнения: 3026
- Регистриран на: Съб Юли 31, 2004 12:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта