FeedForward Error Correction (A+B) amp.
Хич не го взимай навътре за бъзика, на мен ми е по-готско да чета така, някак си не ми изглежда сухарско...
Ама за класа А май няма да се разберем за тия 5-6 мА... През КУАД-а си минават кажи-речи едни към 40мА постоянни от класа А към изхода... Даже ей ся, да не съм голословен, си премерих ДЦ-то точно на 47-те ома - 1.77 Волта... Май дман си беше играл да му пуска и повече, ама съм нот шуър...
Иначе и аз съм фен на А+Б (абе А си ме блазни, ама не и 'хардуера' и 'водното охлаждане'... ), ама досега освен в куад, другаде не съм ги скивал, та затова ми е интересна твойта схемичка. А куад-а може да се направи да свири наистина добре, особено след като се разкара операционния (имаме си едно проектче с Дман), ама много ми бърка в здравето тоя втори хармоник... Затова те питам, дали след като си го направил симетрично (класа А да ти блъска точец към изхода само когато трябва) втория хармоник се е позагубил; а от това решение не страда ли малко класа А...
А и друго да те питам - като си сменил камарата биполярни горе с мос-а, каква е разликата в звука? Щото засега сме с биполярни, ама идеята за мос-а ми се върти в главата от известно време...
А и входът ти ми изглежда 'по-чистичък', ама за това - после...
п.с. успех с гадното стъпало с голямото захранване...
Ама за класа А май няма да се разберем за тия 5-6 мА... През КУАД-а си минават кажи-речи едни към 40мА постоянни от класа А към изхода... Даже ей ся, да не съм голословен, си премерих ДЦ-то точно на 47-те ома - 1.77 Волта... Май дман си беше играл да му пуска и повече, ама съм нот шуър...
Иначе и аз съм фен на А+Б (абе А си ме блазни, ама не и 'хардуера' и 'водното охлаждане'... ), ама досега освен в куад, другаде не съм ги скивал, та затова ми е интересна твойта схемичка. А куад-а може да се направи да свири наистина добре, особено след като се разкара операционния (имаме си едно проектче с Дман), ама много ми бърка в здравето тоя втори хармоник... Затова те питам, дали след като си го направил симетрично (класа А да ти блъска точец към изхода само когато трябва) втория хармоник се е позагубил; а от това решение не страда ли малко класа А...
А и друго да те питам - като си сменил камарата биполярни горе с мос-а, каква е разликата в звука? Щото засега сме с биполярни, ама идеята за мос-а ми се върти в главата от известно време...
А и входът ти ми изглежда 'по-чистичък', ама за това - после...
п.с. успех с гадното стъпало с голямото захранване...
Комент
пич, тука не виждам никаква права връзка, просто с този капацитет 120пф се осигурява стабилна работа на схемата при прехода през 0волта. Това се използва в много схеми /знаеш, предполагам/ където крайните транзистори са изнасилени и/или работят в нелинеен режим /както тук/.
Ако го нямаше това стъпалото щеше да се насира около 0волта преходите и звукът става отвратителен....
Ако го нямаше това стъпалото щеше да се насира около 0волта преходите и звукът става отвратителен....
-
- BG Audio Team™
- Мнения: 2347
- Регистриран на: Съб Сеп 11, 2004 12:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
5-6mA,ама само през долния изходен транзистор.Иначе 40 и няколко през клас А.Не съм споменавал други цифри.
На Сашо амп-а е с мосфет клас А,с генератор на ток 100мА,дарлингтони на изхода.Кирчо го е чувал и го е сравнявал с неговия еднотактен.
Той е съдника
Правата връзка помпи разликовия сигнал м/у двата ампа в противофаза на изхода.Толкова!
"...ама досега освен в куад, другаде не съм ги скивал..."
Разрови се в нета,има доста схемички на А+В,които нямат нищо общо с
куад.
Все пак принципа е измислен от Харолд Блек.
Май 1929г...
На Сашо амп-а е с мосфет клас А,с генератор на ток 100мА,дарлингтони на изхода.Кирчо го е чувал и го е сравнявал с неговия еднотактен.
Той е съдника
Правата връзка помпи разликовия сигнал м/у двата ампа в противофаза на изхода.Толкова!
"...ама досега освен в куад, другаде не съм ги скивал..."
Разрови се в нета,има доста схемички на А+В,които нямат нищо общо с
куад.
Все пак принципа е измислен от Харолд Блек.
Май 1929г...
Inspiration Audio
SE tube amps with direct heated triodes.
SE tube amps with direct heated triodes.
-
- BG Audio Team™
- Мнения: 2347
- Регистриран на: Съб Сеп 11, 2004 12:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Г-н Кирилов,чакаме вашата експертна оценка!!!
Бива да е безпристрастна,то и да кажеш нещо хубаво,аз така и така не мисля примерно да ти направя подарък от два широколентови говорителя от около 500 кинта парчето
Абе,Змей,много помпи тоя изрод,дето си го турил като avatar.
Всеки път като вляза във форума и се шашкам,май ще требва да ходя на врачка да ми лее куршум.
Бива да е безпристрастна,то и да кажеш нещо хубаво,аз така и така не мисля примерно да ти направя подарък от два широколентови говорителя от около 500 кинта парчето
Абе,Змей,много помпи тоя изрод,дето си го турил като avatar.
Всеки път като вляза във форума и се шашкам,май ще требва да ходя на врачка да ми лее куршум.
Inspiration Audio
SE tube amps with direct heated triodes.
SE tube amps with direct heated triodes.
- Kiril Kirilov
- BG Audio Team™
- Мнения: 1506
- Регистриран на: Пет Юли 30, 2004 12:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
A vs A+B
Какво да кажа Моя зен е малко по-добър... но онова чудовище тресе здраво кочината като мощност...ама нали знаете, че за да усетиш от 100 вата нагоре, трябва да чукат пиковете на 1000 за да ти се стори 2 пъти по-силно... аз мисля, че не е сериозен проблем да се чуе на място тази А+Б версия от най-заинтересованите, ако мислят, че Кюстендил не е безкрайно далече (на 86 км от София е). Единствения сериозен проблем, който частично се реши след подмяната на оригиналния траф на Сони със Зименския (но не заради него, а заради намесата на widowmaker) е, че все още има брум при свързване в регулируемите входове на Сони-то. При директните е значително по-малко, но все още го има... Какво да кажа като цяло... има много солиден бас, но за 3D не мога да го преценя, защото съм го слушал само на Сашовите (на собственика) колони Jamo 7.7 . А те са 3-лентови с много гнусна срязваща честота 3.5 Кхц м/у среди и високи... (както на повечето комерсиални модели) и там на каквото и да е я няма триизмерността на моите ефтини пайп-ове, които макар и да свирят по леко отдолу и по-глухо отгоре, дават усещането за истинска триизмерност... Ако има голям интерес, мога да уговоря моя приятел, да спретнем едно слушане я в Сф, я в Кн...
Последно промяна от Kiril Kirilov на Чет Дек 02, 2004 8:25 pm, променено общо 2 пъти.
-
- BG Audio Team™
- Мнения: 2347
- Регистриран на: Съб Сеп 11, 2004 12:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Аха,брум е.
Не питай дали не давах заето,докато го пооправя...
Ревеше ми се,сериозно.
Никакви хитринки с масите не минаха.
Ебалниците от фирма Сони бяха спретнали много неадекватен монтаж.
И трябваше,ща не ща да се съобразявам с него.
То и самият усилвател в оригинал беше като на умрелия таковата духа.
Генерална скръб,братче един кашон все хубави чаркове за толкова идиотски звук.
Явно и за това се искат умения!
И никак,ама никак не е лесно
Не питай дали не давах заето,докато го пооправя...
Ревеше ми се,сериозно.
Никакви хитринки с масите не минаха.
Ебалниците от фирма Сони бяха спретнали много неадекватен монтаж.
И трябваше,ща не ща да се съобразявам с него.
То и самият усилвател в оригинал беше като на умрелия таковата духа.
Генерална скръб,братче един кашон все хубави чаркове за толкова идиотски звук.
Явно и за това се искат умения!
И никак,ама никак не е лесно
Inspiration Audio
SE tube amps with direct heated triodes.
SE tube amps with direct heated triodes.
-
- BG Audio Team™
- Мнения: 2347
- Регистриран на: Съб Сеп 11, 2004 12:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Ами смятай
Примерно ако е +45/-45В
И изходния сигнал е максимум 40В пик.
Пиковият ток при 4 ома е 10А
Сега си нарисувай един правоъгълник,
като височината му е 45 волта
Една синусоида(полупериод само) с височина 40 волта
Та това,което остава като площ от правоъгълника като махнем синусоидата,е това,което отнася транзистора.Другото,демек синусоидата е за говорителя.
Остава да сметнеш площта на идиотоидата,дето остана след махане на синусоидата. Базик де!
И си направи сметката,че транзистора един полупериод бачка,а през другия си почива.Така,че това,което си получил е за двата!:idea:!
Може и доста по-лесно
Ефективната на 40В е приблизително 28.28 волта.
Тока около 7 Ампера.
200 вата в говорителя.
45-28.28х7А=това,което отнасят транзисторите.
116-7 вата горе доле.
Значи 350 вата и нагоре траф за 200 вата амп.
Пък кпд-то е ясно как става
Ама...кой му пука за кпд-то,нали няма да си носиш акумулатори с тебе,като го пускаш
Енергото да му мисли
Примерно ако е +45/-45В
И изходния сигнал е максимум 40В пик.
Пиковият ток при 4 ома е 10А
Сега си нарисувай един правоъгълник,
като височината му е 45 волта
Една синусоида(полупериод само) с височина 40 волта
Та това,което остава като площ от правоъгълника като махнем синусоидата,е това,което отнася транзистора.Другото,демек синусоидата е за говорителя.
Остава да сметнеш площта на идиотоидата,дето остана след махане на синусоидата. Базик де!
И си направи сметката,че транзистора един полупериод бачка,а през другия си почива.Така,че това,което си получил е за двата!:idea:!
Може и доста по-лесно
Ефективната на 40В е приблизително 28.28 волта.
Тока около 7 Ампера.
200 вата в говорителя.
45-28.28х7А=това,което отнасят транзисторите.
116-7 вата горе доле.
Значи 350 вата и нагоре траф за 200 вата амп.
Пък кпд-то е ясно как става
Ама...кой му пука за кпд-то,нали няма да си носиш акумулатори с тебе,като го пускаш
Енергото да му мисли
Inspiration Audio
SE tube amps with direct heated triodes.
SE tube amps with direct heated triodes.
-
- BG Audio Team™
- Мнения: 2347
- Регистриран на: Съб Сеп 11, 2004 12:00 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта