Защото ти харесва или, при всички случаи, така е най-добре?!DRGeorgiev написа:На мен ми харесва саунда да идва от една точка.
Когато слушаме голям оркестър, звукът не идва от една точка и то без да разкъсва картината.
Защото ти харесва или, при всички случаи, така е най-добре?!DRGeorgiev написа:На мен ми харесва саунда да идва от една точка.
Фазово напасване е синоним на липсващ високочестотен конусvelinski написа:само при широколентов драйвер можем да имаме 100% фазово напасване и динамичен тайминг в аудиообхвата между отделните мембрани, защото са част от една магнитна система и една трептилка.
Много добро изказване.velinski написа:Аз мисля, че DRGeorgiev има предвид, че като слушаш акустичен инструмент, драйверът не трябва да дели НЧ-СЧ обхват и ВЧ обхват на една педя отстояние. Високите честоти на инструментите рядко идват само "отгоре". Ако драйверите ти не са насочени, това не е проблем. Ако са насочени, се получава много гаден ефект. Освен това само при широколентов драйвер можем да имаме 100% фазово напасване и динамичен тайминг в аудиообхвата между отделните мембрани, защото са част от една магнитна система и една трептилка.
Което от своя страна води до липсата на едно много характерно крещене във високата среда и ниските високи при определени говорители.Като компромис може да запълните разтоянието между ВЧ конуса и основната мембрана с ''разрошен'' памук, което също си има свой недостатъци.haralanov написа:....липсващ високочестотен конус
Петре, дали не бъркаме тук фазово напасване с апмлитудно, защото и малкия и големия конус при солидна-твърда връзка помежду си са във фаза навсякъде...haralanov написа:Фазово напасване е синоним на липсващ високочестотен конусvelinski написа:само при широколентов драйвер можем да имаме 100% фазово напасване и динамичен тайминг в аудиообхвата между отделните мембрани, защото са част от една магнитна система и една трептилка.
Изкарването на високи от голямата мембрана не е проблем, а насочването им след това.haralanov написа:Абе това с памуците....
Както неведнъж съм казвал, високочестотния конус чисто и просто е индикация за развяване на бял флаг по отношение изкарването на високите от основната мембрана и насочеността е наистина най-малкия му проблем... А в случаите, когато се използва отделен вч/супер-вч драйвер, става напълно излишен и повече пречи, отколкото помага.
Но да не се отклоняваме от заглавието на темата.
За мен е проблем, но да приемем че греша. Тогава можеш ли да дадеш пример за широколентов (8"+), който не ползва вч конус и има достатъчно отворен звук във високите регистри? Няма значение от марката или цената.Kiril Kirilov написа:Изкарването на високи от голямата мембрана не е проблем, а насочването им след това.
Така е, безспорно, дори за да бъдем по-точни – идват от последната навивка на бобината.Kiril Kirilov написа:Те се пораждат най-близо до бобината
Това зависи на повече от 90% от самата бобина, а като доказателство за това имам два еднакви говорителя, различаващи се само по типа на бобината и начина на извеждането на енергията от нея. Единия е доста насочен ( а и няма достатъчно екстензия), а другият почти не променя звука си като се разхождаш из стаята.Kiril Kirilov написа:...и оттам се излъчват много насочени, ако разчиташ само на формата на голямата мембрана.
Въпреки сравнително ненасочения звук, постигнат само с голяма мембрана, ползвам и малък хартиен излъчвател с 12мм (!!) диаметър на бобината, който има толкова широка дисперсия, че човек си задава въпроса дали наистина е възможно това.Kiril Kirilov написа:Иначе няма никакви проблеми да не го слагаш и цялата трептяща система ще бъде още по-лека и бърза, но няма как да разпръснеш лесно високите от "дълбокото", близо до вътрешния ръб на мембраната...
Имаш ли прецизни измервания на ФЧХ на драйвер с вч конус (независимо какъв)? Моето ухо ми казва, че липсва онова деликатно преливане на средночестотния спектър към високата среда и високите, въпреки че идват от един вектор и от обща магнитна система. Усеща се най-вече на вокални изпълнения или при възпроизвеждане на музикални инструменти с много комплексен звук от типа на акордеона. Нямало е широколентов, който да не ми създаде усещането, че всяка от двете мембрани свири леко за себе си, като съм споделял тези си впечатления с всички, на които съм гостувал с цел прослушване. Но примерно при електронната музика няма никакви проблеми, понеже хармоничната структура на звука не е толкова сложнаKiril Kirilov написа:дали не бъркаме тук фазово напасване с апмлитудно, защото и малкия и големия конус при солидна-твърда връзка помежду си са във фаза навсякъде...
Въпреки, че много се отклонихме от темата и стана много пространен диалога - само по първа точка:haralanov написа:Здравей, Киро! Ето и моите "два цента" на полу-лаик в тази област
За мен е проблем, но да приемем че греша. Тогава можеш ли да дадеш пример за широколентов (8"+), който не ползва вч конус и има достатъчно отворен звук във високите регистри? Няма значение от марката или цената...Kiril Kirilov написа:Изкарването на високи от голямата мембрана не е проблем, а насочването им след това.
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 30 госта