Формулиране на нивата

Ако знаеш какво искаш!
Съобщение
Автор
Ivan Rachev
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 1914
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 12:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Формулиране на нивата

#1 Мнение от Ivan Rachev »

Ниво Минус Второ: двутактни транзисторни усилватели Class B
Ниво Минус Първо: двутактни транзисторни усилватели Class A.
Нулево ниво: двутактни пентодни или тетродни усилватели Class AB.
Първо ниво: двутактни пентодни или тетродни усилватели Class A.
Второ ниво: еднотактни пентодни или тетродни усилватели Class A и двутактни триодни усилватели Class A с директно отопление, без обратна връзка .
Трето ниво: еднотактни триодни усилватели Class A с директно отопление, без обратна връзка.
Четвърто ниво: еднотактни триодни усилватели Class A с директно отопление, без обратна връзка, с висококачествени елементи и материали - вериги с твърдо окабеляване, използващи многожилни сребърни проводници, свързващи кондензатори от медно или сребърно фолио, захранвания с еднотактни лампови изправители за намаляване на пулсациите в захранването, филтри от Cerafine или Black Gate електролитни кондензатори, немагнитни резистори, произведени от танталов филм и изходни трансформатори с въглеродни сърцевини от типа "solid core" (вместо стандартно използваните, заради по-ниската цена "IE cores") с много високо съдържание на никел.
Пето ниво: еднотактни триодни усилватели Class A с директно отопление, без обратна връзка , използващи само най-добрите елементи и материали, известни днес - изходни трансформатори с изцяло сребърно окабеляване и желязно-въглеродна сърцевина с високо съдържание на никел, кондензатори Black Gate и свързващи кондензатори от сребърно фолио, захранване и верига с твърдо окабеляване и сребърни проводници.
Шесто ниво: Както Ниво Пет, еднотактни триодни усилватели с директно отопление, без обратна връзка, но със сребърни проводници и в основната верига, основните трансформатори, изправители, също въглеродни сърцевини от най-висок клас в основните трансформатори, лампово токоизправяне и регулиране, междукаскадните разделителни кондензатори са заменени с разделителни трансформатори със сребърно окабеляване и въглеродна сърцевина между всяко стъпало, изходни трансформатори със супер тънко ламинирана Super Radiometal 48 въглеродна сърцевина.
Последно промяна от Ivan Rachev на Пон Мар 31, 2008 5:19 pm, променено общо 1 път.
Aeroponic-LedGarden
Etheraudio
Metropolis

D.Kolev

#2 Мнение от D.Kolev »

:idea:
Ñåäìî íèâî :
áÿëà óñìèðèòåëíà ðèçà , áÿëà ñòàÿ ñúñ ñòàáèëíà çâóêîèçîëàöèÿ è áåç îñòðè ïðåäìåòè :lol: :lol: :lol:
øåãè÷êà , äà íå âçåìå íÿêîé äà ñå óáèäè :D

audioman

#3 Мнение от audioman »

Да, чул съм и съм чел още много митове и легенди, особено за ламповите схеми и кабелите.....
Някой знае ли защо висококачественият кабел трябва да съдържа точно 1357 жила със сечение точно 0.0237 кв. мм. всяко, с правоъгълна форма и излолирани едно от друго??? :wink: Естествено от чисто сребро, позлатено с 24-карата злато, изолацията в този случай е тефлон...... Това е за колонни кабели, за интерконекти цифрите са по-различни... :?: :idea:

D.Kolev

#4 Мнение от D.Kolev »

çà 1357-òå æèëà íå çíàì , àìà âèæ ñêîðî ìîæå äà çàïî÷íàò äà ñå èçïîëçâàò ñâðúõïðîâîäíèöè , ÷óäíî êàê íÿêîé hi-end ìàíèÿê íå å ïî÷íàë äà ñè ïîëèâà êàáåëèòå ñ òå÷åí àçîò :roll: :wink:

Ivan Rachev
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 1914
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 12:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

#5 Мнение от Ivan Rachev »

Изброената структура на нивата отразява факта (не фантазията), че всички транзисторни усилватели звучат по-зле, поради простата причина, че транзисторите са по-нискокачествено усилващи устройства. Думата "полупроводник" наистина означава това, което казва и го казва абсолютно недвусмислено: това е "половин"-проводник. Погледнато от страната на звука, това може да бъде преведено като "половин сигнал"! Което е точно така. Транзисторите по своята същност са нелинейни и се нуждаят от много корекции (обратна връзка ), за да имат достатъчно широк честотен диапазон и да бъдат способни да възпроизвеждат всякакви музикални сигнали, те не са усилватели на естествено напрежение. Пентодите и тетродите изискват коригираща обратна връзка за да снижи чувствителността на товара и да се разшири честотния диапазон, те са по-малко нелинейни, сравнени с транзисторите, представлявайки високоимпедансни устройства, които изискват съгласуване с изходен трансформатор. По този начин, те звучат по-добре, когато се използват добре, особено, когато са еднотактни или в псевдо триоден режим чрез свързването на решетките заедно. Пентодите и тетродите са по-ефективни (дават по-висока изходна мощност) и по-евтини от триодите, това ценово предимство, обаче, се заплаща с по-малка линейност (и следователно изцяло отворена обратна връзка), честотен диапазон и стабилност на товара - природата винаги дава с едната ръка и взема с другата.
Aeroponic-LedGarden
Etheraudio
Metropolis

audioman

#6 Мнение от audioman »

Bravo brato, Evala :) :) :) :)

Ivan Rachev
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 1914
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 12:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

#7 Мнение от Ivan Rachev »

211 и 300В
300В и 211 са еднакви по звучене. И двете се явяват американски изобретения в онези времена, когато тази страна не беше загубила ентусиазма в производството на потребителски стоки с подобаващо качество. В известен смисъл 300В е лесна за експлоатация, поради това че захранващото напрежение е само 400 волта. Смея да твърдя, че именно японските аудиофили разкриха пред цял свят превъзходното и уникално звучене на 300В. Ако сте правили или просто сте чували усилвател на 300В, то знаете за какво става дума. Съществува мнение, че тайната се крие в конструкцията на окачването на жичката на директно отоплявания катод. Тя като че ли виси надолу, поддържана от пружини. Ако помните първите механични ревербератори са също от пружинен тип. В известен смисъл сякаш микроскопична ехо машина е поместена вътре в електронната лампа. Това частично се потвъждава от тихия отзвук, възникващ при почукване по балона на 300В. Разликата в звучането на 211 и 300В е обусловена от материала, от който е изготвен катод с директно отопление. За увеличаване на здравината на отоплителната жичка 211 съдържа торий. Не забравяйте, че тези лампи са били предназначени за военната промишленост. Усилвателя на триода 211 звучи ясно и плътно. Бих искал да отбележа, че "300В Golden Dragon" притежава отлични характеристики. Говоря за това с особена гордост, защото в тези лампи се използва волфрам, получен по най-новата японска технология. H.Kondo
Aeroponic-LedGarden
Etheraudio
Metropolis

Bojo
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 992
Регистриран на: Съб Окт 02, 2004 12:00 am
Местоположение: София / Прага
Обратна връзка:

#8 Мнение от Bojo »

Питър Куортруп - Аудионот. Алнико - пусни го в отделна статия - заслужава си.

ПП За жалост нещата стоят точно така - хубавият звук изисква много пари. Той е скъп и много много луксозен. И трябва да бъде скъпо и прескъпо продаден. От кой? - От търговците. Как? - Както се продава всяка луксозна стока - с целия наличен арсенал от маркетингови инструменти, подходящо моделирани за спецификата на продукта, а тя е - малък пазар (около 800 000 000 USD), в сравнение с пазара на боклуци за еднократна употреба (около 1000 пъти по голям). Тоест пари за тотална реклама няма. И тук започва заиграването. Статии, изследвания, слухове, легенди и митове. Тук, а не на иженерната маса се смесват научните постижения и мистиката. В маркетинговите отдели се пишат свободните съчинения за монокристалната мед, извлечена от чилийска руда, копана на четни дати според индианския календар и т.н. Лично аз се забавлявам. Много! И вярвам на само на ушите си! Само на тях. И няки легенди започнаха да придобиват смисъл. Други не. Повечето лампови усилватели които съм слушал свирят зле. Но накои от тях - нямам думи да опиша какъв звук издават. Същото е със колоните. И с кабелите. Някои неща/компоненти/ просто имат душа, философия, хармония. Други са мъртви.

Господа офицерь, медсестрь и другая непиящуя сволач!

Да пием за митовете и легендите в Hi End-а.

Zmej

#9 Мнение от Zmej »

Изображение

...Съществува мнение, че тайната се крие в конструкцията на окачването на жичката на директно отоплявания катод. Тя като че ли виси надолу, поддържана от пружини. Ако помните първите механични ревербератори са също от пружинен тип. В известен смисъл сякаш микроскопична ехо машина е поместена вътре в електронната лампа. Това частично се потвъждава от тихия отзвук, възникващ при почукване по балона на 300В...


Изображение Изображение Изображение
Изображение Изображение Изображение

[img]http://vwclub-bg.org/forum/images/smiles/screwy[1].gif[/img]

Ivan Rachev
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 1914
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 12:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

#10 Мнение от Ivan Rachev »

Триодът с директно отопление е високолинейно усилващо устройство: оригинален усилвател на напрежението - първият, единственият и все още най-добрият - отговарящ добре на по-добрите вериги, компоненти и материали, но те са по-малко ефективни и по-скъпи от пентодите и тетродите. Така, те изискват по-ефективни тонколони с изходна мощност на върхова цена.
Чрез безкрайни експерименти открихме, че по-голямата мощност и интензивност на звука не прави продуктите да звучат по-добре или по-удовлетворяващо. Вместо това, ние търсим решения в технологиите, в техниката, частите, материалите и усилвателните устройства, които биха могли да осигурят по-добро поведение при ниско ниво на звука, тъй като вярваме, че това са аспектите с най-голяма важност.
В крайна сметка, факт е, че всички сигнали започват от тишината и именно в тази "входна" точка се ражда звукът.Предимствата на звучене на добре конструираните лампови усилватели са широко признати и наистина високо ценени. Тембралната чистота, органичната текстура и много високата динамична разделителна способност на ламповите усилватели представляват "естествена" алтернатива на изтънчения, но твърде изменен тон, предлаган от техните полупроводникови конкуренти. Тези свойства на ламповото усилване са и безупречен антидот (противоотрова) срещу "рязкостта" на звука, съпътстваща цифровото възпроизвеждане-H.Kondo
Aeroponic-LedGarden
Etheraudio
Metropolis

Аватар
oceanman
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 1267
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 12:00 am
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

#11 Мнение от oceanman »

Наистина,какво да кажа аз с моя скромен опит и не чак толкова добрия слух...Учудвам се как е възможно въобще да бъдат калкулирани такива цени, дори и за толкова скъпи и благородни части...Отговора на Божо според мен добре е аргументиран... Всичко трябва да бъде добре премислено,премерено и освободено от митовете и легендите...Трудно ми е да определя най-добрия звук,който съм слушал...дали премерения ритъм на цялостна апаратура NAIM или Конфиденс на Дайнаудио..или Уилсън,или един лампов руски,който смаза много именити продукти...или лошия звук на лампов AMC,който не изпъкна с абсолютно нищо,но транзисторното стъпало на същата фирма ме очарова безкрайно...Определено ми харесаха много неща на Аудио Нот...Добре направена лампа...но защо ли хилядите долари не ми донесоха така търсената динамика...Но все пак,в съзнанието ми остана един много добър чар и наслада...В същата светлина още помня звука на стар лампов апарат-грамофон,мисля,че беше руски-не с качество,а с присъствие,мащабност и бархетност...не мога да не кажа,че опредеено съм разочарован от много лампови "изгъзици"....Понякога съм се очудвал на приятния звук генериран от не особено скъпи и именити транзистори...но сполучливо създаващи ми атмосфера на комфорт...Визирам един Над...който сигурно е 30 годишен-дървен...Великолепно впечатление ми направи една лампа продавана на времето в оказион "Орка",до Хемус (Ручо,да не е твоя :D :wink: )........Истината е,че винаги съм си излизал с едно леко разочарование....Което ми говори,че каквато и техника да има,тя само ще се доближава до съвършенството на природата и никога няма да го достигне...Но има моменти,когато Душата ни изпада в екстаз...Може би когато се слее порива на Душата,мечтите,Моментното състояние на единство и хармония в което изпадаме,слушайки музиката...а не пускайки скучните пасажи за да измерим коя апаратура...на кой хармоник..или да отворим да видим с какво е направена апаратурата...Според мен истината е някъде по средата...Слушал съм великолепно звучащи първобитни лампови устройства...и толкова скучни и бездушни напудрени с благородни материали и гръмки наименования...И толкова приятни стари транзисторни устройства...И няма да цитирам хромирани и скъпи достижения на цифровия гений...които имам чувството,че са правени нарочно да не свирят...
Според мен има попадения и сред едните и другите...Няма да забравя как се хвърлях да купувам скъпи кабели и как се разочаровах от всяка следваща покупка...И сега пак си карам с плоския кабел на Джамо,изхвърлил Ван-ден-хул-а,Ийгъла,среброто на Кю-И-Д.Или когато разочарован от покупките на фирмени интерконектори,че не свирят толкова добре,колкото тези в комплекта на Накамичито ми едно време, седнах и си направих още по-добри с кабелчета внесени от Интертехник...Не мога да кажа,че няма и наистина добри неща,но заслужава ли си цената...За тези пари бих си наел не лош оркестър да ми свири доживотно :D :wink: Аз твърдо съм за качествена елементна база...до последно, но има някой граници,които здраво мислещия човек не трябва да надхвърля според мен...Защото човека е Сътворен като Стопанин на трази изтрадала Земя,а не като арендатор и консуматор.От тази гледна точка от природата по-красиво и истинско няма.................И в тази светлина много-поучителните ни спорове са безсмислени...и твърде субективни.
Хайде сега да послушаме музика :D :wink:

Ivan Rachev
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 1914
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 12:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

#12 Мнение от Ivan Rachev »

Частиците и разпространението на вълната.
Алберт Айнщайн е казал, че движението е енергия. От моя гледна точка, движението е звук. Още повече се убеждавам в това, когато слушам нарастващите звукови вълни в средата на овертюрата "Tannhauser" на Вагнер. Особено в последното изпълнение на великия маестро Тосканини от 4 април 1954 година, ти се струва сякаш звуковите частици се блъскат една в друга и се сливат в бурен водовъртеж, стоварвайки се върху слушателя с невероятна сила. Струва ми се, че звуковите частици извършват немислими итерации. Ясно си представям как 87 годишния маестро, завладян от своите чувства, отдава цялата си душа, дирижирайки това прощално изпълнение. И като отговор на това, музикантите влагат в изпълнението цялото майсторство, на което са способни. Смята се, че звука се разпространява праволинейно като всички вълни, но това е вярно само когато нямаме препятствие пред разпространението на големи пространства. В действителност, движението на звуковите вълни е неизмеримо сложно. Те се сблъскват с препятствия и една с друга. Резултантната вълна се разпространява, образувайки вихри по неописуеми траектории. От моя гледна точка тези, които се занимават с аудио техника е необходимо да притежават пространствено въображение, за да може ясно да си представят визуалните образи на звуковите вълни и тяхното поведение, които е невъзможно да се обяснят, базирайки се само на теорията на електричеството. Изглежда, че голямо количество фактори, влияещи върху звуковъзпроизвеждането и до днес остават неизучени, което е голямо предизвикателство пред натрупаните знания и опит на звукоинженерите. Колкото повече размишлявам над това, толкова повече разбирам, че света на звука е много по-дълбок, отколкото можем да си представим.Всяка сутрин в 5 часа в главния дзен-будиски храм Содзи-дзи 200 монаха се събират за молитва. На голямата площ от хиляда татами, седящи отляво и отдясно под свода на храма, монасите тихо започват да пеят своите сутри. Какво величествено звучене. Този обред, повтарящ се неизменно всеки ден, въвежда човека в състояние на нирвана. Какво трябва да направя, за да изразя подобно величие с помощта на звуковъзпроизвеждащо оборудване? Преди всичко да се обърна към структурата на звука. При съвременните методи на запис, стандартно се разполагат няколко микрофона, подобно на фигурите на шахматна дъска. Към този способ се отнасям скептично, главно поради това, че колкото повече микрофони са инсталирани, толкова по-подчертано спрямо другите се възприема звука около всеки един микрофон поотделно. Но при това се нарушава най-важното - общата хармония от съчетанието на звуковите вълни. Спомнете си какъв звук издава самолет с два двигателя. Ще чуете не два равни тона, а трети плавно вибриращ, понякога ръмжащ звук, който е следствие от неголямата разлика в честотите на всеки двигател. Музикалните инструменти и гласът също задължително пораждат различия в тоновете. Струва ми се, че именно това тонално биене ражда хармониците, сливащи се в съзвучия и акорди в резултат, на което се превръщат в красив и вълнуващ тембър...... :D :mrgreen: -tva sa razbiraniata na H.Kondo,qvno 4oveka umee da slu6a muzika i blagodarenie na tova monoblokovete s negovoto ime struvat 100 000$ :wink:
P.S....az su6to si me4taq da pritejavam takiva monoblokove,no tova 4e sus sigurnost niama da moga da si go pozvolia nikoga, ne me kara da gi obezmislqm 8)
Aeroponic-LedGarden
Etheraudio
Metropolis

bezobraznia

Ето и моето мнение

#13 Мнение от bezobraznia »

Аз смятам, че ОПРЕДЕЛЕНО си заслужава всеки лев (или евро), което имам да бъде похарчено за съвършенството в музиката. Oceanman, съгласен съм със по-горното което си написал, но с една голяма забележка. Писал си, че здравомислещият човек трябва да има граници при охарчването си... малко не съм съгласен с това, а и да конкретизирам как мисля аз "Здравомилещият (според мен) и здравослушащият не трябва да имат абсолютно никакви граници в влагането на средства за да постигнат съвършенство във "донасянето на музиката в къщи" :)
Обаче за съжаление мога да отбележа, че по никакъв начин не може (пак според мен) да се донесе симфоничният оркестър у дома... просто не е измислена и няма да бъде колоната която ще направи това, колкото и да се повишава потенциала на науката...
Поздрави!
Ники

Аватар
Teodor Gugulanoff
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 862
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 12:00 am
Местоположение: Троян
Обратна връзка:

#14 Мнение от Teodor Gugulanoff »

В икономиката, по-точно в ценообразуването има един термин "marginal profit" ... забравил съм какво точно означаваше, щото се оказа, че нашата икономика не е като оная и не ми се е налагало да ценообразувам както си му е реда .. все "от разходите"... както и да е ... та, сетих се за него като чета и проследявам тази тема.
Нещата опират до следното - колко повече получаваш за всеки следващ вложен лев ?
Има един оптимум, една златна среда, останалото е прах, пепел и сребърен окис ;) ... защо не съм виждал досега коментари и изследвания за влиянието на сребърния окис върху звука ?! А в същото време ми се обяснява колко лошо било окисляването на медните проводници ... не че и аз не съм сложил феритни пръстени на плетените ми захранващи кабели ;) , ама чак пък толкоз ..
Чета тия дни едно изледване, публикувано в руския нет .. какво се оказва - кондензатор за няколко рубли (от определена, конкретна серия/тип обаче) е равностоен на Multi Cap RTX за 16$ и не отстъпва кой знае колко на Audio Note Signal Capacitor Paper-in-oil ?!
За направата на Voigt Pipes - bezobraznia оценява на около 400 лв. разходите си, за моите мисля че съм се вместил до 200 лв. ... основните материали от дървесен произход ;) за хорните, които проектирам вече няколко месеца, няма да са повече от 100-150 лв., и става въпрос за истинска 40 херцова corner placement хорна, т.е. с уста ~7400 кв.см ... събрана в габарит 2.5х1х0.6м ... били евтини тук материалите - хе-хе, дори и да са три пъти по-евтини, къде отива разликата от няколко хиляди, да не казвам десетки, долари ?!
Така че, граница има. И именно нейното определяне считам за основно занимание на всеки така наречен audio DIY-er. Тук някой ще опонира, че за различните хора границата е различна. ОК, но разлика в хиляди долари? Десетки, стотици хиляди ? Не мисля.

Поздрави,
Теодор
Изображение

полугрец

re

#15 Мнение от полугрец »

напълно съм съгласен с progressor всичко трябва да е в разумни граници

Публикувай отговор

Обратно към “Лампови усилватели”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта