GRANDE FINALE
Публикувано на: Чет Дек 03, 2009 12:08 pm
Край, край, край, край, край, край, край !!!
Търсенето на Звукът за мен вече приключи окончателно!
Вече влизам в редиците на хората, които имат щастието и привилегията да слушат точно Звукът, който искат, харесват и който винаги са мечтали да постигнат по някакъв начин. Пожелавам това на всички – удоволствието е просто умопомрачително. Оттук нататък мога да спя спокойно и да се отдам изцяло на Музиката, без да ме глождят отвътре някакви мисли за подобрения, доусъвършенстване, нови проекти и т.н.
Ето за какво иде реч – прилагам снимки на левия говорител (десният е огледален на този):
И една снимка от кухнята, където се вижда прецизната изработка на трептилките, направени от Аудиомастера, както и на пръв поглед незначителни (но много важни) детайли като кожени шайби под и над дървените ребра на центроващата система:
Казано накратко, основните цели, които бяха от първостепенна важност и които се превърнаха в звукова реалност са:
-способност за възпроизвеждане на възможно най-комплексен тон, т.е пълната липса на акценти и собствен звук
-максимално разширение на динамичния диапазон в посока към тишината (да се чуват възможно най-много микродетайли)
-максимална звукова прозрачност и лекота (да се чува все едно звука извира от въздуха, а не от говорителя)
-светкавична бързина при възпроизвеждането на бързите преходни процеси, без да звучат механично, все едно че драйверите са управлявани от робот, или както някои го наричат – музикалност
-много широка дисперсия (да не се усеща промяна в звученето при изместване на слушателя от централната ос)
-максимално широк честотен диапазон в посока на високите честоти, последван от много плавен завал без пикове в най-високите
Ако трябва да съм скромен - говорителите свирят феноменално добре, а ако трябва да кажа как звучат наистина, то суперлативите, които ще се наложи да използвам биха били прекалено хвалебствени, затова е по-добре да оставя това на хората, които ще дойдат да чуят за какво говоря всъщност, тъй като както казваше Иво Рачев – да се хвалиш сам е прекалено грозно и отблъскващо.
Вратите на слушателското ми помещение ще се отворят за демонтрации на най-любопитните, искащи да разберат за какво всъщност става въпрос, след като направя големите елипсовидни дървени рупори за канала, свирещ мидбас, висок бас и ниска среда, който да даде плътността, енергията, дълбочината на тембъра и звуковия мащаб на тези широколентови елипси. Там говорителите са също вери спешъл, но за тях – като му дойде времето.
Търсенето на Звукът за мен вече приключи окончателно!
Вече влизам в редиците на хората, които имат щастието и привилегията да слушат точно Звукът, който искат, харесват и който винаги са мечтали да постигнат по някакъв начин. Пожелавам това на всички – удоволствието е просто умопомрачително. Оттук нататък мога да спя спокойно и да се отдам изцяло на Музиката, без да ме глождят отвътре някакви мисли за подобрения, доусъвършенстване, нови проекти и т.н.
Ето за какво иде реч – прилагам снимки на левия говорител (десният е огледален на този):
И една снимка от кухнята, където се вижда прецизната изработка на трептилките, направени от Аудиомастера, както и на пръв поглед незначителни (но много важни) детайли като кожени шайби под и над дървените ребра на центроващата система:
Казано накратко, основните цели, които бяха от първостепенна важност и които се превърнаха в звукова реалност са:
-способност за възпроизвеждане на възможно най-комплексен тон, т.е пълната липса на акценти и собствен звук
-максимално разширение на динамичния диапазон в посока към тишината (да се чуват възможно най-много микродетайли)
-максимална звукова прозрачност и лекота (да се чува все едно звука извира от въздуха, а не от говорителя)
-светкавична бързина при възпроизвеждането на бързите преходни процеси, без да звучат механично, все едно че драйверите са управлявани от робот, или както някои го наричат – музикалност
-много широка дисперсия (да не се усеща промяна в звученето при изместване на слушателя от централната ос)
-максимално широк честотен диапазон в посока на високите честоти, последван от много плавен завал без пикове в най-високите
Ако трябва да съм скромен - говорителите свирят феноменално добре, а ако трябва да кажа как звучат наистина, то суперлативите, които ще се наложи да използвам биха били прекалено хвалебствени, затова е по-добре да оставя това на хората, които ще дойдат да чуят за какво говоря всъщност, тъй като както казваше Иво Рачев – да се хвалиш сам е прекалено грозно и отблъскващо.
Вратите на слушателското ми помещение ще се отворят за демонтрации на най-любопитните, искащи да разберат за какво всъщност става въпрос, след като направя големите елипсовидни дървени рупори за канала, свирещ мидбас, висок бас и ниска среда, който да даде плътността, енергията, дълбочината на тембъра и звуковия мащаб на тези широколентови елипси. Там говорителите са също вери спешъл, но за тях – като му дойде времето.