Страница 3 от 5

Публикувано на: Нед Юни 04, 2006 8:10 pm
от Ivan Dimov
Има 2-3 магазина за скъпа техника в София, където дори и да не купуваш нищо сами ти предлагат да ти пуснат 3-4 вида колони на различни усилватели. Аз съм влизал в 2 такива, единият се казваше HIGH END CENTER близо до 5-те кьошета. Там хората наистина знаят с какво се занимават :wink:

Публикувано на: Нед Юни 04, 2006 8:44 pm
от Rumen Suvandjiev
Няма да правя допълнения на тема как да оценим качеството на едно озвучително тяло или една аудиосистема.
Тук обаче ще дам няколко съвета как да оценим един съвестен търговец или консултант.
Ще пропусна напълно неграмотните индивиди, които наричат импеданса "омаж" и единственият им критерий е мощността, написана от китаеца на етикета на изделието (нея "ватаж" ли да я наречем?..)
Ще говоря за тези, които донякъде са наясно с техническата страна на нещата и много държат да ви убедят да купите нещо от тях.
1. Преди всичко, ако някой се опита да ви представи една сиситема като идеална, перфектна, безупречна и т.н. то той или няма понятие от hi-end, или е мошеник, или и двете, независимо за колко скъпа уредба става дума. Perfect Sound Forever не съществува!
Всяка система има предимства и недостатъци. Съвсетният консултант няма да пропусне да обърне внимание и на второто.
2. Ако заговорите за някаква друга марка, която той не предлага, добрият търговец няма да захване да я плюе, а ще изтъкне и нейните предимства и недостатъци, като няма да пропусне първото.
3. Направете се на леко невеж(а). Помолете го да ви обясни нещо, което вече знаете добре. Така ще разберете дали няма склонност да ви води за носа. Нищо чудно да лъсне собствената му неграмотност.
4. Един търговец, който е сигурен, че продава нещо стойностно, не е особено настойчив. Той знае, че рано или късно ще се върнете при него.

Публикувано на: Пон Юни 05, 2006 3:18 am
от peko
В Балкан Аудио наистина човека се доближава до критериите споменати от Rutcho ... какво да прави трябва да се старае да продаде
прекалено скъпата си качествена стока на паралиите без мозък но с дълбок джоб.

Публикувано на: Пон Юли 24, 2006 10:49 pm
от McBright
Ако една система ме кара да се усмихвам, така както днес го правих докато слушах прекрасните хорни на Владо(DGD), тогава ще знам, че колоната е хубава, ама ме съмнява от тук на сетне нещо да ми хване окото освен конкурентен проект на хорна.

Просто усмивката ми беше като на напушеняк, не можех да си я сваля от лицето докато слушах, а и след това известно време.

Публикувано на: Съб Авг 12, 2006 9:02 pm
от Teodora Todorova
Тази тема трябва да се прочете: http://bgaudio.org/modules.php?name=For ... pic&t=4413

Музика и Дрога!

Публикувано на: Пон Сеп 25, 2006 4:47 pm
от Nikolay Savov
Някой питаше за най-добрите колони? , те се правят от Етери.
От някои други може да стане също добър продукт,но рискът да несвири според очакванията ви е главозамайващо голям.

Тоест трябва да си най-добрият специалист ,който може да изработи многолентова колона както трябва ,обаче те дали ще си губяв времето и ресурсите с тази задача!
Времето е най-ценният ресурс ,най скъпият ресурс! ,толкова скъп ,че парите могат да изплатят само малка част от стойността и удоволствието ,което е сравнимо с това на най-чистата дрога.

вместо да се съсипваме със синтетика и некачествени продукти,които ни СДУХВАТ сигурно ,по добре е да поживеем ,да видим и Разберем най-готиният естествено ПОСТИЖИМ наркотик ,който нее толкова скъп и ефекта му е продължителен ,с възможността да повтаряме докато ушите ни замахат като на слончета и не полетим в небесата ухилени :D


PS:
Забога братя не взимайте наркотици , включете се във кампанията "НЕ НА ДРОГАТА" ДА НА КАЧЕСТВЕНАТА МУЗИКА"
Защото наркотиците са ускорено удоволствие ,което плаща тялото ни ! а музиката Удоволствие ,за което плащат нервите на съседите :lol:

Публикувано на: Чет Сеп 28, 2006 7:16 pm
от kemakoz
можете ли да ми кажете какво мислите за
Озву4ително тяло-ТОНАКС 06 HiFi
Tип от 30Ж 5623-03 HiFi
Pn=60w P max=90w Snom=8 ома :idea: :?:

Публикувано на: Чет Сеп 28, 2006 7:24 pm
от Stefan Stefanov
Кашон с БГ говорители! :cry:

Публикувано на: Пон Яну 08, 2007 12:48 am
от Kissman
ако не можеш да се правиш със слушане то поне ги избирай по големна и тежина,нито една малка по размери колона не може да се сравни с една масивна.Размерът има значение-това важи май за всичко!!Така е според мен

Публикувано на: Сря Юни 27, 2007 8:29 am
от Boqn Nikolov
Kissman написа:ако не можеш да се правиш със слушане то поне ги избирай по големна и тежина,нито една малка по размери колона не може да се сравни с една масивна.Размерът има значение-това важи май за всичко!!Така е според мен


Небъди сигорен :wink: .Ще ти дам пример (и то с купешки колони :) ).Влез в Техномаркет,слушай Jamo D-830 (Concert 8 ) и Cerwin Vega E-712.На едни и същи цени са.Ще разбереш,че в този случай твойте правила напълно си противоречат :)

Публикувано на: Сря Юни 27, 2007 9:00 am
от Rumen Zografov
Ех тоя Concert 8 беееее...... :lol: :lol: :lol:
Какво пък толкова му харесвате,аз не мога да си обясня :smt102
Разбира се,че размерът има значение,както при обиковените конструкции,така и при екзотичните такива (там пък най-вече) :wink:
От малко ОТ никога не можеш да получиш сериозен нискочестотен фундамент,колкото и производителите да се опитват да ти мажат очите с невероятни говорителчета и конструкции.Не се ли задвижи достатъчно количество въздух,нищо не става.....а малкото ОТ определено издъхва в случая,каквото и да е то. :wink:

Публикувано на: Пон Авг 13, 2007 8:23 pm
от Stilian Andonov
Ако се върнем на темата за "Как да разбера дали едни колони са добри". Мойто мнение , че колони са добри ако ти харесва звука, който възпроизвеждат. На мен ми харесват, ако слушайки ги, мога да определя всеки звук от къде идва, ако чувам дишането и преглъщането на певците, ако чувам как се дърпат струните на контрабаса. Имам много приятели, за които добрия звук е този, след който половин ден не чуваш с ушите си (особено почитатели на т.нар Car-Audio) или ако хората се обръщат след колата ти по улиците.
Всъщност според мен предпочитанията към звука зависят основно от културата и опита на дадения човек. "Опит" в смисъл какво и как си слушал до момента. Аз лично съм малко разстроен от това дето чух при Жоро и сега ми е е едно кисело, като слушам собствените си колони. Ама чувството от неудовлетвореност от собственото положение е инициатор на прогреса.

Публикувано на: Чет Авг 23, 2007 3:41 am
от Trus
Привет на всички! Нямам много опит, затова се обръщам към вас за съвет. Това за колоните си е чисто субективно възприятие. Прави ми впечатление, че за критерии се взимат предимно класически концертни изпълнения и Ether. Няма лошо, моите уважения! Моят вапрос е следният - какви колони бихте ми препоръчали / марка,модел / при положение, че слушам предимно рок, метъл и траш? Аз също държа на детйлите, не толкова на силата на звучене. Благодаря!

Публикувано на: Чет Авг 23, 2007 8:24 am
от Rumen Suvandjiev
Твоята е трудна.
Трябват ти едни колони за рок, едни за метъл и едни за траш.
Майтап бе! :D
Преди всичко ще е необходимо да уточниш за какъв размер тонколони става дума, с какъв усилвател ще ги ползваш и разбира се какъв бюджет си определил за покупката...

Публикувано на: Чет Авг 23, 2007 9:01 am
от Demiurg
Trus написа:... Прави ми впечатление, че за критерии се взимат предимно класически концертни изпълнения и Ether. Няма лошо, моите уважения! Моят вапрос е следният - какви колони бихте ми препоръчали / марка,модел / при положение, че слушам предимно рок, метъл и траш? Аз също държа на детйлите, не толкова на силата на звучене. Благодаря!


Тънкия момент е при самия запис, не толкова при колоните. Повечето (да не кажа всички) записи на класическа музика са записвани всички инструменти едновременно, в голяма концертна зала, с много микрофони. Всеки микрофон хваща не само инструмента пред него, но и околните, че и шумовете от музикантите (как си обръщат листата, как си намества цигулката, как подсмърча някой, ако е настинал. Така се запазва местоположението на всеки инструмент, "въздуха" м/у инструментите, настроението на конкретното изпълнение, емоцията на диригента, ако щеш. А също остава и влиянието на помещението, което дава усещане за обем. После в студио дооправят предимно баланса м/у отделните микрофони и записа е готов - с цялата си магия вътре в него !
Цялата тая хубост най- добре звучи през един говорител, широколентов. Конструкцията на колоната (хорна или ТЛ) е повече въпрос на личен вкус и свободно място вкъщи.
------

От друга страна, как се прави един запис на метал група? Влиза барабаниста в студиото (в отделна шумоизолирана стаичка), записва барабаните. От отделните микрофони старателно се маха всеки излишен звук, до пълна стерилност. После близа басиста, записва, махат му се всички случайни шумчета, пак до пълна стерилност, после е ред на китаристи, сола, ала-бала... За вокалите накрая важи същото - записват пред един микрофон, без никакво участие на помещението, всяко отражение от стените - стрателно избегнато. При миксирането се компресират до степен на обезличаване всички инструменти, така че и малкото случайно останала динамика да се убие, напомпват му се неестествено ниски баси и неестествено високи чинели. В резултат на това, парчето звучи убийствено наточено и пробивно на касетофон или радио, но безкрайно мъртво на по- качествена система. В записа няма нито позиция на инструментите, нито обем назад, нито усещане за обем изобщо (то най- вече идва от записа на гласа, от реверба, но масово се ползва компютърни ефекти, дето са маса изкуствени), просто нищо няма - едни голи честоти. Е ама аз АЧХ не слушам ! Да не говорим, че повечето групи и честоти нямат, просто не знам как са сътворили толкова мъгливи записи !
Имаш свободата да не ми вярваш, но мога да го демонстрирам (вкъщи имам доволно количество жици), а същото важи и за доста от потребителите тук.