1. Това че във София нещата са такива, изобщо не означава, че по малките градове е толкова розов живота.
а) Я авторката да отиде в Казанлък или в Попово или в Велико Търново и да ми каже пак, че на всеки метър има по 1 BMW 7 Series, MB S500 и тн. като види как стоят нещата там пак ще говорим ..
б) Да отиде и да разгледа всички квартали на София и да види всъщност в кои е пълно с тези "гъзарски" коли и после пак да говори. Щото аз в Овча Купел, Люлин, Младост и тн. ги виждам от време на време, но преобладаващата маса са брички за по 6-10 бона дето се движат само на магия.
2. Че в чужбина гледали били високите модели коли като извънземни кораби е смехотворно ! В момента живея в Дуизбург (Германия) и тук никой не обръща никакво внимание на това кой каква кола кара, колко струвала и тн. Хората са се надвили на масрафа и такива дребни битови проблеми изобщо не ги вълнуват. Аз лично на идване от България толкова Поршета на 1 място не бях виждал. За 20-30 мин престой във Франкфурт видях редом рамо до рамо да седят тамън 5 такива, които не бяха в "приятелска" стойка - т.е. всичките си бяха на съвсем непознати един другиму хора. В съвсем различни посоки си караха и от различни дойдоха. Заедно с това за въпросните 30 мин минаха 3 ферарита, сума ти А6ци, Ц класи и тн.
Така, че авторката да вземе да сведе глава и да не пише глупости, избивайки комплекси, в някой столичен вестник.
3. Тука лапетата се учат на А3, БМВ 3та серия пак от тогава пред-последен/последен модел, не на Голф 2. Голф 2/3, БМВ 3-та серия се карат вече като "ретро" автомобили. "Наточени" бракми не съм видял до сега, в турските квартали има разни "гъзари" с Голф 3ки и БМВ-та 3та серия със спойлери и тн. ама турските квартали са това ...
Тук да си гъзар с колата, телефона и тн. не съществува, има го само в празните български кофи, даже турците, негрите и индийците са го преодолели ( а дали въобще е съществувало при тях ?).
Задръствания и тук има и то в непознати граници за България. Аутобан - 16часа - работен ден - пъпли се с 10 километра/час в продължение на поне 30-40км. Това става на "път" с 5 платна + 2 аварийни от всяка страна.
Естествено и много истини има :
1. Тука такива като гореупоменатите джипове се карат от преуспели мъже на по 32-40 години, от вече успели по-възрастни мъже/жени - 50+ годишни.
2. Средният автомобил - Ауди А4,А6, МВМ 3, 5, Фолксваген Пасат последен модел, се карат от масовият "потребител" - хората си ги взимат на лизинг за 10 години с по 150-300 евро на месец "лизинг", а като им свърши 3г. гаранция (щото 100к километра се правят за отрицателно време и не е оферта такава гаранция) колите или продължават да се изплащат от невръстните синковци/дъщери или се връщат в магазина и се взима следващият последен модел и така ...
3. Коли втора ръка тука продават главно араби, турци и разни нашенци - словенци, румънци и тн.
4. Да караш Порше, Ламборгини и тн. е въпрос на желание и вкус - хората си ги карат за кеф, но никой не ги счита за нещо по-специално.
5. Обаче да караш Голф1, БМВ 3,5 и тн. от 80-та година вече прави впечатление - изглеждаш човек с възможности - ценител. Да се поддържа такава кола тук, да е в движение стува скъпо - екотакси, поддръжка.
6. Вярно че има задръствания по аутобаните, но за това пък аз 1 не видях да мине в аварйната лента и да "преебе" останалите.
7. Полицията не те спира за щяло не щяло, имат по-скоро представителна работа. Мен лично на идване нито 1 път не ме спряха. Грешка - излъгах - спряха ме вечерта когато пристигнах тук за да ме питат какво правя в 3ч през ноща спрял с аварийни - бях се изгубил. Попитаха ме за адреса който търся, обадиха се по радиостанцията и ме заведоха после до мястото - понеже си имат райони в 4-те района през които минавах ме "подеха" различни патрулки, но в крайна сметка ме заведоха до мястото. Пожелаха ми приятна вечер и си тръгнаха.
За сметка на това, да тормозиш съседите с музика в 2ч. е равносилно да се събудиш с 200-300евро по-лек портфейл в кварталното РПУ. (ако 1 път не са ти били достатъчно 300 евро по-малко в джоба)
Изобщо няма нищо общо с истината тази статия, пък пради липса на какво да правя реших и да я оборя с доказателства от 1-ва ръка

Но 1 ще кажа - по-добре извлечете каквото може от примера на развитите страни, образование и тн. но живота в нашата мила родина определено е по-приятен. Прекаленото еднообразие и спокойствие много бързо писва. За някои хора да няма никой по улиците в 19:00 може и да е нормално, двсички да спят вече в 22ч може пак да му се вижда нормално - на мен не !
Що се отнася до градският транспорт - прекрасно уреден е - качваш се през предната врата само - плащаш билет, показваш карта и минаваш. Тарикатите липсват, а си се направил, а са та свалили самите хора от рейса, няма лабаво. За сметка на това всеки автобус се движи по 99% спазвано разписание (казвам 99% защото от време на време има някой дето да закъснее с 2-3 мин), което пък е разположено на всяка спирка и "О чудо" никой не е счупил спирката и махнал разписанието. Метрото е още по-развито. За 20 мин С-бан - нещо като трамвай, взима разстояние от 20км.
Влаковете са на всеки 30 мин с всевъзможни дестинации.
Изобщо за предимставата няма какво да пиша, недостатъците са просто прекалено "спрялият" начин на живот - хорат са роботи всъщност, не са хора - всичко е едно и също от началото до края на живота.
Та извода е печелете по европейски, харчете по български в България
