Еднотактни срещу двутактни

Тук е мястото за: лампи срещу транзистори,
SE срещу пуш-пул, ЦД срещу винил,
чалга срещу музика, Linux срещу Windows
и каквото още се сетите
Съобщение
Автор
Аватар
Rumen Suvandjiev
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 2924
Регистриран на: Нед Авг 01, 2004 12:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Еднотактни срещу двутактни

#31 Мнение от Rumen Suvandjiev »

Аз ще се включа с поредното повторение на максимата, че за (почти) всяка конструкция има място под слънцето.
И аз, и Аспарух, и Симон, можем на момента да демонстрираме PP усилвател, който категориочно да надсвири 90% от еднотактните самоделки, предлагани от знайни и незнайни майстори у нас.
Затова трябва да се направи едно важно уточнение - SE дефинитивно превъзхожда PP единствено когато става дума за изделия от един и същ клас - конструкция, елементи, изработка.
Специално за House_Boy ще обясня нещата по-подробно, това ще бъде полезно и на неговият приятел, когато реши отново да раздава авторитетни съвети.
- Изкривяванията - освен обобщителната стойност THD, изключително важно за слуховото възприятие е спектралното разпределение на отделните хармоници. При еднотактните усилватели преобладават четните, като с увеличаване на реда им се наблюдава бързо затихване. При двутактните четните хармоници се компенсират, но само ако схемата е достатъчно симетрична. Такава компенсация между другото, може да се постигне и при SE усилвателите.
- Изходните трансформатори - И в двата случая за постигане на качествен звук, към трансформатора се предявяват редица технически изисквания. При трансформатприте за PP обаче броят им е значително по-голям именно заради необходимостта от симетрия. Това автоматично ги поставя в класа на високобюджетните елементи. Поради тази причина почти всички популярни PP усилватели коменсират недостатъците на евтините си изходни трансформатори с въвеждане на обратна връзка, чието негативно влияние многократно е коментирано в този форум.
- Съвместимост - Повечето озвучителни тела, предлагани на пазара са с ниска или средна чувствителност и мощността, получена от типичен еднотактен усилвател (до 10W), е недостатъчна за постигането на нужното звуково налягане. Те могат успешно да се комплектоват с PP усилвател, който да им осигури нужната мощност. Ако обаче става дума за тонколони от висок клас, тогава е оправдана покупката на скъпо SE стъпало с висока мощност (20-50W).
- Пердимства на PP - По ниска себестойност на ват изходна мощност, по-малко тегло и габарити при задължителни клас А и липса на обратна връзка.
- Предимства на SE - всичко останало.

DRGeorgiev
чете и пита
чете и пита
Мнения: 950
Регистриран на: Пет Юни 26, 2009 2:43 pm
Местоположение: Стара Загора
Обратна връзка:

Re: Еднотактни срещу двутактни

#32 Мнение от DRGeorgiev »

Ето това се казва форум!Да излезе компетентен човек,да обясни подробно,възпитано,точно и ясно!Поздравления!

House_Boy
чете и пита
чете и пита
Мнения: 78
Регистриран на: Пет Яну 22, 2010 7:37 am
Местоположение: русе
Обратна връзка:

Re: Еднотактни срещу двутактни

#33 Мнение от House_Boy »

Доста изчерпателен и разбираем отговор! Благодаря за което.

Аватар
Kiril Kirilov
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 1506
Регистриран на: Пет Юли 30, 2004 12:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Еднотактни срещу двутактни

#34 Мнение от Kiril Kirilov »

А ти House_Boy можеше да започнеш да четеш архива:
http://www.bgaudio.org/modules.php?name ... =0&thold=0" onclick="window.open(this.href);return false;
През далечната 2004 не спях за да превеждам статии точно по въпросите, които сега се сещаш да задаваш. Точно най-старата статия е превод и е за еднотактовите усилватели. Прочети я.
Прочети и другите неща:
http://www.bgaudio.org/modules.php?name ... =%DE%EB%E8" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bgaudio.org/modules.php?name ... 3%F3%F1%F2" onclick="window.open(this.href);return false;
И целия архив:
http://www.bgaudio.org/modules.php?name=Stories_Archive" onclick="window.open(this.href);return false;
Статиите не са уморително дълги. От по няколко страници са. Има и картинки в много от тях :-)

House_Boy
чете и пита
чете и пита
Мнения: 78
Регистриран на: Пет Яну 22, 2010 7:37 am
Местоположение: русе
Обратна връзка:

Re: Еднотактни срещу двутактни

#35 Мнение от House_Boy »

Първата статия добре, но другите ми иска рег, като попълня и дам вход пише некоректно влизане пробваите отново. Като дам нова рег и ме враща в форума в акаунта ми ?

Аватар
Borislav Stankov
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 1223
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 12:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Еднотактни срещу двутактни

#36 Мнение от Borislav Stankov »

да сега ще оправя пропуска ...

сайта и форума са две различни системи и понеже съм махнал или по-скоро насочил регистрацията от сайта към тази на форума за това така се получава, сега секцията която Кирил ти е посочил вече може да се разглежда и от нерегистрирани потребители, така че чети ...
Естествената тъпота всеки път надминава изкуствения интелект.
Изображение
CHE
Born Ernesto Guevara de la Serna 14 June 1928 Rosario, Argentina.
Executed by a US-trained Bolivian soldiers in La Higuera on 9 October 1967.

http://slackpack.net" onclick="window.open(this.href);return false; - What the Slack!?!

House_Boy
чете и пита
чете и пита
Мнения: 78
Регистриран на: Пет Яну 22, 2010 7:37 am
Местоположение: русе
Обратна връзка:

Re: Еднотактни срещу двутактни

#37 Мнение от House_Boy »

Благодаря сега всичко е ОК, а аз залягам над четивото.

Аватар
oceanman
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 1267
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 12:00 am
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

Re: Еднотактни срещу двутактни

#38 Мнение от oceanman »

Според мен трябва повече "обиколки" по аудиофилите да направиш и да си избереш правилната концепция... И аз харесвам повече ламповите SE-та, но на Попа РР и на Румбата наскоро слушах РР, които могат да съперничат на много еднотактни. Слушах SE с ГМ70, което не ми направи никакво впечатление..както и направен от Симон усилвател SE с ГМ70, който е приказна машина...

Румен чудесно е написал за плюсовете и недостатъците на SE и РР, но накрая най-важен е "готвача", респективно майстора, направил усилвателя, както и ред други фактори, като напасване съвместимост между компонентите и акустична среда в помещението в което слушаш. Някои явления "нямат логика", но е така...

Обикаля и слушай :wink:

Аватар
EmilRachev
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 586
Регистриран на: Пет Фев 05, 2010 6:12 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Еднотактни срещу двутактни

#39 Мнение от EmilRachev »

oceanman написа:Слушах SE с ГМ70, което не ми направи никакво впечатление..
Би ли дал подробности за конструктора и притежателя на този усилвател?
Също така някакви подробности, ако знаеш за самата конструкция, на какво отдаваш незадоволителния резултат при такава иначе висок клас платформа? :?
Мониторът ви е прашен отвътре?
За автоматично почистване, моля кликнете
ТУК

Аватар
Rumen Suvandjiev
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 2924
Регистриран на: Нед Авг 01, 2004 12:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Еднотактни срещу двутактни

#40 Мнение от Rumen Suvandjiev »

Ами лампата сама по себе си не е никаква платформа, независимо колко е хубава.

Аватар
EmilRachev
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 586
Регистриран на: Пет Фев 05, 2010 6:12 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Еднотактни срещу двутактни

#41 Мнение от EmilRachev »

Румене, аз лично приемам крайната лампа като един вид платформа.
ГМ70 се слави като изключително линейна в звуково отношение лампа, при която в голяма степен липсват характерното оцветяване на звука, типичен за много други крайни лампи.
Това е една от главните причини преди време да избера точно нея за собствения си усилвател.

Друг е въпроса, че да се изгради усилвател на тази "платформа" не означава задължителен успех.
По цялата верига има куп компоненти и, ако някъде нещо не е в най-благоприятния режим или добре напаснато спрямо последващите компоненти се получават незадоволителни резултати.
Предполагам, че усилвателя за който пише oceanman е точно жертва на някакви компромиси, спестено е при материалите,предполагам както в болшинството от случаите - трансформаторите.
Това разбира се са само догадки и аналогия, oceanman най-добре може да ни осведоми.
Мониторът ви е прашен отвътре?
За автоматично почистване, моля кликнете
ТУК

Аватар
Rumen Suvandjiev
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 2924
Регистриран на: Нед Авг 01, 2004 12:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Еднотактни срещу двутактни

#42 Мнение от Rumen Suvandjiev »

EmilRachev написа:ГМ70 се слави като изключително линейна в звуково отношение лампа, при която в голяма степен липсват характерното оцветяване на звука, типичен за много други крайни лампи.
Само ако е поставена в правилен режим и е натоварена с правилно оразмерен трансформатор.
Изискванията към последния са изключително високи и в ценово отношение я превъзхожда десетки пъти.
Същото важи и за захранването, та дори и в още по-голяма степен.
Като теглим чертата, се оказва, че цената на ГМ-70 не превишава 1-1,5% от тази на целия усилвател.
Кое тогава е платформата?
Твоят усилвател свири не защото е с ГМ-70, а защото е направен от човек, който е много навътре в нещата...

Аватар
velinski
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 2684
Регистриран на: Пон Яну 24, 2005 1:00 am
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

Re: Еднотактни срещу двутактни

#43 Мнение от velinski »

За мен ГМ70 е лампа като всяка друга, само че ГОЛЯМА и работеща на киловолт. Не я разглеждам като автоматичен хай-енд. Хай-енд е конструкторският подход и крайното изпълнение, защото лампата изисква сериозен опит и познания. Искрено се забавлявам на хората, които почват от ГМ70, защото виждат на схемата 4 чарка и им се струва фасулска работа. Виждал съм и голяма свинщина с ГМ70, но ще си спестя имена, за да няма фръцнати.

За "големия" звук от големите лампи темата пак е спорна. ГМ70 на 2 вата свири точно като всеки малък моноплейт директноотоплен триод на 2 вата. Силата и е в голямата мощност, ако имаме нужда от нея. А за да постигнем висок клас с ГМ70 е необходимо да вложим 70% от бюджета в изходни трансформатори. За мен те правят звука, а не лампата.
Последно промяна от velinski на Пет Дек 31, 2010 12:21 am, променено общо 2 пъти.
STAX SR-007 Mk2 Omega 2 + KGSSHV Carbon
Grado PS-500e + TAG Mclaren 60i
Reference 3A Studio Master + Audiotour Moonphase SE + Audiotour Propaganda DAC + Sony CDP-X3000ES

Аватар
EmilRachev
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 586
Регистриран на: Пет Фев 05, 2010 6:12 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Еднотактни срещу двутактни

#44 Мнение от EmilRachev »

Румене, абсолютно съм съгласен.
Доста сполучливо ме допълни.

Интересно ми е да видя също така Момчил как ще се справи, той също се е захванал с такъв усилвател.
Доста амбициозна задача си е задал, стискам му палци и дано му сложат едно рамо знаещите във форума, ако закъса някъде по трасето.
velinski написа:ГМ70 на 2 вата свири точно като всеки малък моноплейт директноотоплен триод на 2 вата.
Чувал съм други приказки по въпроса от хора идвали да слушат у нас, които са от този форум и имащи многократно по-голям слушателски опит от мен.
Точно сме говорили за мощности до 3 вата и казват, че чуват при ГМ70 повече детайли, даже на рок музика.
Аз лично нямам мнение по въпроса, щото ми липсва опит.
Мониторът ви е прашен отвътре?
За автоматично почистване, моля кликнете
ТУК

Nanko Rusev
има сериозен опит
има сериозен опит
Мнения: 2317
Регистриран на: Вто Окт 25, 2005 12:00 am
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Re: Еднотактни срещу двутактни

#45 Мнение от Nanko Rusev »

EmilRachev написа:...
Интересно ми е да видя също така Момчил как ще се справи, той също се е захванал с такъв усилвател.
Доста амбициозна задача си е задал, стискам му палци и дано му сложат едно рамо знаещите във форума, ако закъса някъде по трасето....
Момчил изненадва всички и вярвам че ще се справи много добре, надхвърляйки многократно предните си проекти.

Публикувай отговор

Обратно към “Flаme wаrs”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 28 госта