Басрефлекс на вратите
- Demoman
- чете и пита
- Мнения: 82
- Регистриран на: Пон Яну 09, 2006 1:00 am
- Местоположение: Гоце Делчев / Пловдив
- Обратна връзка:
Басрефлекс на вратите
Има ли смисъл да се слага басрефлекс на вратите, ако съм сложил говорители да свирят в обема на вратите? Някакви плюсове и минуси да кажете? Правил ли го е някой да сподели впечатления?
- DLS
- трупа сериозен опит
- Мнения: 477
- Регистриран на: Пон Яну 09, 2006 1:00 am
- Местоположение: Пловдив
- Обратна връзка:
По принцип за толкова малки горорители един рефлекс би им се
отразил зле, но ако не са качени на добра отливка и обема зее
отвсякъде май няма много смисъл. Изграден затворен обем също не
става тъй като почти никога не можеш да докараш необходимите литри.По мои виждания говорители ползващи целия обем на вратата
почти винаги биха свирили по добре (ако са монтирани добре разбира се) и биха покрили целия мидбас диапазон макар и с лека помощ от
акустиката на купето.
отразил зле, но ако не са качени на добра отливка и обема зее
отвсякъде май няма много смисъл. Изграден затворен обем също не
става тъй като почти никога не можеш да докараш необходимите литри.По мои виждания говорители ползващи целия обем на вратата
почти винаги биха свирили по добре (ако са монтирани добре разбира се) и биха покрили целия мидбас диапазон макар и с лека помощ от
акустиката на купето.
-
- има известен опит
- Мнения: 61
- Регистриран на: Сря Окт 12, 2005 12:00 am
- Обратна връзка:
Ако запушиш всички отвори, намериш обема, в който смяташ да поставиш говорителя и успееш да вкараш тръбата може и да стане.
Оцновния проблем с дължината на трабата идва от това, че тя трябва да има определена плош на сечението, за да не се създават завихряния и следващите от това няприятни свистения и украски на звука. А увеличаваш ли площта трябва да увеличиш и дължината. Възможно решение е извита под 90 градуса тръба.
И въпреки това остава проблема с изолажията и намирането на обема. Ако имаш идеи как да го направиш, може да стане...
Но не си заслужава. Обема на автомобила е достатъчно малък, за да има сериозно повдигане на ниските честоти. Поставянето на дасрефлекс може да доведе до създаване на неестествено ниво на ниските честоти.
Оцновния проблем с дължината на трабата идва от това, че тя трябва да има определена плош на сечението, за да не се създават завихряния и следващите от това няприятни свистения и украски на звука. А увеличаваш ли площта трябва да увеличиш и дължината. Възможно решение е извита под 90 градуса тръба.
И въпреки това остава проблема с изолажията и намирането на обема. Ако имаш идеи как да го направиш, може да стане...
Но не си заслужава. Обема на автомобила е достатъчно малък, за да има сериозно повдигане на ниските честоти. Поставянето на дасрефлекс може да доведе до създаване на неестествено ниво на ниските честоти.
- SlowDead
- има известен опит
- Мнения: 266
- Регистриран на: Сря Авг 11, 2004 12:00 am
- Местоположение: Бургас
- Обратна връзка:
Neon_Knight написа:Предлагам да направиш това:
http://neonknight.hit.bg/audiotehnika.htm, Раздел озвучителни тела
(схема ORTHO). Изравнява честотната характеристика на говорителя и повишава КПД-то с около 1,5 пъти (оттам и звуковото налягане). Явява се много подходящ товар на говорителя (не като хорните и ТЛ все пак, но достатъчно добре).
Басът не е толкова голям като при ТЛ и хорни, но звученето е много детайлно и естествено.
Мисля че ще е оптималното решение за този обем ако търсиш не само бас.
Погледни пътво въпроса бе човек.. виш също така и в кои раздел и тема си ..
И стига с това орто хич не свири естествено с него .. пробвахме го със 15" говорители .. не става.. по-добре свири в затворен обем същия литраж на кутията както се изчислява за орто
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта