Страница 1 от 1

dc-dc конвертор 12В на 3.3/5.0/12.0 В ?

Публикувано на: Съб Май 19, 2007 11:53 am
от emptyspace
здравеите :) нов съм в форума и още съм прохождащ в импулсната схемотехника затова искам всякакви мнения и предложения по следния въпрос ... искам да направя захранване на PC за кола ама не ми се занимава да преработвам АТХ захранвания (щото ми е сложно и мяма да се справя ) , друго решение е фабрични мощни DC-DC конвертори ама те са скъпи та си мислех да ползвам LM2576 ( http://www.datasheetcatalog.com/datashe ... 2576.shtml )

самоче тои е само 3А .
мисля да преработя фабричната схема като сложа м/у стабилизатора и бобината 1-2 irfp044 които да обират натоварването , та въпроса ми е ще стане ли ? с колко мм проводник да се навие бобината ? ще трябват ли още компоненти и какви? транзисторите преди диода или след него трябва да са ? трябва ли диода да се замени с по мощен?

благодаря ви предварително :)

п.п. не ми се смеите много :):):) всеки се учи всеки ден :)

Публикувано на: Нед Май 20, 2007 4:57 pm
от emptyspace
както съм написал по горе за в кола е !
аз с такива чипове разполагам :) но ако знаеш някои сравнително евтини , които се намират на БГ пазара , може да споделиш ;)
освен това напрежението на акумулатора е по високо от 12в и не мисля че ще има проблем .
тези чипове имат и ON/OFF за това ги предпочитам.

Публикувано на: Нед Май 20, 2007 10:23 pm
от lusi
С какъв монитор?

Публикувано на: Пон Май 21, 2007 11:12 am
от Daniel Petrov
SG3525 на Motorola.
С един допълнителен компаратор можеш да реализираш защита от късо, а с dead time контрол-а можеш да зададеш максималният ток.
Има дадено всичко необходимо в дейташиит-а на моторола.
Използвай готови схеми от нета, ако си зле с конструирането на такива устройства, има дадени достатъчно примери...

Публикувано на: Пон Май 21, 2007 10:54 pm
от emptyspace
Daniel Petrov написа:SG3525 на Motorola.
С един допълнителен компаратор можеш да реализираш защита от късо, а с dead time контрол-а можеш да зададеш максималният ток.
Има дадено всичко необходимо в дейташиит-а на моторола.
Използвай готови схеми от нета, ако си зле с конструирането на такива устройства, има дадени достатъчно примери...


радвам се че има и хора с сериозно отношение към нещата !!!

Благодаря много :)

Публикувано на: Вто Май 22, 2007 12:32 am
от Tisho
emptyspace написа:
радвам се че има и хора с сериозно отношение към нещата !!!

Благодаря много :)


:lol:

Щом ти е сложно да се справиш с преработка на ATX захранване едва ли ще успееш с SG3525...


emptyspace написа:
аз с такива чипове разполагам но ако знаеш някои сравнително евтини , които се намират на БГ пазара , може да споделиш
освен това напрежението на акумулатора е по високо от 12в и не мисля че ще има проблем .
тези чипове имат и ON/OFF за това ги предпочитам.


Повечето Step-Down конвертори имат извод за ON/OFF...
Но все пак е хубаво ти да споделиш какъв ток ще консумираш, че да мога да потърся вместо теб. :P

Да наистина напрежението на акумулатора е по високо от 12v :smt080. Но ми е интересно като вземе, че се поразреди малко този акумолатор как ще направиш 110% коефицент на запълване за да компенсираш. :wink:

А да не говорим че в този режим в който искаш да го пуснеш чипа ще работи в почти 90- 100% коефицент на запълване, демек доста далеч от режима на класическия DC/DC конвертор. И като се взмем под внимание, че LM2576 е биполярна технология познай какво охлаждане ще трябва да му правиш...

Да Даниел е прав като ти дава идея да ползваш този PWM.
Аз бих го направил с 3525 но с транформатор... :wink:


А ако наистина ми се наложи да ползвам PC в колата то ще е Embedded... :wink: Поне е с едно захранване. :wink:

Публикувано на: Вто Май 22, 2007 10:20 am
от Goro
При близки входно и изходно напрежение (12в/12в), няма как да не ползваш трансформаторен преобразувател. В такъв режим, понижаващия и повишаващия преобразувател не са ефективни.

Публикувано на: Сря Май 23, 2007 11:10 pm
от lusi
Ако ше опираш до тороид, по-добре ползвай готов UPS