Страница 1 от 2

шум след свързване на стъпало help

Публикувано на: Вто Мар 28, 2006 5:00 pm
от dmad
Здравейте,
някой може ли да помогне в решаването на следния проблем, след като сложих стъпало в колата (за да захранва 2те елипси отзад) се появи един паразитен шум който е свързан по някакъв начин с промяната на оборотите на двигателя, много ми се ще да се оттърва от него. Стъпалото се захранва директно от акумулатора а кабелите са на Boshman комплект за кола. :?: :!: :?:

Публикувано на: Вто Мар 28, 2006 5:07 pm
от velinski
1. Првиш си сериозен CLC филтър на захранването

2. Екранираш си захранващия кабел и го прекарваш далече от запалителни свещи и бобини

шум

Публикувано на: Вто Мар 28, 2006 5:22 pm
от Goro
Освен това което казва Velinski провери дали случайно стъпалото, поставено в колата не се възбужда на висока честота, която не чуваш, но генерациите се смущават от запалването и в резултат да се получава някакъв шум. Ще ти трябва портативен осцилоскоп, но може да се познае и по консумацията. Или движейки ръка по платката, ако има генерация, може да я прекъснеш.

Публикувано на: Вто Мар 28, 2006 5:44 pm
от Zmej
Kaк са ти свързани кабелите на стъпалото и на източника (цд-то)? Масите имам предвид...
Почти съм сигурен, че проблема ти е точно от навързването на масите...

Публикувано на: Вто Мар 28, 2006 6:20 pm
от dmad
Kaк са ти свързани кабелите на стъпалото и на източника (цд-то)? Масите имам предвид...
Почти съм сигурен, че проблема ти е точно от навързването на масите...

Ами от цд-то има аудио изходи ляв и десен и по този начин (предполагам от предусилвателя), не чрез изхода за колони, а масата на стъпалото е с една дебела видия и медна пластина завита към купето. Колкото до захранването на цд-то - то е със стандартната "евробукса" ако мога така да се изразя, захранването му идва по същия кабел, който е служил и на stock касетофона, масата също.
Има ли някой който иска да помогне освен със знания и практически тъй като нито имам уреди нито идеи, не безвъздмездно разбира се :)

Публикувано на: Вто Мар 28, 2006 6:30 pm
от Zmej
Пусни един директен (много дебел, какъвто намериш) кабел от масата на касетофона (там, където се вързва към шасито), към минуса на акумулатора (там, където ти е хванат минуса на стъпалото) и виж дали има разлика... Или - друг вариант (може би по-лесен) - хвани масата на стъпалото там, където ти е вързана за шасито масата на касетофона... И пиши какво е станало...

Публикувано на: Вто Мар 28, 2006 8:07 pm
от Fenkiller
Послушай Змея, от масите е!
На един авер така му гръмна ЦД-то понеже стъпалото в един момент се захрани през интерконекта между него и усилвателя(независимо че беше захранил и двете директно от акумулатора!!!)!!!
След доста време и колата спря да пали понеже ръждясали определени болтове по шасито и маса не ходи до определените места а контурите се затварят от където могат!

Публикувано на: Вто Мар 28, 2006 9:35 pm
от Fenkiller
tehnotronik написа:Може да е шум от генератора , премахва се с поставяне на кондензатор

По добре с ЛЦ филтър но имайки се предвид че усилвателя най вероятно е импулсно захранване това е безпредметно!

.

Публикувано на: Вто Мар 28, 2006 10:06 pm
от dmad
ок , минуса на усилвателя не е свързан директно към акумулатора, а на ламарината зад задната седалка, но вярвайте ми- с доста сериозна видия. Цд-плеъра е също свързан към маса чрез някакъв друг кабел (може би и други уреди са замасени към него),а не директно към акумулатора. Въпреки това докато нямах стъпало нямаше и шумове цяла година.
1. Ще пробвам да замася стъпалото към минуса (т.е. жица, а не корпус което всъшност би следвало да е едно и също), но честно казано по- лесно ще ми е да го замася към "-" кабела на някои заден стоп, че като си спомня какви акробатики бяха с прекарването на "+"са ми става лошо още отсега, мислите ли че това ще е ок или разглабяне му е майката, и нов кабел наобратно?
2. Корпуса на цд-то не си спомням дали е замасен, какво мислите ако се замаси към черната (маса) жица която влиза в евробуксата за захранването.

Публикувано на: Сря Мар 29, 2006 1:47 am
от M.L
kalmuk
1. Ще пробвам да замася стъпалото към минуса (т.е. жица, а не корпус което всъшност би следвало да е едно и също), но честно казано по- лесно ще ми е да го замася към "-" кабела на някои заден стоп, че като си спомня какви акробатики бяха с прекарването на "+"са ми става лошо още отсега, мислите ли че това ще е ок или разглабяне му е майката, и нов кабел наобратно?

Публикувано на: Сря Мар 29, 2006 9:13 am
от Ivo_Hristev
Това което се опитват да кажат колегите е да си пуснеш "чисто" захранване за усилвателя. Пусни си външни проводници тип "черва" :D висящи директно до акумулатора. Ако брума спре - мисликак да ги вграждаш. Ако не - дерзай нататък.

Публикувано на: Сря Мар 29, 2006 11:59 am
от Fenkiller
Ако пуснеш от стопа ще започнеш освен оборотите на двигателя да чуваш и мигачите!Забрави за ламарината като проводник!

.

Публикувано на: Чет Мар 30, 2006 12:24 am
от dmad
Само това ми липсваше :) мерси за съветите, в събота ако намеря време ще експериментирам, мерси и на "kalmuk " или т.нар. famous, за това че не разбра въпроса, но въпреки това коментира.