Моля спешно за помощ!
- Stefan Stefanov
- BG Audio Team™
- Мнения: 3026
- Регистриран на: Съб Юли 31, 2004 12:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Благодаря за отговора!
Явно,че ще ги връщам транзисторчетата,но какво правим после?!Сайта www.linearsystems.com го открих и аз,това е единственото място,където казах,че го видях транзистора в SMD корпус на чипче.Не виждам да има възможност да мога да си поръчам LSK389 за България от този сайт.Страхотен проблем се оказа да си намеря по магазините в Бургас два полевака в един корпус,няма такова животно тук.Няма ли някакъв аналог,подходящ за този усилвател,който да е по-разпространен по магазините или някой да ми прати от София ако може,ще съм му изключително благодарен.Заради този жалък транзистор не мога да си пусна усилвателя като хората,аман вече
Явно,че ще ги връщам транзисторчетата,но какво правим после?!Сайта www.linearsystems.com го открих и аз,това е единственото място,където казах,че го видях транзистора в SMD корпус на чипче.Не виждам да има възможност да мога да си поръчам LSK389 за България от този сайт.Страхотен проблем се оказа да си намеря по магазините в Бургас два полевака в един корпус,няма такова животно тук.Няма ли някакъв аналог,подходящ за този усилвател,който да е по-разпространен по магазините или някой да ми прати от София ако може,ще съм му изключително благодарен.Заради този жалък транзистор не мога да си пусна усилвателя като хората,аман вече
Сега като поразрових из нета,излиза,че са ми пратили заместителя LSK389,защото само той се предлага в SMD корпус на 8 крако чипче.2SK389 си е само в корпус SIP07,редови,поне според спецификацията му.На торбичката на транзисторите ми пише "2SK389-TOS",а на самите транзистори пише "K389BL" Утре им ги пращам обратно и започва пак ходене по мъките в търсене на транзистор...
-
- BG Audio Team™
- Мнения: 2347
- Регистриран на: Съб Сеп 11, 2004 12:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Най добре е да си подбереш 2 двойки от 10-на транзистора, 117,170, 168,301 и т.н. всички те стават.
Когато правих тази схема, имах 244 и 995, правих я за себе си, а не за публикуване, спокойно минава и с обикновени полеваци, както и обикновени биполярни.Несиметрията зависи главно от сервото и е несъществена, при положение, че е в границите на 20-30мВ.
Когато правих тази схема, имах 244 и 995, правих я за себе си, а не за публикуване, спокойно минава и с обикновени полеваци, както и обикновени биполярни.Несиметрията зависи главно от сервото и е несъществена, при положение, че е в границите на 20-30мВ.
Inspiration Audio
SE tube amps with direct heated triodes.
SE tube amps with direct heated triodes.
Благодаря за съвета на Даниел Петров!
Като цяло съм се отказал да го правя диференциалния с два отделни транзистора-мъчих го преди с какви ли не транзистори,никога не се получаваше,както трябва.Ако се получи добра стойност на постоянното в изхода,то след много кратко време тя започва да играе скокообразно нагоре и надолу,минава от 10 миливолта,до около волт и това е само,докато държа уреда на изхода,много знам какво става след това.Най-лошият вариант,който съм навит да опитам е да залепя два транзистора един за друг,като отделни не ми се слагат.Гръмне ли още веднъж тази пущина ще й направя само снимки за спомен,може и да покажа някоя тук и засилвам машината с мъка на сърцето към казана!Колкото и да ми се иска да работи,няма да инвестирам повече пари в нещо,което работи няколко месеца уж безпроблемно и после гърми на поразия без привидно никакви ясни признаци и белези за това
Като цяло съм се отказал да го правя диференциалния с два отделни транзистора-мъчих го преди с какви ли не транзистори,никога не се получаваше,както трябва.Ако се получи добра стойност на постоянното в изхода,то след много кратко време тя започва да играе скокообразно нагоре и надолу,минава от 10 миливолта,до около волт и това е само,докато държа уреда на изхода,много знам какво става след това.Най-лошият вариант,който съм навит да опитам е да залепя два транзистора един за друг,като отделни не ми се слагат.Гръмне ли още веднъж тази пущина ще й направя само снимки за спомен,може и да покажа някоя тук и засилвам машината с мъка на сърцето към казана!Колкото и да ми се иска да работи,няма да инвестирам повече пари в нещо,което работи няколко месеца уж безпроблемно и после гърми на поразия без привидно никакви ясни признаци и белези за това
Намерих тази тема http://www.bgaudio.org/modules.php?name ... pic&t=2665 и ми става ясно,че трудно или изобщо няма да намеря транзистори.Поръчах си от Линеар Системс мостри(samples)на LSK289B,само,че в по-нормалния корпус ТО-71,но честно казано ме съмнява,че ще дойде нещо...В общи линии-язък за труда и парите...
-
- BG Audio Team™
- Мнения: 2347
- Регистриран на: Съб Сеп 11, 2004 12:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Елиминирай сервото (извади всичко около операционния и него самия) и сложи разделителен кондензатор 4700-10000 мкф/10В в обратната връзка, т.е. резистора с малката стойност (6.8ом) да не е директно вързан към маса, а през кондензатора.
Така проблем с несиметрията няма да имаш...
Големия е добре да се шунтира примерно със 50мкф/15В К52-2, тук таме все още се намират останали по магазините из София.
Можеш да си вземеш 2 от Аспарух Желязков.
Входният капацитет също може да се елиминира, като остане само резистор 47к от гейта към маса, мисля, че някъде из темите постнах схема с такива промени...
ЕДИТ:
Надрасках я набързо, ама забравих да махна галимациите на входа, там оставяш само 47к към маса, сигнала директно в гейта.
Длъжен съм да пртедупредя, че липсата на входен кондензатор е едно стъпало по високо откъм качество на звука, но усилвателя не търпи сигнал с постоянна съставна от нерегламентирани източници!
Китайски звукови карти с такъв дефект дал господ!
Така проблем с несиметрията няма да имаш...
Големия е добре да се шунтира примерно със 50мкф/15В К52-2, тук таме все още се намират останали по магазините из София.
Можеш да си вземеш 2 от Аспарух Желязков.
Входният капацитет също може да се елиминира, като остане само резистор 47к от гейта към маса, мисля, че някъде из темите постнах схема с такива промени...
ЕДИТ:
Надрасках я набързо, ама забравих да махна галимациите на входа, там оставяш само 47к към маса, сигнала директно в гейта.
Длъжен съм да пртедупредя, че липсата на входен кондензатор е едно стъпало по високо откъм качество на звука, но усилвателя не търпи сигнал с постоянна съставна от нерегламентирани източници!
Китайски звукови карти с такъв дефект дал господ!
Inspiration Audio
SE tube amps with direct heated triodes.
SE tube amps with direct heated triodes.
Благодаря за изчерпателния отговор на Даниел Петров !Махам сервото,ок,но това е не малка част от цялата схема,интересува ме-какво и колко евентуално от качествените параметри на усилвателя ще загубя?
Относно входа-усилвателя го пускам само към Creative звукови карти,но знам ли,все някога може да се случи и да го бучна на нещо калпаво,проблем ли е ако махна сервото и оставя галимациите на входа?
Относно входа-усилвателя го пускам само към Creative звукови карти,но знам ли,все някога може да се случи и да го бучна на нещо калпаво,проблем ли е ако махна сервото и оставя галимациите на входа?
-
- има известен опит
- Мнения: 133
- Регистриран на: Съб Ное 20, 2004 1:00 am
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Добре,решено,махам сервото След като го разкарам,ще има ли проблем с непълната идентичност на двата транзистора в диференциалния на входа,тоест,ще трябва ли пак як подбор и да търся ли два полевака в един корпус(каквито явно,че няма да намеря) или двата BF245,с които съм сега,ще ми свършат работа?
Ето тук http://bgaudio.org/modules.php?name=For ... &start=225 виждам,че и двата диода са заменени с резистори,до колко това е качествена промяна и има ли смисъл да коригирам и аз платките си с тези резистори на мястото на диодите между IRF-те?
И малко глупав въпрос,но от любопитство(не съм на "ти" с усилвателите,но се интересувам )-какво по-точно прави сервото и каква е била идеята му,когато е сложено в схемата и какво става,когато се отстрани
Ето тук http://bgaudio.org/modules.php?name=For ... &start=225 виждам,че и двата диода са заменени с резистори,до колко това е качествена промяна и има ли смисъл да коригирам и аз платките си с тези резистори на мястото на диодите между IRF-те?
И малко глупав въпрос,но от любопитство(не съм на "ти" с усилвателите,но се интересувам )-какво по-точно прави сервото и каква е била идеята му,когато е сложено в схемата и какво става,когато се отстрани
-
- BG Audio Team™
- Мнения: 2347
- Регистриран на: Съб Сеп 11, 2004 12:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
На първият въпрос:
Имаш тример за нулиране на офсета в сорсовете на диференциалния.
На втория:
Резисторите на местото на диодите трябва да са по 2.2 ома.
Резистора в сорса на ИРФ620 трябва да се намали на 3.9 ома.
Вземи мерки за доброто охлаждане на двата ИРФ-а!
Монтирай ги директно на радиатора на крайните!
На третия:
Сервото служи да държи нулата в изхода при липса на входен сигнал, тъй като в обратната връзка няма кондензатор и усилването по постоянен ток е толкова, колкото и по променлив. Т.е. ако имаш несиметрия 20-30мВ между двата транзистора на диференциалния, тя ще нарастне толова пъти, колкото е коефициента на усилване а целия усилвател. При наличие на разделителен капацитет по променлив ток в обратната връзка, коефициента на усилване за постоянен ток е 1, т.е. несиметрияа 20-30мВ си остава толкова и на изхода.
Преди няколо години беше модерно да се ползва серво, за да се елиминира капацитета в обратната връзка. Концепцията си има както предимства, така и недостатъци.
Сега не бих усложнявал нещата заради един кондензатор, добри прехвърлящи кондензатори има и мисля, че самата обратна връзка е по голямата злина, от това как е изпълнена - дали със серво или по класическия начин.
Ще постна ъпдейтвана версия на тоя усилвател в най скоро време.
Имаш тример за нулиране на офсета в сорсовете на диференциалния.
На втория:
Резисторите на местото на диодите трябва да са по 2.2 ома.
Резистора в сорса на ИРФ620 трябва да се намали на 3.9 ома.
Вземи мерки за доброто охлаждане на двата ИРФ-а!
Монтирай ги директно на радиатора на крайните!
На третия:
Сервото служи да държи нулата в изхода при липса на входен сигнал, тъй като в обратната връзка няма кондензатор и усилването по постоянен ток е толкова, колкото и по променлив. Т.е. ако имаш несиметрия 20-30мВ между двата транзистора на диференциалния, тя ще нарастне толова пъти, колкото е коефициента на усилване а целия усилвател. При наличие на разделителен капацитет по променлив ток в обратната връзка, коефициента на усилване за постоянен ток е 1, т.е. несиметрияа 20-30мВ си остава толкова и на изхода.
Преди няколо години беше модерно да се ползва серво, за да се елиминира капацитета в обратната връзка. Концепцията си има както предимства, така и недостатъци.
Сега не бих усложнявал нещата заради един кондензатор, добри прехвърлящи кондензатори има и мисля, че самата обратна връзка е по голямата злина, от това как е изпълнена - дали със серво или по класическия начин.
Ще постна ъпдейтвана версия на тоя усилвател в най скоро време.
Inspiration Audio
SE tube amps with direct heated triodes.
SE tube amps with direct heated triodes.
Благодаря отново за изчерпателния отговор на Даниел Петров,както и на всички,които помагат по темата! Вече съм по-обнадежден,ще направя всички препоръчани промени и ще пиша какво е станало,когато ми остане време за мащабния ремонт Да разбирам ли сега,че транзситорите на диференциалния мога и да не ги лепя един за друг,а да обирам несиметрията само с тримера,защото преди блъснеше ли ми 20 волта в изхода,тримера нямаше как да ги обере?
Остава само да се справя и някак с досадния брум в изхода,много голяма мъка ще е,да видим.Бях чел по една тема тук във форума,пак за брума,много хора мислят,че трафа излъчва и влиза през ширмовката,да ама не.Колкото си блъсках главата аз с това нещо с другия ми усилвател,обличах трафа в ламарини,местих маси напред и назад,накрая,за да се убедя,че не е от трафа го ивадих с удължени проводници на метър извън кутията,брума си беше абсолютно същия Всичко се оправи като преметнах няколко маси,ама,докато стигна до тях... И все пак да се има предвид,че постигнах абсолютно нулев брум в изхода с фалшивите екраниращи кабели,които се продават в Бургас-смешна ширмовка,супер тънко активно жило.Пиша това,с идеята да спестя мъките на някои аудио любители като мен,в обличането на трафа в ламарини и други такива,ефект,няма,поне при мен Имам още три усилвателя и трите нямат брум в изхода,без да е мислено за специално разположение на трафа(който е прилично голям) и без да е обличан в ламарини
Остава само да се справя и някак с досадния брум в изхода,много голяма мъка ще е,да видим.Бях чел по една тема тук във форума,пак за брума,много хора мислят,че трафа излъчва и влиза през ширмовката,да ама не.Колкото си блъсках главата аз с това нещо с другия ми усилвател,обличах трафа в ламарини,местих маси напред и назад,накрая,за да се убедя,че не е от трафа го ивадих с удължени проводници на метър извън кутията,брума си беше абсолютно същия Всичко се оправи като преметнах няколко маси,ама,докато стигна до тях... И все пак да се има предвид,че постигнах абсолютно нулев брум в изхода с фалшивите екраниращи кабели,които се продават в Бургас-смешна ширмовка,супер тънко активно жило.Пиша това,с идеята да спестя мъките на някои аудио любители като мен,в обличането на трафа в ламарини и други такива,ефект,няма,поне при мен Имам още три усилвателя и трите нямат брум в изхода,без да е мислено за специално разположение на трафа(който е прилично голям) и без да е обличан в ламарини
-
- BG Audio Team™
- Мнения: 472
- Регистриран на: Пон Яну 10, 2005 1:00 am
- Местоположение: В.Търново / София
- Обратна връзка:
-
- BG Audio Team™
- Мнения: 2347
- Регистриран на: Съб Сеп 11, 2004 12:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Абе ти подбрери все пак транзисторите поне горе доле, че разликите са отчайващи понякога. Не знам дали си наясно как се подбират полеви транзистори, писано е много по темата, тук, във тоя форум.
Измерва се максималният дрейнов ток по следния начин:
Гейт-сорс накъсо, батерийка - 9 волта примерно, милиамперметър.
Плюса на батерията се свързва към + на амперметъра, минуса му се свръзва към дрейна, гейт-сорс към минуса на батерията. Отчита се тока, подбират се транзистори с най близък максимален ток.
Относно брума, виж как са ти масите...
Доколкото разбрах, брума се усилва драстично тогава, когато закачиш и двата канала към източника, т.е. свържеш двете входни маси заедно...
Ако си с отделни изправители за всеки канал при обща вторична на трафа, положението най лесно се оправя като последователно на входната маса към сигнала на всеки канал се свързва резистор 6.8-10 ома.
Така масите на двата канала са "развързани" една от друга и "ефект на дефекта" при свързването им заедно няма.
Измерва се максималният дрейнов ток по следния начин:
Гейт-сорс накъсо, батерийка - 9 волта примерно, милиамперметър.
Плюса на батерията се свързва към + на амперметъра, минуса му се свръзва към дрейна, гейт-сорс към минуса на батерията. Отчита се тока, подбират се транзистори с най близък максимален ток.
Относно брума, виж как са ти масите...
Доколкото разбрах, брума се усилва драстично тогава, когато закачиш и двата канала към източника, т.е. свържеш двете входни маси заедно...
Ако си с отделни изправители за всеки канал при обща вторична на трафа, положението най лесно се оправя като последователно на входната маса към сигнала на всеки канал се свързва резистор 6.8-10 ома.
Така масите на двата канала са "развързани" една от друга и "ефект на дефекта" при свързването им заедно няма.
Inspiration Audio
SE tube amps with direct heated triodes.
SE tube amps with direct heated triodes.
Благодаря за обясненето как се подбират полеваци,не бях наясно,тествах всичко направо на платката.Сегашните с които съм,са в общи линии добре подбрани,преди да гръмне усилвателя най-ниските стойности,които виждах на постоянното в изхода бяха около 20mV(но при определени топлинни условия явно,се разбалансираше диференциалния и ми литваха едни стойности,оле мале,волт да речем...).Смятам,че сега като направя промените с премахването на сервото,нещата ще заспят и без да се налага да подбирам на ново транзистори.Но,ще видим,опита учи
Относно брума-да,получава се точно,както го е описал Даниел Петров-когато свържа само едната камбанка на входа,няма брум,когато обаче свържа и другата камбанка за другия канал и тогава бръмват и двата.Захранването ми е едно и за двете платки-една вторична(т.е. 2х40V~),един грец,4 кондензатора-по два в паралел и така полученото двуполярно го подавам на двете платки през предпазители,това е.
Относно брума-да,получава се точно,както го е описал Даниел Петров-когато свържа само едната камбанка на входа,няма брум,когато обаче свържа и другата камбанка за другия канал и тогава бръмват и двата.Захранването ми е едно и за двете платки-една вторична(т.е. 2х40V~),един грец,4 кондензатора-по два в паралел и така полученото двуполярно го подавам на двете платки през предпазители,това е.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта