Формулиране на нивата

Ако знаеш какво искаш!
Съобщение
Автор
Аватар
Dimitar Atanasov
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 795
Регистриран на: Чет Яну 13, 2005 1:00 am
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

#46 Мнение от Dimitar Atanasov »

Bojo написа:
amitko написа: Остава си риторичния въпрос за какво са ни усилватели по 100 - 200 вата, като мощността на симфоничния оркестър е 1W. Какъв е смисъла от SACD до 100kHz, микрофона с който е записан някои негър 35 година вали до 12kHz (теоретично). За какво ни е усилвател то 100kHz ако cCD е до 22, и т.тн.


Е те тука не съм съгласен!

Оркестърът създава звуково налягане по-голямо от колкото повечето системи усилвател - озвучително тяло с мощност 100 - 200W (факт). Друг е въпроса дали в хола си човек (и комшиите му) могат да понесат това налягане.
Микрофона на негъра може би е "Нойман"? И теоретично, с колко децибела на октава спада на 12 db? И каква му е неравномерността?
И каква е горната граница на честотата, която човешкия организъм възприема? Тоест, каква според теб трябва да е горната граница?



Наистина е така, но оркестъра няма да се получи и с 100000W. Кокото до честотата, човек усеща доста нагоре и доста надолу (не става дума за чуване, например честоти под 5Hz се усещат с вестибуларния апарат, високите честоти понякога се усещат със зъбите), но пак е субективно. Основното според мен е дали ми харесва или не, и напълно естествено е моят усилвател да звучи много по - добре от няколко други (да допуснем че са еквивалентни) просто защото аз съм го правил.

gps

#47 Мнение от gps »

не забравяйте че един симфоничен оркестър е излъчвател с огромна площ все пак музикантите са разположени на 20 м дължина и 10 м дълбочина.2 тонколони са си 2 точки на излъчване и е трудно да наподобят широката площ на оркестъра.eдин от най-добрите микрофони за студиини записи се произвежда от 1947 година досега без изменения -въпреки новите материали и технологии.всеки музикант от старото поколение ще ви каже че с 2бр. 50W лампови моно стъпала маршал се озвучава 200-300 кв помещение с перфектен звук докато сега в същото помещение с 2х200W транзисторно стъпало не може да се постигне това звучене.

Аватар
Teodor Gugulanoff
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 862
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 12:00 am
Местоположение: Троян
Обратна връзка:

#48 Мнение от Teodor Gugulanoff »

Как го разбират някои; цитат:
"...Всъщност повечето от вас, ако са честни, няма да доловят никаква разлика между лампов SE и транзисторен клас АВ, освен ако разликата не идва от различните озвучителни тела, но това е една друга (много важна) тема .."

хе хе ;) ... ама не всички сме толкова глухи ;)
Изображение

audioman

#49 Мнение от audioman »

progressor написа:Как го разбират някои; цитат:
"...Всъщност повечето от вас, ако са честни, няма да доловят никаква разлика между лампов SE и транзисторен клас АВ, освен ако разликата не идва от различните озвучителни тела, но това е една друга (много важна) тема .."

хе хе ;) ... ама не всички сме толкова глухи ;)

Много странно какви категоризации поддържат толкова много хора, като че ли са слушали толкова ВСИЧКИ усилватели, а дори и ВСИЧКИ аудио-техники изобщо /на света искам да кажа/ :roll: :roll: :roll:

Ivan Rachev
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 1914
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 12:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

#50 Мнение от Ivan Rachev »

:D ako misli6 naistina 4e e trudno da 4ue6 po4ti si4ki ne6ta v hi-end,prosto ela s men tazi godina v Frankfurt ...citata koito izpolzva Progresora ne e moi no opredeleno e podtiska6to veren v pove4eto slu4ai :D
Aeroponic-LedGarden
Etheraudio
Metropolis

полугрец

#51 Мнение от полугрец »

Тази тема ще се првърне във един безкраен спор, касаещ нещо обективно - качеството и нещо субективно - вкуса ,знаем че всеки ще намери в своите устроиства своята златна среда.

Ivan Rachev
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 1914
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 12:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

#52 Мнение от Ivan Rachev »

ako trqbva da sme to4ni do krai i vkusat se deli na dobur i lo6 :D
Aeroponic-LedGarden
Etheraudio
Metropolis

Аватар
velinski
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 2684
Регистриран на: Пон Яну 24, 2005 1:00 am
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

#53 Мнение от velinski »

audioman написа:
progressor написа:Как го разбират някои; цитат:
"...Всъщност повечето от вас, ако са честни, няма да доловят никаква разлика между лампов SE и транзисторен клас АВ, освен ако разликата не идва от различните озвучителни тела, но това е една друга (много важна) тема .."

хе хе ;) ... ама не всички сме толкова глухи ;)

Много странно какви категоризации поддържат толкова много хора, като че ли са слушали толкова ВСИЧКИ усилватели, а дори и ВСИЧКИ аудио-техники изобщо /на света искам да кажа/ :roll: :roll: :roll:


Въпросът не е да си чул всичкото желязо на света, а да знаеш как трябва да звучат наистина инструментите и вокалите и да търсяш това качество във всяка система. И това е друг вид тренираност на ухото, не просто да избереш по-добре звучащата аудиосистема от 100 налични.

Мой познат музикант, свири на виола, който никога не се е занимавал с HI-END и не обича да слуша записана музика, НО веднага определя коя система как свири - само 15 минути слушане са му необходими! И оценката му в 99.99% от случаите е изкючително точна. Аз лично го използвам за "настройка" на усилвателите ми и досега грешка няма. Той може да знае как да "слуша" - това при едни е дарба, а при други се постига с много тренировки на живо. Защото познаваш ли как трябва да звучат живите инструменти, останалото е само въпрос на настройки и пари :)
STAX SR-007 Mk2 Omega 2 + KGSSHV Carbon
Grado PS-500e + TAG Mclaren 60i
Reference 3A Studio Master + Audiotour Moonphase SE + Audiotour Propaganda DAC + Sony CDP-X3000ES

audioman

#54 Мнение от audioman »

Да си слушал живи инструменти -да, така е!
НО съгласи се, че въпреки това, за да оплюеш ВСИЧКИ твърдотелни усилвателни устройства /които съществуват/ като по-лоши от ламповите, то трябва да си слушал поне всички твърдотелни, ако не и всички лампови плюс това /добре, айде да са само СЕ-тата/
Не може базирайки се на комерсиални модели транз. усилватели, сравнени с високи модели лампи, да се правят подобни заключения.
Аз също съм слушам много добре звучащи лампи!

Аватар
oceanman
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 1267
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 12:00 am
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

#55 Мнение от oceanman »

Приятели,нека не спорим,всеки си има своя лична концепция и си я защитава,други си нямат,а само слушат,трети като мен си търсят,чрез личните възприятия :D :wink: Нека не гледаме високомерно на опитите на другите да трърсят СЕБЕ си в начина на слушане на музика...Всеки рано или късно намира пътя си и е безсмислено да го разубеждаване или налагаме нашето мнение..Наистина и някои хора имат по-правилен слух,аз не съм от тези явно,но това не ми пречи в един момент да кажа"това ми харесва",без да се интересувам дали е лампа или трансистор...или пък интеграла.Нека да се съсредоточим върху градивното и да помогнем на другия,ако можем,пък макар и различен от нас.
Мисля,че затова е този прекрасен фрорум.

Аватар
velinski
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 2684
Регистриран на: Пон Яну 24, 2005 1:00 am
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

#56 Мнение от velinski »

oceanman написа:Всеки рано или късно намира пътя си и е безсмислено да го разубеждаване или налагаме нашето мнение.


Според мен това е истината - човек се развива и всеки път се изненадва като открие колко още по-естествено може да звучи дадена лампа или схема. И аз съм почнал с транзисторите преди 15 години, но в момента не им понасям плоския, нединамичен и немузикален звук изобщо (пък било това и Krell за $20000). Пак повтарям, че това си е мое мнение и не искам да споря с никого. Както казва един мой приятел с AD1 система - "хората, които харесват транзисторни усилватели - да си ги харесват - те не знаят какво изпускат" :D
STAX SR-007 Mk2 Omega 2 + KGSSHV Carbon
Grado PS-500e + TAG Mclaren 60i
Reference 3A Studio Master + Audiotour Moonphase SE + Audiotour Propaganda DAC + Sony CDP-X3000ES

Ivan Rachev
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 1914
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 12:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

#57 Мнение от Ivan Rachev »

:mrgreen: slava bogu ne sum 4ernata ovca na saita ve4e,mislq 1 kum 1 s Velinski po vuprosa...prisustval sum na proslu6vane na koeto master reference Krell za 120 000$[teji 317 kg i se vodi za edin ot nai dobrite poluprovodnikovi usilvateli praven nqkoga] be6e pusnat za 15 min. i prez cqloto ostanaloto vreme se slu6a6e edno grozno triod-4e na Sakuma :D...tova su6to e li4no moe mnenie koeto nqma za cel da tovari nikoi :wink:
Изображение
Изображение
Изображение
Последно промяна от Ivan Rachev на Сря Фев 16, 2005 12:48 am, променено общо 5 пъти.
Aeroponic-LedGarden
Etheraudio
Metropolis

Аватар
velinski
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 2684
Регистриран на: Пон Яну 24, 2005 1:00 am
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

#58 Мнение от velinski »

Брях, Alnico, дай повече инфо за тез дзверове 8O
STAX SR-007 Mk2 Omega 2 + KGSSHV Carbon
Grado PS-500e + TAG Mclaren 60i
Reference 3A Studio Master + Audiotour Moonphase SE + Audiotour Propaganda DAC + Sony CDP-X3000ES

zwukk
чете и пита
чете и пита
Мнения: 24
Регистриран на: Чет Авг 27, 2009 10:02 am
Местоположение: Виена, Австрия
Обратна връзка:

Re: Формулиране на нивата

#59 Мнение от zwukk »

И аз бих искал да дам едно мнение най-вече като чест посетител на концерти. Звукът в добре направена зала не може да бъде дори частично имитиран от която и да е уредба, първо поради причината, че е изцяло акустика т.е. естествен, второ пак поради същите причини динамиката е невъзможно да бъде възпроизведена по никакъв начин - как биха звучали примерно 12 контрабаса в един апартамент, подкрепяни от 30 цигулки, 20 чела, 5 туби и т.н. и т.н. Това са колко независими един от друг инструмента? А колко са озвучителните тела които трябва да ги имитират? Въпроси които нямат нужда от отговор.

А как ще свири един усилвател или тонколона и как ще се хареса е строго индивидуално. Да, има много продукти които се харесват на мнозина и така се създават марки, но въпреки всичко слухът на всеки е индивидуален, и свързан със звуковата култура която е придобил през житейският си път. Т.е. нещата са още по сложни за всеки индивид, независимо от общата психология.

И накрая - имам една плоча на АудиоТехника, записвана от студиото "Тошиба" някога през 80-те, споменах за нея в една друга тема. Е там е съкратен пътят на звукозапис и то значително, от студиото отива почти директно към режещата глава/доза. Смея да твърдя, че това е най-приятният запис които съм слушал, за сметка на това ударните ми се струват дори леко неестествени, но все пак това е джаз музика и си нямам на идея що за ударни са използвани. Плочата е "Boiling Point" и от тогава насам търся такъв род плочи, предполагам не е единствената произведена тогава, но нещо не мога да открия такива дори по ибей.

Завършвам постинга си с две снимки на един концерт, чиито звук направо ме разплака от удоволствие - оркестърът е от Венецуела и е детски деца от 14 до 18 години събрани във формация от 120 !!!!! музикнати, както споменах само челата бяха 12 (в берлинският симфоничен оркестър са 10 ако не ме лъже паметта)
Изображение
Изображение
Изображение

Аватар
Veselin Krachunov
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 361
Регистриран на: Чет Мар 15, 2007 1:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Формулиране на нивата

#60 Мнение от Veselin Krachunov »

Твърде смели твърдения и, за наше щастие - неверни. За какво ни е в апартамента да пресъздаваме акустиката на концертната зала, че и 12 контрабаса и 30 цигулки да вкарваме вътре??? Ако искаме да си правим концерт вкъщи с живи изпълнители, десетки инструменти и съответната акустика - естествено, че няма да се получи, но нали точно затова правим уредби - за да постигнем СЪЩИЯ ЗВУК с по-компактни средства? Стаята ни ни най-малко не трябва да докарва акустиката на концертна зала - тя трябва просто да е с неутрална акустика (да не добавя нищо от себе си), иначе акустиката на концертната зала е ЗАПИСАНА ВЪРХУ аудио-носителя и просто трябва да бъде правилно възпроизведена, за да бъде усетена и преживяна от слушателя.
Нещо друго - задавал ли си си въпроса защо в оркестъра има групи от по няколко ЕДНАКВИ инструмента? Едва ли е само заради chorus-фекта... Просто по времето на Бетовен и Моцарт не е имало усилватели и е било невъзможно една цигулка да докара на volume SPL-а на бас-тимпана, примерно... затова са ги слагали по няколко. В днешно време "оркестърът" може да се състои и от един синтезатор с десетки семплирани или синтезирани "инструменти" в него...

"А колко са озвучителните тела които трябва да ги имитират?" - дори да се направи така, че всеки един инструмент да се възпроизвежда от отделно озвучително тяло, ти колко уши имаш за да чуеш всяко едно от тях? Това е глупост, съизмерима само с тази на един друг, който твърдеше, че видите ли, хартиената мембрана на говорителя нямала да може да възпроизвежда правилно тембъра на меден духов музикален инструмент и следователно за тях мембраната трябвало да е медна... (а сигурно за струнните трябва да е струна и т.н..., пък ако трябва да възпроизведем изпускането на газове от някого - не ми се мисли какво трябва да закачим на жиците...)

...Приятелю, въпреки ентусиазма с който подхождаш към техниката, любовта ти към музиката, немалките технически познания и очевидно големите DIY-възможности, смятам че имаш още много да учиш и да слушаш, или поне да си изградиш някакви елементарни представи за нещата, ако искаш да просперираш в тази (а и във всяка една) област.

Виж примерно тук за да придобиеш някаква елементарна представа за акустиката на стая.

Иначе за всичко останало - поздравления!

Публикувай отговор

Обратно към “Лампови усилватели”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта