Тази "лоша" резонасност на конструкциите при Хорни

Трябва ли да се преследва на всяка цена "безрезонасна" конструкция при Хорни и ТЛ ?

Да
40
49%
Не
18
22%
Не мога да преценя (не че съм тъп, но нищо не разбирам)
24
29%
 
Общо гласове: 82

Съобщение
Автор
Аватар
Teodor Gugulanoff
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 862
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 12:00 am
Местоположение: Троян
Обратна връзка:

Тази "лоша" резонасност на конструкциите при Хорни

#1 Мнение от Teodor Gugulanoff »

Естеството на конструкциите при Хорни и ТЛ, особено при хорните, предполага отвореност и свобода.
Именно тази свобода, отвореност и интегритет на големия звук са основата на легендарно превъзходното им МУЗИКАЛНО поведение, излъчване, въздействие ...
Не говоря за модели претендиращи за 40 херца и скопени до степен устата да изглежда като хипертрофирал басрефлексен отвор.

Ние трябва критично да се отнасяме към сигналите и внушенията постъпващи към нашите сетива от околния свят; трябва да виждаме повече, отколкото гледаме; трябва да сме господари, а не роби.
Абсолютно безрезонасна конструкция ? :) ... ok, не зная за вас, но за мен това звучи като 'препариран звук', 'dead man walkin, 'убих кучето' ... :)

Добре, правим елементите на една конструкция максимално дебели, колкото финансите позволяват, или колкото на някакъв "гуру" му е текнало да ни каже. Оребряваме, спъваме, стягаме максимално ... и какво ? Какво в крайна сметка постигаме когато правим това ?

Моят личен отговор: Let the Music Play :)
Изображение

Nanko Rusev
има сериозен опит
има сериозен опит
Мнения: 2317
Регистриран на: Вто Окт 25, 2005 12:00 am
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Re: Тази "лоша" резонасност на конструкциите при Х

#2 Мнение от Nanko Rusev »

Аз съм графата "Тъп съм не знам" ама мнението ми е колкото може по-малко компромиси, пък нека стените да са дебели и колоните тежки :D

Аватар
Borislav Stankov
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 1223
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 12:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

#3 Мнение от Borislav Stankov »

Да ако говориме за контрабас резонанса на тялото придава душата на инструмента, но при хорните и ТЛ-а колкото по-малко добавени привкуси толкоз по-добре.
Естествената тъпота всеки път надминава изкуствения интелект.
Изображение
CHE
Born Ernesto Guevara de la Serna 14 June 1928 Rosario, Argentina.
Executed by a US-trained Bolivian soldiers in La Higuera on 9 October 1967.

http://slackpack.net" onclick="window.open(this.href);return false; - What the Slack!?!

Аватар
Borislav Stankov
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 1223
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 12:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

#5 Мнение от Borislav Stankov »

Audiomaster написа:Е, друго си е рекламното клише, че едно ОТ се разработвало като "фин музикален инструмент" , което е пълна глупост.
Е ако не влажиш старание, умение и любов в работата обикнвено резелтата е лош
Естествената тъпота всеки път надминава изкуствения интелект.
Изображение
CHE
Born Ernesto Guevara de la Serna 14 June 1928 Rosario, Argentina.
Executed by a US-trained Bolivian soldiers in La Higuera on 9 October 1967.

http://slackpack.net" onclick="window.open(this.href);return false; - What the Slack!?!

Аватар
Angel Dimitrov
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 283
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 1:00 am
Местоположение: Бургас
Обратна връзка:

#6 Мнение от Angel Dimitrov »

Съвсем е едно да трепти тялото на музикалния инструмент , както казва Боби по-горе , друго е да ти бие на кашон ОТ :)
От едното очакваме точно определено звучене а от другото - всичко. И как ще определим да ни резонира като виола когато свири или като на тъпан, това ОТ ?

Аз лично гласувам за безрезонансна конструкция , нека говорителя извади на показ всичко което може, тогава и ще го оценим качествено,
все пак това е източника, не акустичното оформление.

Аватар
Momchil
има сериозен опит
има сериозен опит
Мнения: 755
Регистриран на: Чет Авг 25, 2005 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица
Обратна връзка:

#7 Мнение от Momchil »

След като поработих година върхо точно този проблем, като направих маите хорни :
Както преди така и сега продължавам вече и от опит да твърдя ,че колкото повече се мъчим да контролираме едно тяло , толкова то повече ни се изплъзва между пръстите и се гъне .
Защо просто да не му създадем обстановка да си развива гласът , вместо да му притискаме вратлето отвът границите на позволеното . :)

Дълбок респект и уважение към всички ви !
Поздрави: Момчил

Аватар
Steliyan Stoyanov
има известен опит
има известен опит
Мнения: 104
Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:00 am
Местоположение: Монтана/София
Обратна връзка:

#9 Мнение от Steliyan Stoyanov »

Аз пък си мислех за полимерни материали залепени по дължината на рупора. Или битумно-полимерни. Вие какво ще кажете :)

Аватар
Rumen Suvandjiev
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 2924
Регистриран на: Нед Авг 01, 2004 12:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

#10 Мнение от Rumen Suvandjiev »

Аз глсувах с "НЕ" защото във въпроса присъства фразата "на всяка цена", пък и защото безрезонансната конструкция е нещо непостижимо.
Всеки материал има собствен резонансен спектър и единственото, което можем да направим по въпроса, е да потърсим материал, който да подхожда като характеристика на нашата конструкция.
За дебелина на стените трябва да се търси оптимум, също съобразен с конкретната конструкция, както и с вече избрания материал.
Много аудиофили подхождат хитро към въпроса, оставякйи конструктивна възможност да се удебеляват стените, докато се постигне желаният резултат.
Steliyan Stoyanov написа:Аз пък си мислех за полимерни материали залепени по дължината на рупора. Или битумно-полимерни. Вие какво ще кажете :)
Това е най-ефикасният начин да изчезнат басите при хорните.
За TL нещата се решават с точно подбрано и разположено количество вата.

Аватар
Borislav Stankov
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 1223
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 12:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

#11 Мнение от Borislav Stankov »

Audiomaster написа:...
Сега като спомена човешкото ухо се сетих за митбъстърс и различните им опитите с балистичния гел. Представих си ОТ направено от този материал или пластелин.
:D
Естествената тъпота всеки път надминава изкуствения интелект.
Изображение
CHE
Born Ernesto Guevara de la Serna 14 June 1928 Rosario, Argentina.
Executed by a US-trained Bolivian soldiers in La Higuera on 9 October 1967.

http://slackpack.net" onclick="window.open(this.href);return false; - What the Slack!?!

Аватар
Dimitar Atanasov
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 795
Регистриран на: Чет Яну 13, 2005 1:00 am
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

#12 Мнение от Dimitar Atanasov »

Според мен безрезонансно тяло може да се направи от много дебел дунапрен или някаква микропореста гума. Друг е въпроса как ще звучи. Според мен в резонанса няма нищо лошо стига да е изведен извън работната област на тялото (доколкото е възможно, токава пак ще има хармоници, ама те са цвета на нещата.

Аватар
Teodor Gugulanoff
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 862
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 12:00 am
Местоположение: Троян
Обратна връзка:

#13 Мнение от Teodor Gugulanoff »

Изключително съм доволен от резултатите от анкетата :weedman:
----------
Да 47% [ 24 ]
Не 25% [ 13 ]
Не мога да преценя (не че съм тъп, но нищо не разбирам) 27% [ 14 ]
----------
Изображение

Аватар
oceanman
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 1267
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 12:00 am
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

#14 Мнение от oceanman »

При хорните действително трябва да сме много внимателни с действието си върху "безрезонансността" на конструкцията. Опастността да умъртвим и музиката е реална.

Но за ТЛ-там нещата са еднопосочни-"мъртвия" корпус кара баса да бъде естествен, контурен и дълбок, а средите чисти и без оцветяване. Там има и един майсторлък с ватата :wink:

Създаването на добро озвучително тяло действително не е лека задача.
На Аудионот(Хм, винаги съм се чудел защо нямат широколентови озвучителни тела :D ) действително се акцентира на музикалността на конструкцията-и резултата действително е много добър.

Oт друга страна фирми като Sonus faber, Avalon и много други акцентират на борбата с резонансите- и пак резултата е великолепен.



А пък нали ние сме си DIY-ери-всеки прави нещата както на него му харесва и както може..но е хубаво да се сравняваме и върховите индустриални постижения...защото може да загубим реална преценка на това което правим :wink:

Ivan Rachev
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 1914
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 12:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

#15 Мнение от Ivan Rachev »

oceanman написа:При хорните действително трябва да сме много внимателни с действието си върху "безрезонансността" на конструкцията. Опастността да умъртвим и музиката е реална.

Но за ТЛ-там нещата са еднопосочни-"мъртвия" корпус кара баса да бъде естествен, контурен и дълбок, а средите чисти и без оцветяване. Там има и един майсторлък с ватата :wink:

Създаването на добро озвучително тяло действително не е лека задача.
На Аудионот(Хм, винаги съм се чудел защо нямат широколентови озвучителни тела :D ) действително се акцентира на музикалността на конструкцията-и резултата действително е много добър.

Oт друга страна фирми като Sonus faber, Avalon и много други акцентират на борбата с резонансите- и пак резултата е великолепен.



А пък нали ние сме си DIY-ери-всеки прави нещата както на него му харесва и както може..но е хубаво да се сравняваме и върховите индустриални постижения...защото може да загубим реална преценка на това което правим :wink:
:D Авалон - едно от най-големите недорозумения което съм слушал , да не говорим ,че притежавам говорители използвани в най-скъпият им модел 160 000лв -Етон :cry: , почукваш Авалон в долния край -всичко ок , почукваш колоната в горноя край и слушай какво става ,резултата е плачевен.
Aeroponic-LedGarden
Etheraudio
Metropolis

Публикувай отговор

Обратно към “Хорни и ТЛ”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост