По какви белези да разбера дали колоната е хубава

Съобщение
Автор
Аватар
Ivan Dimov
има известен опит
има известен опит
Мнения: 239
Регистриран на: Пон Май 29, 2006 12:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

#31 Мнение от Ivan Dimov »

Има 2-3 магазина за скъпа техника в София, където дори и да не купуваш нищо сами ти предлагат да ти пуснат 3-4 вида колони на различни усилватели. Аз съм влизал в 2 такива, единият се казваше HIGH END CENTER близо до 5-те кьошета. Там хората наистина знаят с какво се занимават :wink:

Аватар
Rumen Suvandjiev
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 2924
Регистриран на: Нед Авг 01, 2004 12:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

#32 Мнение от Rumen Suvandjiev »

Няма да правя допълнения на тема как да оценим качеството на едно озвучително тяло или една аудиосистема.
Тук обаче ще дам няколко съвета как да оценим един съвестен търговец или консултант.
Ще пропусна напълно неграмотните индивиди, които наричат импеданса "омаж" и единственият им критерий е мощността, написана от китаеца на етикета на изделието (нея "ватаж" ли да я наречем?..)
Ще говоря за тези, които донякъде са наясно с техническата страна на нещата и много държат да ви убедят да купите нещо от тях.
1. Преди всичко, ако някой се опита да ви представи една сиситема като идеална, перфектна, безупречна и т.н. то той или няма понятие от hi-end, или е мошеник, или и двете, независимо за колко скъпа уредба става дума. Perfect Sound Forever не съществува!
Всяка система има предимства и недостатъци. Съвсетният консултант няма да пропусне да обърне внимание и на второто.
2. Ако заговорите за някаква друга марка, която той не предлага, добрият търговец няма да захване да я плюе, а ще изтъкне и нейните предимства и недостатъци, като няма да пропусне първото.
3. Направете се на леко невеж(а). Помолете го да ви обясни нещо, което вече знаете добре. Така ще разберете дали няма склонност да ви води за носа. Нищо чудно да лъсне собствената му неграмотност.
4. Един търговец, който е сигурен, че продава нещо стойностно, не е особено настойчив. Той знае, че рано или късно ще се върнете при него.

peko
има известен опит
има известен опит
Мнения: 188
Регистриран на: Нед Яну 01, 2006 1:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

#33 Мнение от peko »

В Балкан Аудио наистина човека се доближава до критериите споменати от Rutcho ... какво да прави трябва да се старае да продаде
прекалено скъпата си качествена стока на паралиите без мозък но с дълбок джоб.

McBright
има опит
има опит
Мнения: 146
Регистриран на: Чет Ное 24, 2005 1:00 am
Местоположение: София/Duisburg.de
Обратна връзка:

#34 Мнение от McBright »

Ако една система ме кара да се усмихвам, така както днес го правих докато слушах прекрасните хорни на Владо(DGD), тогава ще знам, че колоната е хубава, ама ме съмнява от тук на сетне нещо да ми хване окото освен конкурентен проект на хорна.

Просто усмивката ми беше като на напушеняк, не можех да си я сваля от лицето докато слушах, а и след това известно време.
Само онова което те накара да трепнеш, то засужава да бъде наречено хубаво !

Teodora Todorova

#35 Мнение от Teodora Todorova »

Тази тема трябва да се прочете: http://bgaudio.org/modules.php?name=For ... pic&t=4413

Аватар
Nikolay Savov
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 711
Регистриран на: Съб Мар 05, 2005 1:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Музика и Дрога!

#36 Мнение от Nikolay Savov »

Някой питаше за най-добрите колони? , те се правят от Етери.
От някои други може да стане също добър продукт,но рискът да несвири според очакванията ви е главозамайващо голям.

Тоест трябва да си най-добрият специалист ,който може да изработи многолентова колона както трябва ,обаче те дали ще си губяв времето и ресурсите с тази задача!
Времето е най-ценният ресурс ,най скъпият ресурс! ,толкова скъп ,че парите могат да изплатят само малка част от стойността и удоволствието ,което е сравнимо с това на най-чистата дрога.

вместо да се съсипваме със синтетика и некачествени продукти,които ни СДУХВАТ сигурно ,по добре е да поживеем ,да видим и Разберем най-готиният естествено ПОСТИЖИМ наркотик ,който нее толкова скъп и ефекта му е продължителен ,с възможността да повтаряме докато ушите ни замахат като на слончета и не полетим в небесата ухилени :D


PS:
Забога братя не взимайте наркотици , включете се във кампанията "НЕ НА ДРОГАТА" ДА НА КАЧЕСТВЕНАТА МУЗИКА"
Защото наркотиците са ускорено удоволствие ,което плаща тялото ни ! а музиката Удоволствие ,за което плащат нервите на съседите :lol:

kemakoz

#37 Мнение от kemakoz »

можете ли да ми кажете какво мислите за
Озву4ително тяло-ТОНАКС 06 HiFi
Tип от 30Ж 5623-03 HiFi
Pn=60w P max=90w Snom=8 ома :idea: :?:

Аватар
Stefan Stefanov
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 3026
Регистриран на: Съб Юли 31, 2004 12:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

#38 Мнение от Stefan Stefanov »

Кашон с БГ говорители! :cry:

Kissman

#39 Мнение от Kissman »

ако не можеш да се правиш със слушане то поне ги избирай по големна и тежина,нито една малка по размери колона не може да се сравни с една масивна.Размерът има значение-това важи май за всичко!!Така е според мен

Boqn Nikolov
има известен опит
има известен опит
Мнения: 154
Регистриран на: Нед Дек 31, 2006 1:00 am
Местоположение: Русе
Обратна връзка:

#40 Мнение от Boqn Nikolov »

Kissman написа:ако не можеш да се правиш със слушане то поне ги избирай по големна и тежина,нито една малка по размери колона не може да се сравни с една масивна.Размерът има значение-това важи май за всичко!!Така е според мен


Небъди сигорен :wink: .Ще ти дам пример (и то с купешки колони :) ).Влез в Техномаркет,слушай Jamo D-830 (Concert 8 ) и Cerwin Vega E-712.На едни и същи цени са.Ще разбереш,че в този случай твойте правила напълно си противоречат :)
Когато има толкова случайности, търси закономерност.

Rumen Zografov
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 736
Регистриран на: Вто Окт 18, 2005 12:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

#41 Мнение от Rumen Zografov »

Ех тоя Concert 8 беееее...... :lol: :lol: :lol:
Какво пък толкова му харесвате,аз не мога да си обясня :smt102
Разбира се,че размерът има значение,както при обиковените конструкции,така и при екзотичните такива (там пък най-вече) :wink:
От малко ОТ никога не можеш да получиш сериозен нискочестотен фундамент,колкото и производителите да се опитват да ти мажат очите с невероятни говорителчета и конструкции.Не се ли задвижи достатъчно количество въздух,нищо не става.....а малкото ОТ определено издъхва в случая,каквото и да е то. :wink:
Изображение

Stilian Andonov

#42 Мнение от Stilian Andonov »

Ако се върнем на темата за "Как да разбера дали едни колони са добри". Мойто мнение , че колони са добри ако ти харесва звука, който възпроизвеждат. На мен ми харесват, ако слушайки ги, мога да определя всеки звук от къде идва, ако чувам дишането и преглъщането на певците, ако чувам как се дърпат струните на контрабаса. Имам много приятели, за които добрия звук е този, след който половин ден не чуваш с ушите си (особено почитатели на т.нар Car-Audio) или ако хората се обръщат след колата ти по улиците.
Всъщност според мен предпочитанията към звука зависят основно от културата и опита на дадения човек. "Опит" в смисъл какво и как си слушал до момента. Аз лично съм малко разстроен от това дето чух при Жоро и сега ми е е едно кисело, като слушам собствените си колони. Ама чувството от неудовлетвореност от собственото положение е инициатор на прогреса.

Trus
чете и пита
чете и пита
Мнения: 105
Регистриран на: Нед Мар 18, 2007 1:00 am
Местоположение: Пловдив
Обратна връзка:

#43 Мнение от Trus »

Привет на всички! Нямам много опит, затова се обръщам към вас за съвет. Това за колоните си е чисто субективно възприятие. Прави ми впечатление, че за критерии се взимат предимно класически концертни изпълнения и Ether. Няма лошо, моите уважения! Моят вапрос е следният - какви колони бихте ми препоръчали / марка,модел / при положение, че слушам предимно рок, метъл и траш? Аз също държа на детйлите, не толкова на силата на звучене. Благодаря!

Аватар
Rumen Suvandjiev
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Мнения: 2924
Регистриран на: Нед Авг 01, 2004 12:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

#44 Мнение от Rumen Suvandjiev »

Твоята е трудна.
Трябват ти едни колони за рок, едни за метъл и едни за траш.
Майтап бе! :D
Преди всичко ще е необходимо да уточниш за какъв размер тонколони става дума, с какъв усилвател ще ги ползваш и разбира се какъв бюджет си определил за покупката...

Аватар
Demiurg
трупа сериозен опит
трупа сериозен опит
Мнения: 245
Регистриран на: Чет Дек 09, 2004 1:00 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

#45 Мнение от Demiurg »

Trus написа:... Прави ми впечатление, че за критерии се взимат предимно класически концертни изпълнения и Ether. Няма лошо, моите уважения! Моят вапрос е следният - какви колони бихте ми препоръчали / марка,модел / при положение, че слушам предимно рок, метъл и траш? Аз също държа на детйлите, не толкова на силата на звучене. Благодаря!


Тънкия момент е при самия запис, не толкова при колоните. Повечето (да не кажа всички) записи на класическа музика са записвани всички инструменти едновременно, в голяма концертна зала, с много микрофони. Всеки микрофон хваща не само инструмента пред него, но и околните, че и шумовете от музикантите (как си обръщат листата, как си намества цигулката, как подсмърча някой, ако е настинал. Така се запазва местоположението на всеки инструмент, "въздуха" м/у инструментите, настроението на конкретното изпълнение, емоцията на диригента, ако щеш. А също остава и влиянието на помещението, което дава усещане за обем. После в студио дооправят предимно баланса м/у отделните микрофони и записа е готов - с цялата си магия вътре в него !
Цялата тая хубост най- добре звучи през един говорител, широколентов. Конструкцията на колоната (хорна или ТЛ) е повече въпрос на личен вкус и свободно място вкъщи.
------

От друга страна, как се прави един запис на метал група? Влиза барабаниста в студиото (в отделна шумоизолирана стаичка), записва барабаните. От отделните микрофони старателно се маха всеки излишен звук, до пълна стерилност. После близа басиста, записва, махат му се всички случайни шумчета, пак до пълна стерилност, после е ред на китаристи, сола, ала-бала... За вокалите накрая важи същото - записват пред един микрофон, без никакво участие на помещението, всяко отражение от стените - стрателно избегнато. При миксирането се компресират до степен на обезличаване всички инструменти, така че и малкото случайно останала динамика да се убие, напомпват му се неестествено ниски баси и неестествено високи чинели. В резултат на това, парчето звучи убийствено наточено и пробивно на касетофон или радио, но безкрайно мъртво на по- качествена система. В записа няма нито позиция на инструментите, нито обем назад, нито усещане за обем изобщо (то най- вече идва от записа на гласа, от реверба, но масово се ползва компютърни ефекти, дето са маса изкуствени), просто нищо няма - едни голи честоти. Е ама аз АЧХ не слушам ! Да не говорим, че повечето групи и честоти нямат, просто не знам как са сътворили толкова мъгливи записи !
Имаш свободата да не ми вярваш, но мога да го демонстрирам (вкъщи имам доволно количество жици), а същото важи и за доста от потребителите тук.

Публикувай отговор

Обратно към “ОБЩА ИНФОРМАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта