ARN-312-00/8 в колата?

Модератори: guitman, DLS

Съобщение
Автор
Martin Krumov
има известен опит
има известен опит
Мнения: 303
Регистриран на: Съб Яну 08, 2005 1:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

ARN-312-00/8 в колата?

#1 Мнение от Martin Krumov »

Здравейте.
След като скоро купих този говорител от gogo, с идеята да си направя суб за колата. Първоначално бях замислил говорителя да е 12" BMS, но поради липса на средства и изпадналата оферта от gogo, реших да експериментирам. Пък и малко опит в повече няма да ми навреди! :) В момента говорителя се раздвижва и докато това се случва, аз си губя времето със симулации ползвайки заводските параметри. Та.. като при всеки човек с малко опит, чуденето е голямо. Басрефлекс или затворен обем? Ето и малко графики от програмата:
Изображение
Изображение
Изображение
Обема за басрефлекса е 60 литра а на затворения обем наполувина (30 литра). Ако може да се разчита на повдигането на ниските от купето мисля, че и затворения обем би бил добро решение, но незнам колко универсални са акустичните данни налични в басбокса :roll:
Ще ми бъде полезно да събера малко мнения от хората имащи повече опит и усет за нещата ;)

Audiomaster
не знае къде се намира и какво говори
Мнения: 404
Регистриран на: Пет Фев 24, 2006 1:00 am
Местоположение: Бургас
Обратна връзка:

#2 Мнение от Audiomaster »

НЕ вярвай на BasBox-а.
Радостин Атанасов
0899 867 140/ 0879 857 140
http://audiofidelitybg.com
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=46353

Аватар
Ivo_Hristev
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 1209
Регистриран на: Вто Авг 03, 2004 12:00 am
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

#3 Мнение от Ivo_Hristev »

Повдигане от купето има. Имайки предвид че затвореният обем е лесен за сковаване, мисля че няма да ти е проблем да пробваш. Можеш да опитеш и 4-ти ред бандпас.

Аватар
Marian Lozev
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 1533
Регистриран на: Нед Яну 23, 2005 1:00 am
Местоположение: София, Парк "Света Тройца"
Обратна връзка:

#4 Мнение от Marian Lozev »

Аз пък мисля че говоритела е адски гаден за каквато и да е проба + това има доста дефектни .............
Open: http://uslugi.rent.bg/zabavlenie-zavede ... enec-3662/" onclick="window.open(this.href);return false;
Някои хора си мият чиниите преди формите на живот, развили се върху тях, да открият колелото.
Работно време 07:00/00:00 0885 255 233 Skype: qno_zloo

Аватар
DLS
трупа сериозен опит
трупа сериозен опит
Мнения: 477
Регистриран на: Пон Яну 09, 2006 1:00 am
Местоположение: Пловдив
Обратна връзка:

#5 Мнение от DLS »

За този говорител по-скоро басрефлекс би бил по-вярното решение, но 60л може би няма да са съвсем достатъчни.
На басбокса аз също смятам, че не може да се вярва поради опростения модел драйверите и графиките показващи почти пълния потенциал на конструкцията, който поради множество фактори реално е непостижим.
Но си мисля, че в 312-ката определено има потенциал.

pcforce

#6 Мнение от pcforce »

И аз ползвах BassBox-a за направата на събвуфер и нещата се получиха всъщност доста добре, с други думи смятам че може да му се има довериe. Що се отнася до параметрите за говорителя в програмата може би е добре да ги сравниш с тези от производителя за всеки случай. Басрефлекса е за предпочитане но все пак става дума за кола - на твое място бих се спрял на затворена конструкция. Ако все пак ще слагаш басрефлекс то тогава гледай на графиката за Vent Air Velocity да не влизаш в "потъмнялата" част от графиката или на български - да сложиш достатъчно голям (като диаметър) басрефлекс за да може говорителя да "диша" като хората. Същото важи и за Cone Displacement.

Аватар
DLS
трупа сериозен опит
трупа сериозен опит
Мнения: 477
Регистриран на: Пон Яну 09, 2006 1:00 am
Местоположение: Пловдив
Обратна връзка:

#7 Мнение от DLS »

pcforce не бих се съгласил с подобни твърдения по следните причини:
факта, че си моделирал конструкция на басбокса и се е получила добре на значи нищо докато не знаем със сигурност, че не може и по-добре :)
Конкретно в случая АРН312 има прекалено малко ход за да се справя адекватно с по-ниските честоти (в затворен обем), а и ф3-то като цяло е по-високичко от необходимото за да се получи що годе линеен звук в повечето купета.
Относно свистенето на по-малкия порт, който ще дадат сметките не мисля, че това е болка впредвид, че никога няма да се чуе. Компресията, която ще се получи в най-ниските честоти заради малкия порт също ще бъде нищожна на фона на тази от самия драйвер в затворен обем.

Всъщност с какво ще се захранва говорителя?

Martin Krumov
има известен опит
има известен опит
Мнения: 303
Регистриран на: Съб Яну 08, 2005 1:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

#8 Мнение от Martin Krumov »

Със това: http://www.blaupunkt.com/uk/7607792079_main.asp
Не е нищо особенно, но идеята е да не се влагат много пари. Вярно, че Vifa-та отпред е на ниво, но за гюфта, гюфта много пари не мисля да влагам. Идеята ми е да подпомогна малко предната линия с по-ниски честоти. Лошото е, че говорителя е 8 ома и ще му трябва по-сериозен усилвател, който да изхвърли ~100w при 8 ома. Надявам се този по-стар модел на Blaupunkt, който вече трудно се намира да сесправи! Преди 3 часа го купих :D

Аватар
DLS
трупа сериозен опит
трупа сериозен опит
Мнения: 477
Регистриран на: Пон Яну 09, 2006 1:00 am
Местоположение: Пловдив
Обратна връзка:

#9 Мнение от DLS »

312-ката я има и в 4 ома вариант. Усилвателя ще ти е предостатъчен като мощност.
Има ли някакво развитие проекта?

Martin Krumov
има известен опит
има известен опит
Мнения: 303
Регистриран на: Съб Яну 08, 2005 1:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

#10 Мнение от Martin Krumov »

Има. :D Всичко е готово! Утре сутринта рано, рано смятам да инсталирам всичко в колата. Кутията я направих точно за 2 дни заедно с мокетчето отвън. Полезния обем е около 53-55 литра. Просто формата е малко особенна и е трудно за смятане. Дъното и предната страна не са под 90 градуса, а малко повече. Дъното на багажника ми малко преди седалката има лек наклон и за да седи правилно кутията се наложи да е така този ъгъл. Е, лошо няма, защото сега само двете странци са успоредни - други успоредни стени няма. Материала е 18мм ПДЧ и на предната, и задната страна има оребрение с 50мм "гредички" подобни на тези в проекта ми за домашния суб с Инфинити-то. Басрефлекса (PVC фи 110) е настроен малко по-ниско от предвитените 29 Hz, но грешката е моя и вече тръбата е залепена... Ама сега за херц и полувина надолу няма да правим проблем. :D Честно казано на 24, на връх празника в стаята ми беше, като в дъскорезница и майка ми искаше да ме изхвърли :D На 25 пък лепих мокетчето и омирисах всичко на лепило ПРОМА, но и тогава ми се размина. ;) Междувременно имах проблем с колата точно когато на 24 реших, че трябва да ида до практикер за ПДЧ... Та в такива моменти човек е малко разсеян иправи грешки.
DLS, беше прав за малкия ход на говорителя, но още преди да се достигне X max създава добро налягане, поне в нормална панелна стая. Слиза прилично ниско и няма нищо общо като звучене с няколкото "туби" на познати, :D коити в същата тази стая са били по една или друга причина, за по няколко часа. Става дума за 12" говорители на Hertz и Pioneer (от ниските класове - нямам идея за моделите)
Та, утре ще гледам до обяд да монтирам усилвателя, преди да замина на вилата за празника и ако не остане време да напиша впечатленията си от звука в колата, ще го направя догодина :D Тогава ще има и снимка.

Аватар
DLS
трупа сериозен опит
трупа сериозен опит
Мнения: 477
Регистриран на: Пон Яну 09, 2006 1:00 am
Местоположение: Пловдив
Обратна връзка:

#11 Мнение от DLS »

Имам няколко въпросчета:
ФИ има ли ''коляно'' и каква е дължината всъщност? 8 омовата версия ли е говорителя? Как ти се стори звученето на фона на инфинити-то?
Тези 55л за домашно ползване са малко, но дори и така звученето ще е далеч пред ниските класове на Hertz и Pioneer (може би не само ниските) :)
Правил съм 1:1 сравнение (в домашни условия) между АРН-а и автоговорители от всякакъв клас и просто на моменти ми беше трудно да повярвам как 3-4 пъти по-скъпи субове на престижни кар аудио фирми свирят ушеизвадно по-зле от скромния 312.
Та интересното тук е дали резултата ще е същия ако тестваме в автомобила :?

Martin Krumov
има известен опит
има известен опит
Мнения: 303
Регистриран на: Съб Яну 08, 2005 1:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

#12 Мнение от Martin Krumov »

Започвам отзад напред..
Дали резултата ще е същия.. незнам. Просто в случая го няма това еднообразно звучене на баса, както при ширпотребните говорители за кола. Баса е доста приятен и мек. Ще видим в колата как е ...
Пряко сравнение с инфинити-то.. беше малко неравностойно заради subsonic филтъра. (разбирасе пробата беше с блаупункта) Минималната му настройка е 20Hz, но реално мисля, че е малко повече, а басрефлекса е настроен на 21 по спомен. Инфинитито е 4 омов и свири по-силно, а може би е и малко по-чувствителен :roll: ARN-а обаче е по-бърз, но и мембраната му е със около 150 грама по-лека :)
Колкото до тръбата -дължината и е 50 см и няма коляно. Просто е насочена настрани а широчината на кутията е 636мм и го позволява. Говорителя е монтиран несиметрично на кутията. В десния край е монтиран и изхода на басрефлекса е на дясната страна. Има вата по всички стени, но не е прекалявано с нея.

Аватар
DLS
трупа сериозен опит
трупа сериозен опит
Мнения: 477
Регистриран на: Пон Яну 09, 2006 1:00 am
Местоположение: Пловдив
Обратна връзка:

#13 Мнение от DLS »

Някакви впечатления вече? :)

Martin Krumov
има известен опит
има известен опит
Мнения: 303
Регистриран на: Съб Яну 08, 2005 1:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

#14 Мнение от Martin Krumov »

Да :D За парите си досега не съм слушал по-добре звучащ суб в кола.
Слиза доволно ниско, и баса не е онзи бучащ и дразнещ, като този от евтините класове "маркови" говорители за кола. В момента още съм в процес на настройка на честотата на филтъра. От 2 дни не съм го пипал де.. и мисля, че така е добре, но това са подробности.
Харесва ми. За няма и 100 лева просто няма какво повече да очаквам :)

Аватар
DLS
трупа сериозен опит
трупа сериозен опит
Мнения: 477
Регистриран на: Пон Яну 09, 2006 1:00 am
Местоположение: Пловдив
Обратна връзка:

#15 Мнение от DLS »

Как го оценяш като линейност без да е изрязан отгоре? И има ли някакво присъствие в най-ниските честоти?
Предвиждаш ли и употребата на субсоник по-нататък? :)

Публикувай отговор

Обратно към “CAR LOUDSPEAKERS”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост