Riptor написа:Малко оффтопик: шефа ми има Creative Gigaworks S550W + X-Fi Ex Music, а аз съм с въпросните ТЛ + Audigy 2 Value (B400).
Той непрекъснато разправя колко "яки" били creative-kite, ако някой ги е слушал, нека сподели мнение - говорим за музика, не филми.
На работа има едни Creative Gigaworks. Не знам кой точно модел са, но не са от най- евтините, нещо към 500 кинта... Нищо не става от тях - баса е замазан, кънтящ и бучащ, среди няма, високи - горе-долу има, но най- високите (на чинелите обертоновете) ги няма. За музика НЕ стават ! За игри и филми - биват, има взривове...
Но за тия пари - айде нема нужда...
Относно ФРС8 и музиката - моето наблюдение (от няколко години, няколко усилвателя и много оригинални дискове) е - бъркат се от пълен високочестотен спектър. Когато имаме по- дискретна музика (джаз някакъв, примерно) - имаме малък брой инструменти, разпределени в целия честотен спектър. Във високите имаме само чинели и брас (евентуално). Тогава ФРС-а си звучи идеално !
Когато имаме някакъв метъл, с дистортнати китари, мажещи в почти целия спектър, и върху тях имаме 10-ина чинела (а всеки уважаващ себе си рок-барабанист се стреми да има колкото се може повече тенекии около себе си), и във високите става мазало. Като си представим в един момент 2-3 китари с дистер, 2 чинела ударени едновременно (всеки с различен тембър, честота и отзвучаване), като добавим и едно китарно соло горе по високите прагчета... и на горкото говорителче му се струпват МНОООГО неща за възпроизвеждане в един и същ момент. За да доусложним картинката - доста от чинелите имат дълго отзвучаване - т.е. те не прекъсват в следващия момент от време, а звучат още определено време.... през което са ударени още 4-5-6 чинела....
Резултатът -и с право- е пълно мазало !
Доста малко групи успяват да запишат добре такава сложна звуково музика. Dream Theater - също имат записи със замазани високи. Metallica и Toto, от друга страна, които често са давани за звуков референс, свирят доста пестеливо в "спектрален смисъл" - нямат едновременно струпване на чинели, фусове и високи китари. Затова и звучат добре.
В тоя ред на мисли, ми се струва добра идея за такава музика, широколентовия да се подпре отгоре със супертуитър. Не че широколентовия (принципно говоря) няма да изкара 18-20 кХц, но нека той да си свири обхвата, където "има картина", нека той да стига във високите примерно до основния тон на чинелите (основния тон е в момента на удара и затихва бързо - след него доста време отзвучават обертонове (които надхвърлят и 20 кХц). Така високите среди и ниските високи, свирени от широколентовия, няма да се "мажат" от обертоновете, защото тях ще ги поеме супертуитъра.
Фактически, няма естествен инструмент, изкарващ тон над 14-16 кХц. Нагоре са обертонове, които ми се струва, че спокойно могат да се поемат от друг говорител.
Това е мнение на музикант и слушател, не на конструктор. Звучи ли ви смислено и има ли хляб в тая идея ???[/quote]